Ντένης Πλέσσας: Η Ελλάδα θα αποκτήσει σε πρώτη φάση 18 έως 24 F-35

Ντένης Πλέσσας: Η Ελλάδα θα αποκτήσει σε πρώτη φάση 18 έως 24 F-35

Συνέντευξη στον Διονύση Ζακυνθινό

Αν και δεν είναι γνωστός στο ευρύ κοινό, ο ρόλος του είναι ιδιαίτερα σημαντικός και κρίσιμος σε θέματα που αφορούν την ενίσχυση της Πολεμικής Αεροπορίας και κατ’ επέκταση την αμυντική θωράκιση της χώρας. Ο λόγος για τον κ. Ντένη Πλέσσα, αντιπρόεδρο Παγκοσμίων Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων της Lockheed Martin Aeronautics/International, ο οποίος απάντησε με προθυμία στα ερωτήματα του «Νεολόγου» σχετικά με την πιθανή απόκτηση από την Ελλάδα των μαχητικών 5ης Γενιάς F-35, το πρόγραμμα αναβάθμισης αεροσκαφών F-16, καθώς και την επιχειρησιακή αξία της 116 Πτέρυγας Μάχης, που εδρεύει στον Άραξο.

«Η ένταξη της Ελλάδας στο F-35 θα πραγματοποιηθεί με την απόκτηση 18 – 24 αεροσκαφών» εκτιμά ο κ. Πλέσσας, επισημαίνοντας ότι «η 116 ΠΜ αποτελεί μία πανευρωπαϊκά αξιόλογη μαχητική μονάδα, με τα πλέον αξιόμαχα μαχητικά που τα χειρίζονται οι κατά κοινή ομολογία καλύτεροι ιπτάμενοι του ΝΑΤΟ».

Κύριε Πλέσσα, ξεκινώντας τη συζήτηση μας, θα έλεγα ότι πολλοί, ίσως, να μην γνωρίζουν ότι ο Άραξος φιλοξενεί την πλέον προηγμένη έκδοση των F- 16, τα F- 16 Block 52+ Adv…

Για πολλές Πολεμικές Αεροπορίες του ΝΑΤΟ, τα F-16 αναμφισβήτητα αποτελούν τα πλέον αποτελεσματικά αεροσκάφη 4ης Γενιάς. Το F-16, γνωστό ως Fighting Falcon, έχει υπηρετήσει και εξακολουθεί να υπηρετεί ως ένα απαράμιλλο μαχητικό πολλαπλών ρόλων, με εξαιρετικές επιδόσεις, ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών, και δικαιολογημένα είναι διεθνώς το προτιμώμενο υποψήφιο αεροσκάφος για να υποδεχθεί μελλοντικές αναβαθμίσεις, που θα του επιτρέψουν να επιχειρεί μαζί με το F-35.

Και πράγματι, ο Άραξος φιλοξενεί την πλέον σύγχρονη στην Ελλάδα έκδοση του F-16, στις πλέον σύγχρονες εγκαταστάσεις.

Πότε επισκεφθήκατε τον Άραξο για τελευταία φορά και τι δημιουργήσατε εκεί;

Όπως θα γνωρίζετε, στον Άραξο, η Lockheed Martin ανέλαβε, σε συνδυασμό με τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα για τα F-16 Block 52+ Advanced, την πλήρη ανακατασκευή των υποδομών της 116 Πτέρυγας Μάχης.

Ως αποτέλεσμα αυτού του ριζικού εκσυγχρονισμού της Μονάδας, η 116 ΠΜ αποτελεί μία πανευρωπαϊκά αξιόλογη μαχητική μονάδα με τα πλέον αξιόμαχα μαχητικά, που τα χειρίζονται οι κατά κοινή ομολογία καλύτεροι ιπτάμενοι του ΝΑΤΟ.

Κάθε επένδυση που πραγματοποιείται σε μαχητική μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας είναι μία άριστη επένδυση στην θωράκιση της χώρας και στην ενδυνάμωση της αμυντικής της ικανότητος στην ταραγμένη περιοχή που ζούμε. Οι Έλληνες ιπτάμενοι και τα F-16 αποτελούν τους ακοίμητους φρουρούς των ελληνικών ουρανών.

Την ίδια ώρα, βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης 84 F-16. Μιλήστε μας γι’ αυτό, και πείτε μας πώς θα εξασφαλιστεί η διαλειτουργικότητα των αναβαθμισμένων F-16 με τα F-35.

Κατά τη μετάβαση της δύναμης μαχητικών από την 4η στην 5η Γενιά, το F-16 θα πρέπει να είναι βιώσιμο και ισχυρό έναντι των προηγμένων αντιπάλων του.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης παρέχει βελτιωμένες δυνατότητες που επιτρέπουν στα F-16V να λειτουργούν απρόσκοπτα με τα F-35. Σε αυτόν τον διασυνδεδεμένο ρόλο, τα αναβαθμισμένα F‑16V και τα F-35 θα πολλαπλασιάζουν τη συνολική μαχητική αποτελεσματικότητα της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των 84 F-16, που υλοποιείται από τις αρχές του 2019, περιλαμβάνει και την έκδοση των F-16 Block 52+ Adv του Αράξου, που σωστά αναφέρατε ότι είναι σήμερα η πλέον προηγμένη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Πάντως, είναι γεγονός ότι η απόκτηση από την Ελλάδα των F-35 έχει τεθεί επί τάπητος. Βλέπετε να γίνεται η συγκεκριμένη αγορά, και αν ναι για πόσα αεροσκάφη μιλάμε;

Το μαχητικό F-35 αποτελεί σήμερα το μοναδικό αεροσκάφος 5ης γενιάς με τεχνολογίες stealth (απόκρυψης από τα εχθρικά ραντάρ), εξελιγμένους αισθητήρες, δυνατότητες σύντηξης δεδομένων, δικτυοκεντρικές ικανότητες και πλήρη διαλειτουργικότητα, όπως προανέφερα, με τα αναβαθμισμένα F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η επιτυχία του F-35 βασίζεται στο ότι θα είναι σε θέση να αντικαταστήσει περισσότερα από 13 μαχητικά 4ης γενιάς και άλλες πλατφόρμες πολλαπλών ρόλων.

Η Πολεμική Αεροπορία έχει αναγνωρίσει την σημασία ένταξης ενός τέτοιου οπλικού συστήματος στον στόλο της. Με δεδομένο το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα μαχητικά μπορούν να αγορασθούν μόνον μέσω διακρατικής συμφωνίας και όχι απευθείας από την εταιρεία, η απόφαση για την υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος εναπόκειται στις δυο κυβερνήσεις.

Εκτιμώ ότι, σε πρώτη φάση, η ένταξη της Ελλάδας στο F-35 θα πραγματοποιηθεί με την απόκτηση 18-24 αεροσκαφών.

Την ίδια ώρα, βέβαια, η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε με συνοπτικές διαδικασίες την αγορά μιας μοίρας Rafale. Ποιο είναι το δικό σας σχόλιο επ’ αυτού;

Δεν σχολιάζω ποτέ τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Η απόκτηση των Rafale αποτελεί μια διακρατική συμφωνία και είναι απόλυτα σεβαστή από όλους μας.

Τα αεροσκάφη Rafale είναι μαχητικά 4ης+ Γενιάς και απόλυτα ικανά να εκτελέσουν τις αποστολές για τις οποίες η Πολεμική Αεροπορία τα προμηθεύεται. Τα F-35 είναι μαχητικά 5ης Γενιάς με δυνατότητες που δεν διαθέτουν τα μαχητικά προηγούμενων γενιών (ούτε ακόμα και τα αναβαθμισμένα F-16), οπότε δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.

Ζητούμενο, πάντως, παραμένει αν θα πάρουμε τελικά τα F-35 και αν ναι, με ποιο αντιστάθμισμα. Στο σημείο αυτό να σας πω ότι ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος έχει και λέει ότι τα F-16 που αγόρασε η Ελλάδα επί των ημερών του αποκτήθηκαν με τα βέλτιστα αντισταθμιστικά ωφελήματα…

Ο θεσμός των Ανισταθμιστικών Ωφελημάτων, όπως γνωρίζετε, έχει καταργηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Lockheed Martin, μέχρι την κατάργηση του εν λόγω θεσμού, ήταν η μοναδική εταιρεία που είχε συμμορφωθεί απόλυτα στο θεσμικό πλαίσιο του υπουργείου Άμυνας για την παροχή προγραμμάτων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων, που απορρέουν από ανάλογα εξοπλιστικά προγράμματα.

Ο κατάλογος των σχετικών προγραμμάτων που έχουν υλοποιηθεί στη χώρα μας από την Lockheed Martin, στο πλαίσιο απόκτησης των αεροσκαφών F-16, τα τελευταία 25 χρόνια, είναι πολύ μεγάλος για να παρατεθεί πλήρως σ’ αυτήν τη συνέντευξη.

Ενδεικτικά σας αναφέρω σημαντικές επενδύσεις στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία, όχι μόνο σε κρατικές εταιρείες, όπως η ΕΑΒ, αλλά και σε σημαντικό αριθμό ιδιωτικών, συμπαραγωγή σημαντικών δομικών τμημάτων των αεροσκαφών F-16 και C-130J από την ΕΑΒ για όλη την παγκόσμια αγορά των εν λόγω αεροσκαφών, έργα υποδομών σε Μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας (και του Αράξου), ανάπτυξη νέων κατασκευαστικών δυνατοτήτων στην ΕΑΒ, και πολλά ακόμα.

Σε ότι αφορά στο F-35 και παρόλο που δεν υφίσταται πλέον ο θεσμός των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων, η απόκτηση τους σηματοδοτεί και απαιτεί τόσο την δημιουργία νέων υποδομών, όσο και την μεταφορά τεχνογνωσίας στην χώρα.

Αυτό το γεγονός θα βοηθήσει την ελληνική αμυντική βιομηχανία σημαντικά και φυσικά την οικονομία της χώρας, με την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας υψηλής εξειδίκευσης.

Η Lockheed Martin, έχοντας μια στρατηγική συνεργασία με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, για περισσότερα από 70 χρόνια, θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, σε περίπτωση υλοποίησης ενός προγράμματος απόκτησης μαχητικών F-35.

Βλέπετε να μεταβάλλεται η πολιτική των ΗΠΑ στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο με πρόεδρο τον Τζο Μπάιντεν;

Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε εκτιμήσεις αναφορικά με την προεδρία Τζο Μπάιντεν. Εκφράζω την ελπίδα και την πεποίθηση ότι η νέα αμερικανική κυβέρνηση θα κινηθεί με γνώμονα το Διεθνές Δίκαιο σε θέματα ΑΟΖ και ελληνοτουρκικών διαφορών.

Πόσα χρόνια βρίσκεστε στη συγκεκριμένη θέση;

Έχω ξεπεράσει τις τέσσερις δεκαετίες στον τομέα εμπορικής ανάπτυξης του αεροκατασκευαστικού και αεροεπισκευαστικού τομέα. Είναι μια ιδιαίτερα δυναμική ενασχόληση, η οποία απαιτεί μεγάλη και συνεχή προσπάθεια, τόσο στο εσωτερικό όσο και στην παγκόσμια αγορά αεροπορικού αμυντικού υλικού.

Έως τώρα ποια πιστεύετε ότι ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία σας;

Πιστεύω ότι η επιτυχία συνίσταται στην προσφορά υπηρεσιών με ειλικρίνεια, διαφάνεια, εργατικότητα, συνέπεια και κατανόηση προς τον πελάτη και τις απαιτήσεις του. Δεδομένου ότι το αντικείμενο αφορά την αμυντική θωράκιση της χώρας, απαιτείται σεβασμός προς τις οικονομικές θυσίες του λαού, καθώς και η κάλυψη με συνέπεια και απόλυτη διαφάνεια των επιχειρησιακών, τεχνολογικών και βιομηχανικών συμβατικών υποχρεώσεων.

ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΝΕΟΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ»


ΠΗΓΗ: dete.gr

Δημοσίευση σχολίου

2 Σχόλια

  1. Το ότι λέει ότι θα πάρουμε 18-24 χωρίς να μιλάει για χρόνο, εμένα δεν μου λέει απολύτως τίποτα. Λόγια του αέρα για εσωτερική κατανάλωση χωρίς κόστος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εεε αφού το λέει ο Ντένης. Λοιπόν για να σοβαρευτούμε λίγο, γιατί μας ακούν και μας παρακολουθούν συνεχώς οι απέναντι εχθροί μας και μας τρολαρουν συνεχώς. Οταν θέλει κάποιος να αγοράσει σοβαρά οπλικά συστήματα το κάνει διακριτικά και πολύ δε περισσότερο δεν το διαφημίζει σαν ατραξιόν του τσίρκου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή