Η νύχτα θα γίνει μέρα στο Αιγαίο: NVG’s για μαχητικά Μοιρών 330 «Κεραυνός»-347 «Περσέας»-341 «Βέλος»

Η νύχτα θα γίνει μέρα στο Αιγαίο: NVG’s για μαχητικά Μοιρών 330 «Κεραυνός»-347 «Περσέας»-341 «Βέλος»

Αεροσκάφος F-16 Block 30 της Πολεμικής Αεροπορίας. Η χρήση NVG προϋποθέτει τροποποίηση του πιλοτηρίου. Φωτογραφία HAF

Κονδύλια για διόπτρες νυχτερινής όρασης, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εξασφαλίσει το αεροπορικό Επιτελείο.

Διόπτρες οι οποίες όπως σημειώνεται από αρμόδια χείλη θα προσδώσουν επέκταση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων στους ιπταμένους των αεροσκαφών που έως τώρα δεν είχαν.

Όλα τα προφανή οφέλη που απολαμβάνουν οι ιπτάμενοι των F-16 Block 52 plus & F-16 M κατά τις νυχτερινές πτήσεις, πρόκειται το επόμενο διάστημα να περάσουν και στους αεροπόρους που χειρίζονται τα παλαιότερα μαχητικά του τύπου.

Οι NVGs, AVS-9 που βρίσκονται υπό παραγγελία αυτές τις ημέρες, θα τοποθετηθούν στις κάσκες των ιπταμένων που υπηρετούν στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο. Ακόμη και τα πιο «παλιά» φτερά της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως έλεγαν οι ίδιες πηγές, θα πετούν πλέον τη νύχτα με την χρήση διοπτρών.

Αυτό σημαίνει ότι οι διόπτρες προορίζονται για την πιο έμπειρη πολεμική Μοίρα στις αναχαιτίσεις, την 330 «Κεραυνός», αλλά και για τα «γεράκια» της 347 Μοίρας «Περσέας» και τα «Βέλη» της 341 Μοίρας.

Κατά συνέπεια και τη νύχτα τα «γεράκια» της Αγχιάλου θα μπορούν με την χρήση των διοπτρών να επιχειρούν με την άνεση που τους επιτρέπουν οι διόπτρες οι οποίες ενισχύουν το αστρικό φως, επεκτείνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τη ματιά του αεροπόρου στο σκοτάδι.

Οι διόπτρες αυτές περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό των F-16 από την απόκτηση των πιο προηγμένων F-16 Block 52 plus & F-16 Block 52 Adv. Τότε αυτή η τεχνολογία μπήκε σε πλήρη επιχειρησιακή χρήση. Οποιαδήποτε άλλη «πατέντα» ήταν με την χρήση σιαλούμ, όπως έλεγαν ιπτάμενοι και αφορά τους παλαιότερους τύπους των F-16.

Σε κάθε περίπτωση εκείνο που φαίνεται είναι ότι η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας δείχνει αποφασισμένη να δώσει τη δυνατότητα σε όλα τα «γεράκια» τόσο το δυνατό περισσότερες επιχειρησιακές εμπειρίες, καθιστώντας τους ιπταμένους μαχητές υψηλού επιχειρησιακού επιπέδου.

Οι αποστολές με NVGs…

Στις αποστολές αέρος - εδάφους ο ιπτάμενος μπορεί να έχει μια απεικόνιση όλου του εξωτερικού περιβάλλοντος και είναι πλέον με τις διόπτρες, ικανός να εντοπίσει με μεγάλη ακρίβεια, οπτικά, στόχους στο έδαφος. Αυτό του επιτρέπει να έχει αυξημένη αντίληψη της τακτικής κατάστασης όσο και να εκτελεί διαδικασίες προσβολής στόχων με τακτικές ημέρας.

Αντίστοιχα στις αποστολές αέρος - αέρος με την χρήση των Διοπτρών Νυχτερινής Όρασης μπορεί ο χρήστης να εντοπίζει οπτικά σε μεγάλες αποστάσεις αεροσκάφη, να παρατηρεί την θέση τους, να πλησιάζει και να εκτελέσει μια αναγνώριση - αναχαίτιση, όπως ακριβώς γίνεται και την ημέρα.

Τα συστήματα αυτά τύπου AVS-9 και η αποτελεσματικότητά τους είναι συνάρτηση και των καιρικών συνθηκών και μειώνονται όταν επικρατούν συνθήκες νέφωσης, υψηλής υγρασίας ή καπνού. Απαιτούν ειδική πιστοποίηση για τους ιπταμένους που πετούν με την χρήση νυχτερινών διοπτρών ενώ και στη συνέχεια για να είναι εν ενεργεία αυτή η πιστοποίηση πρέπει οπωσδήποτε να πετούν συγκεκριμένες ώρες σε μηνιαία βάση.

Η ενσωμάτωση αυτή στον εξοπλισμό των ιπταμένων του F-16 Block 30 που ήδη πετά από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 (σ.σ. πριν οι διόπτρες αυτές μπουν σε υπηρεσία από τις αρχές του 2000), θέτει θέμα και με τον φωτισμό του cockpit του αεροσκάφους, αλλά και με τα φώτα του μαχητικού στις πτέρυγες.

Οι ίδιες πηγές εξηγούσαν ότι έχουν προβλεφθεί σε αυτά τα κονδύλια και οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε όλα να είναι συμβατά, διότι το πιλοτήριο των block 30 δεν είναι συμβατό για χρήση NVG.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια