Εφιάλτης για το ΠΝ η «αιμορραγία» μάχιμων Στελεχών–Προς αναζήτηση πληρωμάτων για Belharra–Οι προτάσεις για να μπει φρένο στην «αιμορραγία»

Εφιάλτης για το ΠΝ η «αιμορραγία» μάχιμων Στελεχών–Προς αναζήτηση πληρωμάτων για Belharra–Οι προτάσεις για να μπει φρένο στην «αιμορραγία»

Tου Κώστα Σαρικά

Μπορεί ανώτατες πηγές του Ναυτικού Επιτελείου να απορρίπτουν κατηγορηματικά τις καταγγελίες συνδικαλιστών περί μαζικών παραιτήσεων Αξιωματικών και Υπαξιωματικών που υπηρετούν στη φρεγάτα «ΥΔΡΑ» αμέσως μετά την ανακοίνωση της απόφασης για αποστολή του πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα, όμως το πρόβλημα στελέχωσης των Μονάδων του Στόλου παραμένει «καυτή πατάτα» για τη νέα ηγεσία στο Πολεμικό Ναυτικό.

Την ώρα μάλιστα που ήδη αναζητείται το πλήρωμα της πρώτης φρεγάτας Belharra F-601 «ΚΙΜΩΝ», η οποία αναμένεται να παραληφθεί από τον Ελληνικό Στόλο σε περίπου ένα χρόνο. Πόσο μάλλον όταν το ζητούμενο για τις καινούργιες φρεγάτες FDI είναι Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί υψηλού επιπέδου με γνώση της τεχνολογίας, ικανοί να μυηθούν στα μυστικά ενός υπερσύγχρονου ψηφιακού πλοίου τελευταίας γενιάς. Ήδη έχει αρχίσει ένας αγώνας δρόμου για την στελέχωση του πλοίου. Καθώς σημαντικό ποσοστό Στελεχών του πρώτου πληρώματος της «ΚΙΜΩΝ» θα απαιτηθεί να ταξιδέψει στη Γαλλία για να συμμετέχει στις εν πλω δοκιμές της φρεγάτας, τόσο εν όρμω όσο και εν πλω, οι οποίες ξεκινούν τους επόμενους μήνες. Ενώ αμέσως μετά την παραλαβή της πρώτης Belharra πολύ σύντομα θα πρέπει να έχει βρεθεί το πλήρωμα της F-602 «ΝΕΑΡΧΟΣ».

Το ενδεχόμενο παροπλισμού τους επόμενους μήνες μιας εκ των τριών μη εκσυγχρονισμένων φρεγατών S απορρίπτεται κατηγορηματικά από το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς οι Εθνικές και Συμμαχικές υποχρεώσεις παραμένουν σε πολύ υψηλό επίπεδο, παρά την ύφεση στα Ελληνοτουρκικά. Όμως, ακόμα και ο παροπλισμός μια μεγάλης Μονάδας Επιφανείας, όπως προτάθηκε από αξιωματούχους, εκτός Ναυτικού Επιτελείου δεν μπορεί να αποτελέσει λύση, καθώς το πρόβλημα δεν είναι μόνο ποσοτικό, αλλά αφορά και τον πολύ υψηλό μέσο όρο ηλικίας των Στελεχών και κυρίως των Υπαξιωματικών και ΕΠΟΠ που υπηρετούν τόσο στα πλοία Επιφανείας όσο και στα υποβρύχια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr, και με δεδομένο το πρόβλημα υποστελέχωσης των Μονάδων του Στόλου, το πρόβλημα γίνεται οξύτερο καθώς η φρεγάτα που θα συμμετέχει στην επιχείρηση «Prosperity Guardian» θα παραμείνει στην Ερυθρά Θάλασσα για έξι μήνες και θεωρείται εκ των ουκ άνευ ότι θα αποπλεύσει πλήρως στελεχωμένη. Η δυνατότητα «άντλησης» προσωπικού από άλλη φρεγάτα του Στόλου, η οποία τους επόμενους μήνες θα περάσει συντήρηση μακράς διαρκείας, μπορεί να αποτελεί μια προσωρινή λύση, ωστόσο δεν μπορεί να φέρει μακροχρόνια αποτελέσματα.

Όπως τονίζεται πάντως, οι 17 παραιτήσεις Στελεχών στην φρεγάτα «ΥΔΡΑ», σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν συνδικαλιστές, αφορούν συνολικά τον τελευταίο χρόνο και όχι από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η συμμετοχή πλοίου στην «Prosperity Guardian». Ένας πολύ μικρός αριθμός Αξιωματικών και Υπαξιωματικών από τους συνολικά 17 πράγματι κατέθεσε παραιτήσεις τις τελευταίες ημέρες, τις οποίες όμως είχαν προαποφασίσει εδώ και αρκετές εβδομάδες.

Όμως, στο Πολεμικό Ναυτικό ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία δεν περισσεύει κανένας, ενώ 17 παραιτήσεις μόνο σε ένα πλοίο μέσα σε ένα χρόνο προκαλούν έντονη ανησυχία. Συνολικά εντός του 2023 και τις πρώτες δύο εβδομάδες του 2024 καταγράφηκαν περισσότερες από 200 παραιτήσεις, ενώ το 2022 είχαν αγγίξει τις 180. Δηλαδή μέσα σε δύο χρόνια αριθμός Στελεχών που προσεγγίζει τρία πληρώματα φρεγατών είχε παραιτηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό και μάλιστα στη συντριπτική τους πλειονότητα από μάχιμες Μονάδες του Στόλου.

Η νέα ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού εμφανίζεται ιδιαίτερα προβληματισμένη. Ήδη επεξεργάζεται μια σειρά από προτάσεις, τις οποίες αναμένεται να θέσει στην πολιτική ηγεσία, ώστε να βάλει φρένο στην «αιμορραγία» και να αναστρέψει το κλίμα. Αφορούν κυρίως τα πλεύσιμα, τα οποία αυξήθηκαν όμως με το επίδομα Στόλου μόνο για όσους ταξιδεύουν και όχι για όλους. Το αφορολόγητο όπως εφαρμόζεται σε ιπτάμενους, Στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων και όσους υπηρετούν στα υποβρύχια αλλά και ένα επιπλέον ειδικό επίδομα, το οποίο θα καταβάλλεται κλιμακωτά ανάλογα με τις ευθύνες κάθε Στελέχους των πληρωμάτων. Ενώ στις προτάσεις περιλαμβάνεται και η μετατροπή κάθε εξαμήνου στη θάλασσα σε ένα συντάξιμο χρόνο. Επιπλέον, στα ζητούμενα είναι και η ανάληψη αποστολών που αφορούν αμιγώς το Πολεμικό Ναυτικό και όχι άλλους φορείς ή υπηρεσίες, όπως το ζήτημα των λαθρομεταναστών.

ΠΗΓΗ: onalert.gr

Δημοσίευση σχολίου

15 Σχόλια

  1. Το πρόβλημα θα το έχει το πολεμικό Ναυτικό και γενικά η πατρίδα.Γιατι η πολιτική ηγεσία,τα στελέχη,τους έχει δεδομένους.Για όλο αυτό φταίει η πολιτική ηγεσία που δεν πληρώνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τουλάχιστον 10 παραιτήσεις αξιωματικών οικονομικού στο στρατό ξηράς το 2023 όταν η ΣΣΑΣ βγάζει κάτω από 10 για όλο το υπεθα.. αλλά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χρονια τωρα απαξιωνουν τις ενοπλες δυναμεις ηθικα,οικονομικα,φρονηματικα,ψυχολογικα κλπ.Κι ο λαος δεν ειναι αμοιρος.ανεχοταν οι των δεκο,οι οδοκαθαριστες,οι Δ.Υ,και καθε κοματοσκυλο να αμοιβονταν διπλασια απο ενα διοικητη φρεγατας,υποβρυχιου,αεροσκαφους κλπ.Πρωτοι σε περικοπες οι στρατιωτικοι!!αφου ετσι λοιπον επιλεχθηκε να ζησετε σαν ραγιαδες και σεις και τα παιδια σας και τα παιδια των παιδιων σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο φίλε, έτσι όπως τά λες είναι, τά έχω ζήσει καί αηδιαζα από τότε

      Διαγραφή
  4. Απο ανακοινωση ΓΕΝ > ο αριθμός των 17 στελεχών που αναφέρεται σε δημοσιεύματα, αφορά σε παραιτήσεις και αιτήσεις παραιτήσεων εν εξελίξει για το χρονικό διάστημα από 1/1/2023 έως σήμερα.
    Αρχικά το ΓΕΝ είχε αναφέρει ότι, ο αριθμός του προσωπικού της Φρεγάτας ΥΔΡΑ που αιτήθηκε αποστρατεία το πρόσφατο χρονικό διάστημα δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό που αναγράφεται στα σχετικά δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο και δεν μπορεί να συνδεθεί με τη συμμετοχή Μονάδας ΠΝ στην αποστολή «PROSPERITY GUARDIAN».
    Ο συνολικός αριθμός αιτήσεων αποστρατείας στελεχών του ΠΝ εντός του 2024, είναι κατά πολύ μικρότερος του αριθμού που αναφέρεται στα κοινωνικά δίκτυα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πλάκα μας κάνεις ρε φίλε; Εσύ που ζεις; Εδώ διαβάζουμε εγκυκλίους αποστρατειας, γενικά από όλες τις ένοπλες δυνάμεις, φεύγουν σωρηδόν νεαροί αξιωματικοί από ΑΣΕΙ! Τι στιγμή που δεν πάνε οι νέοι στις στρατιωτικές σχολές και υπάρχουν κενά στον αριθμό εισακτεων.Θα έρθει η ώρα που διοικητές Μονάδων θα είναι ΕΠΟΠ.

      Διαγραφή
    2. Παραιτήσεις υπάρχουν και είναι πολλές... Ας βγάλουν τα επίσημα στοιχεία παραιτήσεων από ΑΣΕΙ βαθμών Ανθλγών έως Ανχες.. Και όπως λέει και ο άλλος -η παραπάνω σε συγκεκριμένες ειδικότητες οι οποίες δεν βγαίνουν προς τα έξω τα ποσοστά (όχι τα απόλυτα νούμερα) είναι τεράστια...

      Διαγραφή
    3. Είδαμε και τις ανακοινώσεις τύπου του ΓΕΣ, για τα ελικόπτερα που είχαν γίνει φρεγάτες και υποβρύχια, κατά πόσο είναι αξιόπιστες! Γελάνε και οι πέτρες.

      Διαγραφή
  5. Μα θα πάρουν καλέ από αυτούς που το πρωί μαζεύουν ελιές και το βράδυ θα κάνουν τα πληρώματα φρεγατών, έτσι ακριβώς λέει το φιλανδικό μονδέλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επιστροφή στην 25ετια να φύγουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τχης - Πλωταρχης - Επισμηναγος 18.000€ το έτος και πολλά λέω...
    Αντιστοιχούν σε 1285€ το μήνα σε μισθό ιδιωτικού υπαλλήλου. (18.000€/14)
    Βγάλτε τα συμπεράσματα σας λοιπόν και αναρωτηθείτε ποιός είναι ο λόγος των παραιτήσεων σε όλους τους κλάδους και κυρίως σε ΠΝ - ΣΞ. Αεροπορία όχι γιατί τους σώζουν τα πτητικά και τα διπλά συνταξιμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο. Απαξίωση των ενόπλων δυνάμεων.
      Μεγάλο πρόβλημα το στεγαστικο εκτός από το μισθολόγιο.
      Ειδικά στο στρατό ξηράς τα ΣΟΑ - ΣΟΜΥ είναι ανύπαρκτα και όσα υπάρχουν σε άθλια κατάσταση. (βλ. Τρίπολης!)

      Διαγραφή
  8. 300 ημέρες μακραν της οικογένειας και επί πολεμικου πλοιου με όλες τις καιρικες συνθήκες και ενδοιοτιζομενος σε τόνους πυρομαχικών και καυσιμων εάν τα πληρώματα πληρώνοντο με ωρομίσθιο και με 7 ευρω την ώρα που λαμβάνουν οι καθαριστριες, υπολογίστε ποσα θα ελαμβαναν αυτές τις 300 ημέρες τα πληρώματα ενός πολεμικου πλοιου.

    Δεδομένου με ύποπτες ενέργειες αποδεκατιζουν και απαξιώνοντας τον εθνικό μας στόλο οι κρατούντες, τότε όλα τα πληρώματα να κατέβουν στον προβλήτα ώστε να πιεσουν και για εκσυχρονισμο του πολεμικου ναυτικου μας και για τα οικονομικά τους προβλήματα.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πως να μην παραιτηθούν όταν υπάρχουν υπαξ και Ανθστες εδώ και αρκετά χρόνια σε σχολεία με κωφάλαλα παιδιά όπως της Αργυρούπολης ή της Ηλιούπολης ως συνοδοί και οδηγοί και οι οποίοι δεν πατάνε ποτέ το πόδι τους. Σε ερώτηση μου προς αυτούς για ποιο λόγο , η απάντηση ήταν έχουμε μικρό παιδί, οι υπόλοιποι δεν έχετε . Ειδικά ο ένας έχει να πατήσει το πόδι του εδώ και 40 ημέρες με την σύμφωνη γνώμη της διευθύντριας. Τι κάνει όλες αυτές τις ημέρες κανείς δεν γνωρίζει. Για την Ηλιούπολη ας το ψάξουν οι προϊστάμενοι. Οπότε ας μην φωνάζουν πως δεν υπάρχει κόσμος ή για ποιο λόγο τόσες παραιτήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή