Πανελλήνιες και κατάταξη στην ΕΛ-ΑΣ: Επιλογή «αναγκαστική» ή με «καθαρό μυαλό»;;;


Του Νικολάου Αθ. Μπλάνη Αντιστράτηγου Αστυνομίας ε.α.

1. Ανακοινώθηκαν οι βάσεις των Πανελληνίων. Οι Σχολές της Αστυνομίας και φέτος διατήρησαν στα «ύψη» την βάση εισαγωγής τους. Απόφοιτος που συγκέντρωσε πάνω από 19.000 μόρια δήλωσε μετά τα αποτελέσματα των Πανελληνίων: «Ακριβώς αυτό που περίμενα. Περνάω στη Σχολή Αξιωματικών Αστυνομίας. Να σας πω, ακόμη, ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που έδινα. Κι αυτό έχει να κάνει με το γεγονός, ότι την πρώτη φορά είχα περάσει σε άλλο Α.Ε.Ι. Όμως προτιμούσα την Αστυνομία, γιατί μου αρέσει ως επάγγελμα αυτό του αστυνομικού».

Ένα από τα παράδοξα της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή των υποψηφίων στα Α.Ε.Ι. της χώρας, είναι ότι χιλιάδες υποψήφιοι κατάφεραν να ανοίξουν τις «πύλες» δεκάδων Πανεπιστημιακών Τμημάτων με βαθμούς κάτω της βάσης, ενώ αρκετοί το μόνο που έκαναν επί της ουσίας ήταν να… γράψουν το όνομά τους και να εξασφαλίζουν μία θέση.

2. Από την άλλη μεριά είδαμε στον περσινό διαγωνισμό ότι είχαν κατατεθεί κοντά στις δέκα πέντε χιλιάδες αιτήσεις για κατάταξη στην Αστυνομία ως Ειδικοί Φρουροί. Κάποιοι από αυτούς ήταν και πτυχιούχοι διάφορων Σχολών. Προφανώς οι περισσότεροι είναι αυτοί που μπήκαν, όπως αναφέρεται ανωτέρω, παραδίνοντας «λευκή» κόλλα ή γράφοντας κάτω από τη βάση. Όλοι αυτοί ξαφνικά «αγάπησαν» το επάγγελμα του αστυνομικού; Μάλλον όχι.

3. Οι «πολέμιοι» του συστήματος κατάταξης στην Αστυνομία μέσω των Πανελλήνιων (ιδίως κάποιοι απόστρατοι που νομίζουν ότι διαφορετικά θα μπορούσαν να «βολέψουν» τα παιδιά τους) προβάλλουν το επιχείρημα, ότι με τη διαδικασία του μηχανογραφικού ο υποψήφιος δεν επιλέγει. Δεν αποτελεί δηλαδή επιλογή του η κατάταξη στην Αστυνομία. Ποια είναι η αλήθεια; Πότε είναι πράγματι επιλογή τους η κατάταξη στην Αστυνομία; Όταν το δηλώνουν στο μηχανογραφικό τους αμέσως μετά την αποφοίτησή τους από το Λύκειο ή όταν ψάχνουν απεγνωσμένα για δουλειά (στη λογική του ότι προκύψει) και αφού έχουν «περιπλανηθεί» ανεπιτυχώς αλλού; Γνωστός μου υποψήφιος Πτυχιούχος Οικονομικών, στην προσπάθειά του να «πιάσει δουλειά» είχε υποβάλει αίτηση κατάταξης ως Ειδικός Φρουρός. Ο ίδιος 28 ετών δηλώνει, ότι θα πήγαινε και Επαγγελματίας Οπλίτης (sic). Αυτός το κάνει από επιλογή; Είναι κατάλληλος; Προφανώς όχι. Στην πρώτη περίπτωση δεν υπάρχει το αίσθημα της ανεργίας. Δεν έχει περάσει στο φάσμα αυτής. Αντιθέτως στη δεύτερη είναι έντονο, αφού έχει αρχίσει να γίνεται βίωμα και δεν υπάρχει «καθαρό μυαλό».

4. Κατά συνέπεια πραγματική επιλογή, που αγγίζει την επιθυμία τους, είναι σίγουρα αυτή του μηχανογραφικού των Πανελλήνιων. Και ανεξάρτητα από το γεγονός, ότι η επαγγελματική αποκατάσταση είναι κρίσιμο κριτήριο στην όλη διαδικασία.

Και ποια είναι η «ποιότητα» των υποψηφίων; Δεν υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ των «αρίστων» που εισάγονται με τις Πανελλήνιες και εκείνων που έχουν βαθμό ακόμη και κάτω από τη βάση;

5. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ξεκάθαρο: Η επιλογή και κατάταξη μέσω των Πανελληνίων Εξετάσεων είναι η καλύτερη. Προσελκύει τους πλέον άριστους. Και η επιλογή της Κυβέρνησης να προσλάβει Ειδικούς Φρουρούς (θα το ξαναγράψουμε) ήταν εσφαλμένη. Και συνιστούσε πισωγύρισμα!!!

Δημοσίευση σχολίου

2 Σχόλια

  1. ειτε με πανελληνιες ειτε απο την πισω πορτα η επιλογη ειναι αναγκαστικη.ξερεις πολλους να ονειρευονται δουλεια για να ασχολουνται ολη τους τη ζωη με καθε λογης κακοποια στοιχεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα τι λένε πάλι ο συνταξιούχοι υπάλληλοι της ΕΛ.ΑΣ.; Δηλαδή ενώ θέλει κάποιος να αναφερθεί στην εισαγωγή στις αστυνομικές σχολές κατηγορεί τους μαθητές οι οποίοι είναι τελευταίοι που φταίνε. Να υποθέσω ότι τα διπλώματα του παιδαγωγικού κυρίως και κάποιων της νομικής, αλλά και τα μεταπτυχιακά του ΙΚΑ-ΣΥΚΑ-ΜΙΚΑ με τα οποία κάποιοι κατέλαβαν θέσεις και αξιώματα ήταν με εξετάσεις; Όχι φυσικά, τους περνούσαν με τον βαθμό της τότε σχολής αστυνομίας, που κατά παράξενη σύμπτωση πάρα πολλοί τελείωναν με 19,9 και έτσι τους δέχονταν στις σχολές αυτές κυριως ως πτυχιούχους ισότιμων σχολών με τον βαθμό αυτό. Φυσικά δεν μιλάμε για κάποιους ολίγους που με προσωπική τους εργασία και μόχθο και σε βάρος του ελεύθερου χρόνου τους σπούδασαν και μπράβο τους. Και φυσικά πρέπει η εισαγωγή να γίνεται με το σύστημα των πανελλαδικών-πανελληνίων εξετάσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή