Bάζει «πλάτη» το Mηχανικό στη «λαβωμένη» Θεσσαλία – Kαρέ-καρέ η κατασκευή μιας ακόμη γέφυρας Mπέλεϋ (ΦΩTO)

Bάζει «πλάτη» το Mηχανικό στη «λαβωμένη» Θεσσαλία – Kαρέ-καρέ η κατασκευή μιας ακόμη γέφυρας Mπέλεϋ (ΦΩTO)

Η μεταλλική γέφυρα Bailey στήθηκε μέσα σε ελάχιστο χρόνο όταν οι αρμόδιοι μηχανικοί άναψαν το «πράσινο φως» καθώς το έδαφος και στις δύο όχθες είχε πλέον σταθεροποιηθεί

Κώστας Σαρικάς

Την κατασκευή μιας ακόμη γέφυρας που συνδέει δεκάδες αποκομμένα χωριά στην περιοχή των Τρικάλων με το κεντρικό οδικό δίκτυο ολοκλήρωσε ταχύτατα το Μηχανικό που παραμένει πυλώνας της συνδρομής των Ενόπλων Δυνάμεων στη «μάχη» του Θεσσαλικού κάμπου.

Στις φωτογραφίες αποτυπώνεται η τεράστια προσπάθεια των Στελεχών του Μηχανικού από τη στιγμή που προχώρησαν σε αυτοψία στην κατεστραμμένη γέφυρα στα Στουρναραίικα Τρικάλων μέχρι και την ολοκλήρωση κατασκευής της γέφυρας η οποία εξυπηρετεί χιλιάδες κατοίκους.

Κλικ για μεγέθυνση:

Η μεταλλική γέφυρα Bailey στήθηκε μέσα σε ελάχιστο χρόνο όταν οι αρμόδιοι μηχανικοί άναψαν το «πράσινο φως» καθώς το έδαφος και στις δύο όχθες είχε πλέον σταθεροποιηθεί. Βαριά μηχανήματα μετέφεραν τα κομμάτια της σιδερένιας γέφυρας ενώ χρησιμοποιήθηκε και γερανός για την ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου.

H Bailey θα εξυπηρετεί αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά. «Ανάσα» για τους ταλαιπωρημένους κατοίκους της περιοχής που έπρεπε να διανύσουν μεγάλη απόσταση για να φτάσουν από άλλους δρόμους στα χωριά τους. Το γεγονός ότι το σημείο στο οποίο στήθηκε η γέφυρα βρίσκεται πάνω στη στροφή δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τα Στελέχη του Μηχανικού τα οποία άλλωστε διαθέτουν τεράστια εμπειρία σε ανάλογες κατασκευές.

Άλλωστε ήταν ο ίδιος ο Υποστράτηγος του Μηχανικού Μιχάλης Κλούβας από το ΓΕΕΘΑ/ΜΟΜΚΑ ο οποίος κατά τη διάρκεια της κατασκευής της γέφυρας στα Καλά Νερά Μαγνησίας δεν δίστασε να βρεθεί πάνω από το κενό κρεμασμένος στο συρματόσχοινο προκειμένου να κάνει την πρώτη αυτοψία πριν την έναρξη του έργου.

Ήδη το Μηχανικό έχει προχωρήσει σε επιθεωρήσεις και άλλων κατεστραμμένων γεφυρών στις πληγείσες περιοχές όπου αναμένεται να χρησιμοποιηθούν μεταλλικές γέφυρες όπως στα Καλά Νερά και στα Στουρναραίικα. Άλλωστε στην περιοχή της Θεσσαλίας και συγκεκριμένα στο νομό Καρδίτσας δύο ακόμη Bailey είχαν στηθεί από το Μηχανικό σε Ανθοχώρι και Καραϊσκάκη έπειτα από την κακοκαιρία που προκάλεσε ο «ΙΑΝΟΣ» το 2020.

Η γέφυρα Bailey όπως έχει αποδειχθεί εδώ και δεκαετίες αποτελεί την πλέον αξιόπιστη λύση σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών όπου είναι άμεση η ανάγκη αποκατάστασης. Με εξαιρετική αντοχή, δοκιμασμένη στο χρόνο και με την πιστοποίηση του Μηχανικού από λύση ανάγκης μετατρέπονται σε μόνιμη υποδομή με σημαντικά οικονομικά οφέλη. Σχεδόν 100 τέτοιες γέφυρες υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας κυρίως σε Ήπειρο και Στερεά Ελλάδα στημένες από το Μηχανικό οι περισσότερες από τις οποίες χρησιμοποιούνται.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γέφυρες Μπέλεϋ: Οι προσωρινές… μόνιμες λύσεις (ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ-ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

Ενδεικτικό είναι ότι παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία έχει προχωρήσει και ενώ οι γέφυρες Bailey μετρούν πολλές δεκαετίες από τότε που άρχισαν να χρησιμοποιούνται εξακολουθούν να παραμένουν η πλέον δοκιμασμένη λύση. Από το 2000 το Μηχανικό έχει τοποθετήσει συνολικά 35 Bailey οι οποίες ανήκουν είτε στη Στρατιωτική Υπηρεσία είτε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με τη συντήρηση και τον έλεγχο τους όμως να έχει πάντα το Μηχανικό.

Εκτός όμως από την κατασκευή των γεφυρών το Μηχανικό βρίσκεται από την πρώτη στιγμή στη «λαβωμένη» Θεσσαλία με δεκάδες βαριά μηχανήματα και συνδράμει στις προσπάθειες της Πολιτικής Προστασίας και των υπολοίπων αρχών. Με συνολικά 74 μηχανικούς και περισσότερους από 100 χειριστές μηχανημάτων οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν ηχηρή παρουσία δίπλα στους δοκιμαζόμενους κατοίκους.

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Η σχετική ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ:

Την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση στρατιωτικής μεταλλικής γέφυρας τύπου Μπέλεϋ (BAILEY) ανοίγματος 120 ποδών και φέρουσας ικανότητας τροχοφόρων οχημάτων έως 10 τόνων, στα Στουρναραίικα Τρικάλων η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ (ΓΕΕΘΑ/ΜΟΜΚΑ), από κλιμάκια του 730 Τάγματος Μηχανικού και του 747 Ειδικού Τάγματος Μηχανικού.

Μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησης γέφυρας τύπου Μπέλεϋ στα Καλά Νερά Μαγνησίας, με την οποία αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο Βόλος – Νότιο Πήλιο, η δεύτερη κατά σειρά τοποθέτηση αντίστοιχου τύπου γέφυρας, αποκαθιστά την κυκλοφορία στην επαρχιακή οδό Πύλη  – Στουρναραίικα του Δήμου Πύλης.

Το ΓΕΕΘΑ εξακολουθεί να συνδράμει καθοριστικά στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κακοκαιρίας που έπληξε την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας με προσωπικό, μέσα και υλικά, συντρέχοντας στο πλευρό των συνανθρώπων μας που δοκιμάζονται από τις συνέπειες της πρωτοφανούς φυσικής καταστροφής.

Δημοσίευση σχολίου

7 Σχόλια

  1. Δεν βλέπω "καταδρομική" αναγνώριση κωλύματος και στεναχωριέμαι! Πώς θα στεριώσει το γιοφύρι; Μήπως να ρίξουμε τίποτα μέσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έτσι για την ιστορία: σε άλλα κράτη αυτό που έκανε ο υπγος είναι απλά η δουλειά του, χωρίς σάλτσες, φωτογραφίες φρουφρού και δόξες. Στην Ελλάδα ΕΙΝΑΙ είδηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @7:03:00
    Να ρίξουμε εσένα, τέτοιο μπάζο που είσαι........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπαα, πάντα θα υπάρχει ένας σελφοκάγκουρας να κάνει τον γκαούρ-ταρζάν, στην μπανανία!

      Διαγραφή
  4. Συγχαρητήρια στους συναδέλφους του μηχανικού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η πολιτεία γ αυτούς τους ανθρώπους που όλη μέρα κάνουν έργα με κίνδυνο ντελαπαρισματος κλπ αποφάσισε να α τους ανταμείψει με 25€ ημερησίως.
    Ένας πολίτης χειριστής με την ίδια εργασία θα έπαιρνε 150-200€ τη μέρα.
    Φθηνοί κακοπληρωμενοι σκλάβοι είμαστε στην πλάτη μας γίνονται στρατηγοί και αρχηγοί και κατόπιν έρχονται στις μονάδες και κουνάνε και το δάχτυλο από πάνω οι βολεμενοι του συστήματος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...οι στρατιωτες πολεμουν , αλλα οι βασιλιαδες δοξαζονται..."

      Κινεζικη παροιμια

      Διαγραφή