Έρχονται τα ελικόπτερα ΝΗ-90 από τη Γαλλία: Στην τελική υπογραφή η Διοίκηση Ειδικού Πολέμου

Τα ΝΗ-90 έχουν περάσει από «χίλια κύματα» και χιλιάδες ανέμους στην Ελληνική πραγματικότητα. Απαιτήθηκαν 6 διαφορετικές συμβάσεις για να καταφέρει η ΓΔΑΕΕ να φέρει και τα άλλα έξι ελικόπτερα στην Ελλάδα. Πηγή φωτογραφίας Hellas Journal - Κλικ για μεγέθυνση

Η υπογραφή της 6ης τροποποιητικής σύμβασης που αφορά την υπόθεση των ελικοπτέρων ΝΗ-90 και το κλείδωμα από την Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων για την έλευση των εναπομενόντων έξι υπερσύγχρονων Γαλλικών ελικοπτέρων, φαίνεται σύμφωνα με πληροφορίες ότι συμπίπτει στο απόλυτο timing με την τελική υπογραφή που αφορά τη δημιουργία της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου.

Άλλωστε ορισμένα από τα νέα ΝΗ-90 που είχαν παραγγελθεί με διαμόρφωση Ειδικών Επιχειρήσεων είναι ανάμεσα σε αυτά που πρόκειται να φτάσουν στα Μέγαρα και το 2ο ΤΕΑΣ.

Παράλληλα όπως έχουν επισημάνει ανώτατα χείλη, ανάμεσά τους και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ορισμένα από τα πτητικά μέσα όχι μόνο του Στρατού Ξηράς, αλλά και των τριών κλάδων, θα περάσουν αποκλειστικά στη Διοίκηση Ειδικού Πολέμου, για την χρήση Ειδικών Επιχειρήσεων.

Η εναέριες μεταφορές είναι αυτές στις οποίες πλέον πέφτει το μεγάλο βάρος των αποβατικών ενεργειών, σε αντίθεση με το παρελθόν όπου κυριαρχούσαν τα πλωτά μέσα.

Τμήματα Ειδικών Επιχειρήσεων με τα ΝΗ-90 μπορούν σε περίπου μια ώρα να βρίσκονται στο πιο απομακρυσμένο σημείο της Ελληνικής επικράτειας. Πηγή φωτογραφίας Hellas Journal

Το ελικόπτερο και συγκεκριμένα το ΝΗ-90 φαίνεται πως θα είναι ένα από τα κυριότερα μέσα μεταφοράς τμημάτων Ειδικών Επιχειρήσεων για να εκτελέσουν ένα μεγάλο φάσμα αποστολών σε οποιοδήποτε σημείο της Ελληνικής επικράτειας αλλά εφόσον απαιτηθεί και πίσω από εχθρικές γραμμές.

Παράλληλα οι ίδιες ανώτατες πηγές επισημαίνουν ότι εκτός των χειριστών της Αεροπορίας Στρατού, στο δυναμικό των ιπταμένων, σύμφωνα και με τον σχεδιασμό της ΔΕΠ, εντάσσονται πιλότοι και από το Πολεμικό Ναυτικό κι από την Πολεμική Αεροπορία.

Οι ιπτάμενοι αυτοί θα πρέπει να εκπαιδευτούν σε ειδικά σχολεία που έχουν να κάνουν με την πλοήγηση σε χαμηλό ύψος, μέσα σε διαφορετικά εδαφικά ανάγλυφα, ημέρα και νύχτα και να πιστοποιηθούν στα αντικείμενα που απαιτεί η διαλειτουργικότητα με τους SOF των Ενόπλων Δυνάμεων.

Κι επειδή στην αρχή του ρεπορτάζ αναφερθήκαμε στην τελική υπογραφή της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, πληροφορίες ανέφεραν ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα επισφραγίζεται μέσω της επίσημης κυβερνητικής οδού το σχέδιο μετατροπής των Ειδικών Δυνάμεων στα τελευταία ΝΑΤΟικά πρότυπα των SOF.

Το σχέδιο είχε επεξεργαστεί εξ αρχής ο νυν Α/ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Φλώρος, ο οποίος προσπέρασε τις «τρικλοποδιές» που είχε δεχτεί για την Διοίκηση Ειδικού Πολέμου.

Αποτέλεσμα είναι σήμερα η ΔΕΠ να είναι έτοιμη να τοποθετηθεί ως τον τέταρτο επιχειρησιακό πυλώνα του Ελληνικού Επιτελείου. Άλλωστε η πληθώρα των συνεκπαιδεύσεων Ελληνικών τμημάτων Ειδικών Επιχειρήσεων στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, μαρτυρά τις μεγάλες αλλαγές που έχουν επιτευχθεί και αναγνωριστεί από τους συμμάχους.

Και οι Έλληνες SOF όπου πλέον αναγνωρίζονται διεθνώς, εκτός της σύμπτωσης με την υπογραφή που αφορούν τα δικά τους ΝΗ-90, μάλλον έχουν και μια δεύτερη.

Ως επίσημη πλέον Διοίκηση Ειδικού Πολέμου θα κάνει το δικό της ντεμπούτο στον «Ηνίοχο 21» την άσκηση δηλαδή, η οποία στο μεγαλύτερό της μέρος είναι αεροπορική αλλά σε αυτή πλέον έχουν ενταχθεί «πινελιές» διακλαδικότητας…

Σύμφωνα με πηγές από το ΓΕΕΘΑ, στον Ηνίοχο θα λάβουν μέρος Επιθετικά ελικόπτερα AH-64 APACHE και Μεταφορικά CH-47D CHINOOK.

Επιπροσθέτως ξεχωριστή αξία έχει το γεγονός ότι στην άσκηση θα συμμετέχει η Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ, το πιο πιθανό ως ΔΕΠ, με Δυνάμεις για την διεξαγωγή Αποστολών Υποστήριξης Αεροπορικών Επιχειρήσεων GAA (Ground Air Assisted Interdiction), CAS (Close Air Support), CCA (Close Combat Attack) με προσωπικό εκπαιδευμένο σε διαδικασίες τερματικής καθοδήγησης πυρών JTAC, σε συνδυασμό με τη διεξαγωγή αλμάτων Ελεύθερης Πτώσης και θαλάσσιων αλμάτων Στατικού Ιμάντα.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια