Χίλιοι τριάντα δύο (1032) υπογράφοντες απόστρατοι αιτούνται την παύση εισφοράς υπέρ ΝΙΜΤΣ

Ο Βουλευτής Βασίλης Κεγκέρογλου καταθέτει αναφορά (2690/17-06-22), προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, την επιστολή διαμαρτυρίας των Μερισματούχων - Αποστράτων του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας (ΜΤΑ) με την οποία οι χίλιοι τριάντα δύο (1032) υπογράφοντες την επιστολή αιτούνται την παύση εισφοράς υπέρ ΝΙΜΤΣ, όπως προβλέπει ο ν.3818/1958, με τον ισχυρισμό ότι η διπλή εισφορά υπέρ περίθαλψης είναι αντισυνταγματική, και ως εκ τούτου είναι άδικη και μεροληπτική αφού αντιτίθεται στη θεμελιώδη αρχή του συντάγματος περί ισονομίας των Ελλήνων πολιτών.

Στην επιστολή αναφέρεται ότι η ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ προτίθεται να καθιερώσει και νέα εισφορά υπέρ ΝΙΜΤΣ σε ποσοστό 1% επί των αποδοχών της βασικής μηνιαίας σύνταξης, αγγίζοντας τα όρια του παραλόγου και επιβαρύνοντας καταχρηστικά - αντισυνταγματικά το μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα των μερισματούχων του ΜΤΑ πέραν των υφισταμένων κρατήσεων.

Συγκεκριμένα, οι μερισματούχοι - απόστρατοι του ΜΤΑ αιτούνται: την παύση της εισφοράς του 3% υπέρ ΝΙΜΤΣ, όπως και κάθε πρόσθετης εισφοράς εκ της συντάξεως, την ελεύθερη είσοδο πέραν των ιδίων όλων των μετόχων και μερισματούχων των Ενόπλων Δυνάμεων μετά των οικογενειών τους στο ΝΙΜΤΣ για περίθαλψη ως δικαιούχοι, και τον εναρμονισμό «παρακράτησης εισφοράς» ως υφίσταται με το εν ενεργεία προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 10 του άρθρου 43 του ν.3943/2011 και αιτείται απάντησης.

Επισημαίνεται ότι, επί του θέματος το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής είχε καταθέσει την υπ’ αριθμ. 5043/12-03-2021 σχετική ερώτηση (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ) και έλαβε απάντηση ότι «οι εισφορές των δικαιούχων νοσηλείας του ΝΙΜΤΣ συνιστούν βασικό πόρο, ανελαστικής φύσης, για το νοσοκομείο, στο πλαίσιο της κάλυψης των ετήσιων λειτουργικών του αναγκών». Επί της απαντήσεως διαπιστώνεται ότι δεν ελήφθησαν υπόψη η αντισυνταγματικότητα της διπλής εισφοράς, οι κρατικές επιχορηγήσεις των εκατομμυρίων ευρώ εκ του κρατικού προϋπολογισμού, καθώς και τα έσοδα εκ του ΕΟΠΠΥ, παρά μόνον οι εισφορές των μερισματούχων του ΜΤΑ «ως βασικός ανελαστικός πόρος», όταν το 70% των επισκεπτών ετησίως είναι «πολίτες» αγνώστου προελεύσεως, χωρίς να καταβάλλουν καμία εισφορά, σύμφωνα με τα αναφερόμενα της επιστολής.

Παρακαλούμε, αφού λάβετε υπόψη την επιστολή, να μας ενημερώσετε για τις συγκεκριμένες ενέργειες στις οποίες προτίθεστε να προβείτε για την εξάλειψη της αδικίας και την αποκατάσταση της θεμελιώδους συνταγματικής αρχής της ισονομίας.

Δείτε την σχετική επιστολή: