Από 150€ έως 500€ θα κατανέμεται κλιμακωτά και ανά βαθμό το νέο επίδομα «ανάσα» για τον Στόλο

Από 150€ έως 500€ θα κατανέμεται κλιμακωτά και ανά βαθμό το νέο επίδομα «ανάσα» για τον Στόλο

ΦΩΤΟ: Τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων αισθάνονται δικαίωση με την απόφαση για θεσμοθέτηση επιδόματος στόλου καθώς ήταν οι μόνοι που από την δεκαετία του 90’ λάμβαναν το λεγόμενο «πλεύσιμο» των 17 ευρώ ημερησίως. Πηγή εικόνας: Hellasjournal

Η αλλαγή πλεύσης με το επίδομα στόλου φρενάρει τις παραιτήσεις στο Πολεμικό Ναυτικό και φέρνει νέα δεδομένα στον στόλο

Έως και 500 ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες, θα είναι το «ταβάνι» του νέου επιδόματος «ανάσα» για τον στόλο, το οποίο ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό- και αιφνιδίασε ορισμένα πρόσωπα- από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ποσά άνω των 150 ευρώ θ’ αφορούν τα νεότερα στελέχη που υπηρετούν στα πλοία του στόλου, ενώ κλιμακωτά και ανά βαθμό θα κατανέμεται το επίδομα, με τον κυβερνήτη θα φτάνει την οροφή, δηλαδή τα 500 ευρώ.

Με αυτή την ανακοίνωση, στον Στόλο, στα πληρώματα των πολεμικών πλοίων, αλλά και στο Ναυτικό επιτελείο, αισθάνθηκαν δικαίωση για τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι άνθρωποι που αφήνουν για εκατοντάδες ημέρες τις οικογένειές τους και που με τα σύγχρονα ξύλινα τείχη υπερασπίζονται την Εθνική Κυριαρχία.

Αυτό το διάστημα, όπως επισημαίνεται από τις ίδιες πηγές, όσοι επιφορτίστηκαν να ολοκληρώσουν την μελέτη και να την καταθέσουν, τρέχουν από διεύθυνση σε διεύθυνση για να πάρουν την επικύρωση και τις υπογραφές.

Αν όλα κυλήσουν ομαλά, το αμέσως επόμενο διάστημα κι έως το τέλος της χρονιάς, το επίδομα στόλου ξεκινά και «με την βούλα», να λειτουργεί επιπροσθέτως ως παροχή που δεν υπήρχε για τα πληρώματα του Πολεμικού Ναυτικού.

Βαλβίδα ασφαλείας…

Η ανακοίνωση αυτή ήρθε σε μια στιγμή που για πολλούς λόγους λειτουργεί ως βαλβίδα ασφαλείας, διότι το τελευταίο διάστημα κάτι που προβληματίζει ιδιαίτερα τους Επιτελείς είναι οι παραιτήσεις του προσωπικού. Παραιτήσεις οι οποίες οφείλονται στα τεράστια διαστήματα απουσίας από τις οικογενειακές εστίες αλλά και στην οικονομική στενότητα.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι αξιωματικοί ή υπαξιωματικοί, ιδιαίτερα έμπειροι, μάχιμοι ωθούνται στο να καταθέσουν παραίτηση αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο με υψηλότερες αποδοχές. Αυτό που σήμανε εδώ και καιρό συναγερμό στον Στόλο και το Ναυτικό Επιτελείο είναι οι απανωτές παραιτήσεις έφτασαν για τους μάχιμους, μηχανικούς σχεδόν σε δυο τάξεις.

Και αυτή η κυβερνητική απόφαση, παρά το γεγονός πως το επίδομα δεν έχει κατατεθεί, ήδη αρχίζει να φρενάρει την κατάσταση που περιγράψαμε μόλις στην πιο πάνω πρόταση. Οι δεύτερες σκέψεις αλλά και η αγάπη στο όπλο του υπηρετούν, η πίστη στον όρκο που έδωσαν, λειτουργούν προς όφελος του Πολεμικού Ναυτικού, με ορισμένα στελέχη να παίρνουν πίσω τα έγγραφα παραίτησης που είτε σκέπτονταν είτε είχαν υποβάλλει στην υπηρεσία τους.

Το επίδομα αυτό χαρακτηρίζεται από το ναυτικό Επιτελείο αλλά και τα πληρώματα των πλοίων ως «Μάνα εξ ουρανού», διότι τα στελέχη με τις εκατοντάδες ημέρες εν πλω αποτελούσαν τους ξεχασμένους συγγενείς, για τους οποίους το μόνο το οποίο έτρεχε ήταν το λεγόμενο «πλεύσιμο», της δεκαετίας του 90’, των 17 ευρώ ανά ημέρα.

Μια φορά το 6μηνο…

Για να λαμβάνει κανείς το επίδομα στόλου πρέπει να έχει ορισμένες ελάχιστες ημέρες κάθε μήνα πλου με πολεμικά πλοία του στόλου.

Το επίδομα θα δίδεται με τη μορφή που το λαμβάνουν τώρα οι ιπτάμενοι, το λεγόμενο πτητικό ή το επίδομα επικινδυνότητας που λαμβάνουν τα στελέχη των Ειδικών Επιχειρήσεων, δηλαδή μια φορά το εξάμηνο.

Μαζεμένα χρήματα που ο καθένας μπορεί να εκμεταλλευτεί αναλόγως των αναγκών που έχει.

Πρόβλεψη υπάρχει, σύμφωνα με τις πληροφορίες και για τα στελέχη των πολεμικών πλοίων που βρίσκονται σε επισκευή. Αν αυτή διαρκεί λίγους μήνες και στελέχη εργάζονται πάνω σε αυτό, το επίδομα θα καταβάλλεται.

Μπορεί βεβαίως κάποιοι λόγω αναγκών το διάστημα αυτό ν’ αποσπαστούν σε κάποιο άλλο πολεμικό πλοίο καλύπτοντας τις πάγιες ανάγκες στον στόλο, οπότε και πάλι ωφελημένοι θα είναι από το συγκεκριμένο επίδομα.

Αν βέβαια ένα πολεμικό πλοίο, πχ. Φρεγάτα, ΜΕΚΟ που θα δεξαμενιστεί και θα μείνει εκτός υπηρεσίας για την αναβάθμισή της περίπου 2-3 χρόνια, τότε τα πράγματα αλλάζουν, όπως εξηγούν οι πηγές μας καθώς το επίδομα αφορά τα στελέχη στις εν πλω υπηρεσίες.

Επιστροφή στο πλοίο…

Το επίδομα έχει φέρει και δεύτερες σκέψεις μέχρι και για επιστροφή στελεχών στις εν πλω υπηρεσίες, ενώ οι ίδιοι προηγούμενα χρόνια είχαν επιδιώξει να βρεθούν στην ξηρά.

Όσο η ενεργειακή κρίση διαρκεί, οι υποχρεώσεις των οικογενειών αυξάνονται, οι λογαριασμοί τρέχουν, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ενώ έχουν φάει την θάλασσα με το κουτάλι, το επίδομα στόλου και η απαραίτητη αύξηση του οικογενειακού προϋπολογισμού, τους ωθεί ξανά στο πολεμικό καράβι.

Στο Πολεμικό Ναυτικό ακόμη κι όταν τα στελέχη του, ζουν ημέρες «ήρεμων νερών», στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο πλέουν 20 έως 30 μονάδες του Στόλου. Αποστολές Εθνικές ή Συμμαχικές ή και τα δυο ταυτόχρονα. Κατά συνέπεια εκατοντάδες στελέχη του ναυτικού βρίσκονται μακριά από τις εστίες τους, ενώ δεν είναι λίγες εκείνες οι φορές που η αποστολή αναθεωρείται και οι άνθρωποι αυτοί συνεχίζουν να πλέουν για την αποστολή που τους έχει ανατεθεί.

Έχουν υπάρξει περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια όπου πολεμικό πλοίο ξεπέρασε τις 200 ημέρες εν πλω υπηρεσίας. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν Ελληνική φρεγάτα στην Ευρωπαϊκή επιχείρηση IRINIη οποία ήταν εκεί κάτι περισσότερο από τέσσερις μήνες, με το πλήρωμα να μετέχει σε νηοψίες, σε επιχειρήσεις έρευνας διάσωσης, σε παρακολουθήσεις και πολλές άλλες αποστολές.

ΠΗΓΗ: hellasjournal.com

Δημοσίευση σχολίου

11 Σχόλια

  1. Εάν ισχύουν όλα αυτά που γράψατε στο άρθρο σας δεν πρόκειται να φρενάρει καμία κατάσταση το αντίθετο τα πράγματα θα παραμείνουμε ίδια..Η λύση είναι όποιος ταξιδεύει να παίρνει 50 ευρώ την ημέρα...τότε θα ισχύσουν όλα τα παραπάνω που αναφέρατε στο άρθρο σας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κλιμακωτά πρέπει να είναι 500 στον Κελευστη και μειούμενο μέχρι τον ανώτερο Αξιωματικό που βρίσκεται στο πλοίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δε θα ξεβολευτει κάνεις απ τη ξηρά, οι ίδιοι κ ιδιοι θα τα τρώνε όλα όπως τα τελευταία 20 χρόνια, όποιος δεν έχει βύσμα είναι καταδικασμένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάλι η πίτα θα είναι αλλιώς κομμένη, μόνο προς τα πάνω αξία και προς τα κάτω αδιαφορία, δεν πειράζει ας πάνε οι πάνω να πολεμήσουν ο δρόμος ανοικτός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελλάδα. Χώρα που πολλά πράγματα δουλεύουν ανάποδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όπως λέει και άλλος.. όποιος ταξιδεύει, όσο ταξιδεύει πληρώνεται.. τα επιδόματα είναι εφετζιδικα.. 40 η μέρα και έκανα δέκα μέρες τόσο, έκανα 100 τόσο.. αλλιώς το επίδομα είναι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άλλο 150 ευρώ και αλλο 500 ευρώ... Η διαφορά είναι χαώδης. Έπρεπε να είναι 250 με 300 για όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η απορία μου είναι η εξής:
    Τα 17 ευρώ πλεύσιμα παραμένουν?
    Γιατί αν καταργηθούν, στις 30 ημέρες χάνονται 150 ευρώ στο βαθμό του Κελευστή, λαμβάνοντας μόνο το επίδομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αν κοπει η πλευσιμη η 17,60 και εφαρμοσθει το επιδομα,,τοτε ειναι ποιο ζημιωμενοσ αυτοs που θα λειπει π.χ. για 1 μηνα ολοκληρο πλευσιμηs και θα παρει σαν μαλακασ μονο 150 η 200 ευρω....
    εκτοs αυτου,τι να το κανω εγω αν το επιδομα περαστει αυτοματα στην φορολογια? να εμφανιζω παραπανω αποδοχεσ και να πληρωνω ποιο πολλα σε σχεση π.χ. με ενα λαμογιο ελευθερο επαγγελματια που δηλωνει επιτηδεs μονο 5 και 6.000 τον χρονο ? ?
    και γιατι να παιρνω λοιπον το ιδιο επιδομα με αυτον που θα πατησει το ποδι του στο πλοιο μολιs μια δυο μερεs για να το (γραψει)? ? ειναι σαν να σου λεει ετσι το συστημα,οτι βρεs και κατσε σε καραβι που δεν κουνιεται και κυνηγα π.χ. πλοια που ειναι σε επισκευεs και κτλ και ο αλλοs π.χ. που δεν εχει στον ηλιο μοιρα και μπορει να ειναι σε πλοιο που θα γραφει 200 και πλευσιμεs τον χρονο θα ειναι το κοροιδο.... (MIKE-ΠΕΙΡΑΙΑΣ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτοί οι άσχετοι θέλουν να διαλύσουν το στόλο μας. Δλδ ο καημένος ο χαμηλοβαθμος που βγάζει όλη τη λατρα του πλοίου θα έχει ξανά χειρότερη μεταχείριση από τον υψηλόβαθμο που μπορεί να την βγάλει την αποστολή ατσαλακωτος....
    Να πάει η πλευσιμη στα 40+ ευρώ και ας αφήσουν τα επιδόματα που μπορεί και το κάθε λαμόγιο άχρηστο βολεμένο με δόλιο τρόπο να τα πάρει.
    Ας σκεφτουμε έστω και τώρα που ο στόλος λειτουργεί από την υπερπροσπάθεια των χαμηλοβαθμων κυρίως στελεχών του να τους δώσουμε ένα σοβαρό κίνητρο να μην νιώθουν ότι είναι το αγκάθι στην οικογένεια τους .
    250 μέρες το χρόνο αποστολή και να βγάζεις στο σύνολο ψίχουλα για να φυτοζωεις την οικογένεια σου που σε βλέπει μόνο μέσω βίντεο κλήσης πλεον .... Ντροπή χαρτογιακαδες!! Που μου θέλετε να έχει ο κόσμος και αίσθημα υψηλής ευθύνης με υψηλό ηθικό και όλα τα μπλα μπλα μπλα..... συναφή.
    Να πάτε να πληρώσετε τους δικηγόρους για τα διαζύγια και τις διατροφές και να πείτε ένα αληθινό συγνώμη στις οικογένειες όλων αυτών των ηρώων που κρατούν θερμοπύλες ψάχνοντας τρόπο να πληρώσουν το ρευμα του σπιτιού τους για να μην παγώσουν τα ίδια τους τα παιδιά


    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αύξηση στα πλευσιμα ανάλογα με τον βαθμό και τα καθήκοντα και δεν θα παραπονεθεί κανενα σκεπτόμενο στέλεχος

    ΑπάντησηΔιαγραφή