«Δίας»: Το στρατιωτικό τζιπ που πρότειναν οι Ισπανοί στην Ελλάδα για νέο εθνικό όχημα ΕΔ (ΒΙΝΤΕΟ)

«Δίας»: Το στρατιωτικό τζιπ που πρότειναν οι Ισπανοί στην Ελλάδα για νέο εθνικό όχημα ΕΔ (ΒΙΝΤΕΟ)

Το ειδικό στρατιωτικό όχημα που παρουσίασε την Παρασκευή (04/12/2020) η ισπανική UROVESA και φιλοδοξεί μέσω του ομίλου Κουϊμτζή να ενταχθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις

Μετά τους Ισραηλινούς, αλλά και άλλους ενδιαφερομένους, την Παρασκευή (4/12) ήταν η σειρά της κοινοπραξίας των Ισπανών της Urovesa με τον όμιλο Κουιμτζή, να παρουσιάσουν την πρότασή τους για το εθνικό όχημα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Θυμίζουμε, μετά την απόφαση για απόσυρση των Mercedes Benz GD, το Πεντάγωνο αναζητά ένα νέο στρατιωτικό τζιπ, σε μια προμήθεια προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.

Ήδη, μάλιστα, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της «Καθημερινής» στις 05/12/20:

«Ισπανική πρόταση για στρατιωτικά τζιπ

Μετά τους Ισραηλινούς αλλά και άλλους ενδιαφερομένους, την Παρασκευή ήταν η σειρά της κοινοπραξίας των Ισπανών της Uronesa με τον όμιλο Κουιμτζή να παρουσιάσουν την πρότασή τους για το εθνικό... όχημα. Πρόκειται για τη διαδικασία επιλογής νέου τζιπ για τις ένοπλες δυνάμεις, μετά την απόφαση για απόσυρση των Mercedes Benz GD, σε μια προμήθεια προϋπολογισμού 550 εκατ. Ιταλικοί, γαλλικοί, αμερικανικοί, γερμανικοί, ισραηλινοί όμιλοι «πολιορκούν» την Αθήνα για τον σκοπό αυτό. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πάντως, λέγεται πως έδειξε η αρμόδια επιτροπή, που όρισε ο υφυπουργός Άμυνας Αλκ. Στεφανής, στην ισπανική πρόταση και στη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης. Στην παρουσίαση παρόντες ήταν και εκπρόσωποι του υπουργείου Άμυνας της Ισπανίας και της ισπανικής πρεσβείας στην Αθήνα».

Τι είναι το «Δίας»

Πρόκειται, λοιπόν, για το VAMTAC, το ειδικό στρατιωτικό όχημα από την ισπανική κατασκευάστρια εταιρεία UROVESA και τον στρατηγικό συνεργάτη της στην Ελλάδα, τον όμιλο Κουιμτζή, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.

Το VAMTAC, που στην προτεινόμενη για τις ανάγκες της χώρας μας έκδοση θα ονομάζεται «Δίας», είναι ένα στρατιωτικό τακτικό όχημα υψηλής κινητικότητας. Σύμφωνα με την παρουσίαση -στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι του υπουργείου Άμυνας της Ισπανίας, αλλά και της ισπανικής πρεσβείας στην Αθήνα- θα διαθέτει κινητήρα Steyr ή Cummins και αυτόματο κιβώτιο Allison. Το όχημα μπορεί να παραχθεί με το ίδιο πλαίσιο σε αρκετές παραλλαγές και με διαφορετικό βαθμό θωράκισης, αναλόγως της χρήσης.


Για παράδειγμα: Όχημα μεταφοράς προσωπικού, φορέας οπλικών συστημάτων, όχημα επιτήρησης συνόρων, ασθενοφόρο, πυροσβεστικό όχημα άμεσης επέμβασης, αλλά και ειδικό πυροσβεστικό όχημα αεροδρομίων, ακόμη και όχημα καταστολής ταραχών. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι 1,5 τόνοι, η ισχύς του κινητήρα ξεκινάει από 272 ίππους, η αυτονομία του 500 χλμ., η μέγιστη ταχύτητά του 135 χλμ. την ώρα, ενώ διαθέτει μέγιστη δυνατότητα αναρρίχησης. Σήμερα, βρίσκονται σε επιχειρησιακή χρήση διεθνώς περισσότερα από 15.000 οχήματα VAMTAC, σε 30 χώρες του κόσμου και σε δεκάδες διαφορετικές διαμορφώσεις.

Ποια είναι η UROVESA

Όσο για την κατασκευαστική εταιρεία UROVESA, να σημειώσουμε πως δραστηριοποιείται στη διεθνή αγορά εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Διαθέτει παρουσία σε περισσότερες από 30 χώρες. Κατασκευάζει μια ευρεία γκάμα στρατιωτικών οχημάτων, από ελαφρό επιχειρησιακό όχημα (Light Tactical Vehicles) 3,5 τόνων μέχρι όχημα πλήρους θωράκισης και εξοπλισμού 10 τόνων. Τα οχήματά της έχουν δοκιμαστεί σε επιχειρησιακές συνθήκες -για παράδειγμα στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ-, ενώ βρίσκονται στη διάθεση Ενόπλων Δυνάμεων στις πέντε ηπείρους, καθώς τα εμπιστεύονται -μεταξύ άλλων- στο Βέλγιο, στη Σαουδική Αραβία, στην Αργεντινή, στη Σιγκαπούρη.



ΠΗΓΗ: gazzetta.gr

Δημοσίευση σχολίου

3 Σχόλια

  1. ΕΔΩ ΘΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ,ΚΑΤΙ 100% ΕΝΧΩΡΙΟ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από την στιγμή που Ελληνική εταιρία EODS έχει παρουσιάσει παρόμοιο όχημα, οι Ελληνικές αρχές δεν θα έπρεπε καν να δεχθούν την παρουσίαση. Εκτός. και άν!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή