Κατατέθηκε η υπ' αριθμ. 297/2 16.12.2024 Τροπολογία για το συνταξιοδοτικό των ΕΠΟΠ, σε νομοσχέδιο του Υπ. Εξωτερικών με θέμα: «Παρεμβάσεις στην οργάνωση και τη λειτουργία του Υπουργείου Εξωτερικών», με την οποία αντιμετωπίζεται το ζήτημα της αυτεπάγγελτης αποστρατείας των Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠ.ΟΠ) και συγκεκριμένα προβλέπει απόλυση των ΕΠ.ΟΠ. με τη συμπλήρωση Τριάντα πέντε (35) ετών πραγματικής υπηρεσίας ή του εξηκοστού (60ου) έτους της ηλικίας τους, αντί του ισχύοντος πεντηκοστού (50ου).
Ποιοι είναι οι στόχοι της αξιολογούμενης ρύθμισης;
1) βραχυπρόθεσμοι: Η αποτροπή της αυτεπάγγελτης αποστρατείας ΕΠ.ΟΠ. που συμπληρώνουν το σχετικό ηλικιακό όριο (50ο έτος) εντός του 2024.
2) μακροπρόθεσμοι: Η διασφάλιση της περαιτέρω υπηρεσιακής αξιοποίησης των ΕΠ.ΟΠ..
Σκοπός: Η τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 2936/2001, με την προσθήκη διάταξης για την απόλυση των ΕΠ.ΟΓΙ με την συμπλήρωση τριάντα πέντε (35) ετών πραγματικής υπηρεσίας ή του εξηκοστού έτους (60ου) της ηλικίας τους, αποσκοπεί στην αποτροπή της αυτεπάγγελτης αποστρατείας έμπειρων και καταρτισμένων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Κλικ για μεγέθυνση:
Οφέλη: Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις συμβάλλουν στην επί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα υπηρεσιακή αξιοποίηση έμπειρου προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και κατ’ επέκταση στην ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Από την προτεινόμενη διάταξη προκαλείται σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα:
Δαπάνη από τη συνέχιση καταβολής αποδοχών στους ΕΠ.ΟΠ. λόγω της παράτασης του χρόνου παραμονής αυτών στην ενεργό υπηρεσία. Η εν λόγω δαπάνη, σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου Υπουργείου. αναλύεται κατ' έτος ως ακολούθως:
• για το 2025 ανέρχεται στο ποσό των 56,7 χιλ. ευρώ και αφορά στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ).
• για το έτος 2026 ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 10,83 εκατ. ευρώ (ΓΕΣ: 7,42 εκατ. ευρώ. ΓΕΝ: 1,7 εκατ. ευρώ και ΓΕΑ: 1,71 εκατ. ευρώ).
• για το έτος 2027 ανέρχεται στο ποσό των 34,51 εκατ. ευρώ (ΓΕΣ: 24,48 εκατ. ευρώ. ΓΕΝ: 3,83 εκατ. ευρώ και ΓΕΑ: 6,2 εκατ. ευρώ)
• για το έτος 2028 στο ποσό των 58,71 εκατ. ευρώ (ΓΕΣ: 41,88 εκατ. ευρώ, ΓΕΝ: 6,93 εκατ. ευρώ και ΓΕΑ: 9,9 εκατ. ευρώ).
Η ανωτέρω δαπάνη σε επίπεδο φορέων Γενικής Κυβέρνησης αντιρροπείται από τη μη καταβολή συντάξεων και τη μη πλήρωση των κενών θέσεων ΕΠ.ΟΠ.
Τι προβλέπει η Τροπολογία:
Άρθρο 1
Ρυθμίσεις για τους Επαγγελματίες
Οπλίτες - Τροποποίηση παρ. Ι και 3 άρθρου 13 ν.2936/2001
Στο άρθρο 13 του ν. 2936/2001 (Α’ 166), περί της απόλυσης των Επαγγελματιών Οπλιτών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
1. Στην παρ. 1, περί προϋποθέσεων απόλυσης των Επαγγελματιών Οπλιτών, προστίθεται περ. η) ως εξής:
«η) Όταν συμπληρώσουν τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή το εξηκοστό (60ο) έτος της ηλικίας Τους.».
2. Στην παρ. 3 προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Η απόλυση των Επαγγελματιών Οπλιτών γίνεται με απόφαση του Αρχηγού του οικείου Γενικού Επιτελείου. Ειδικά για την περ. η) της παρ. 1, η ανωτέρω απόφαση εκδίδεται εντός ενός (1) μηνός από τη συμπλήρωση της τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας ή του εξηκοστού (60ου) έτους της ηλικίας τους.»
Κλικ για μεγέθυνση:
Δείτε την σχετική τροπολογία ΕΔΩ ή παρακάτω:
75 Σχόλια
Καταρχήν αυτή η τροποποίηση δεν τροποποιεί το νόμο του 74 ηλικιακών ορίων υπαξιωματικών μη παραγωγικών σχολών αλλά την εγκύκλιο με την οποία μπήκαν και δεύτερον ήδη από τις 11 και μετά ισχύουν αυτά για τους ΕΠΟΠ αλλά όχι πριν για τους καταταγέντες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι οι ΕΠΟΠ μπήκαν με το νόμο του 2001 ο οποίος με αυτή τη τροποποίηση λέει ΞΕΚΑΘΑΘΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΑ 35 ΣΥΝΤΑΞΗΜΑ Ή ΣΤΑ 60
ΔιαγραφήΓια αυτό παρέμεινε οπλίτης. Ο νεότερος νόμος κερδίζει τον παλιότερο και ο ειδικότερος τον γενικότερο.
ΔιαγραφήΜπράβο τον υπουργό , για να μην λέτε τα δικά σας δεν είμαι ΕΠΟΠ
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήλευες όπως όλοι που θα φεύγαμε έτσι πάλεψατε και το καταφέρατε..να μην σας αφήσουμε μέσα.Εγω ευχαριστώ δεν θα πω δεν ήμουν ούτε είμαι βολεμενος...ζω πόσα χρόνια παραμεθόριο μας φάγανε την ψυχή
ΔιαγραφήΔεν είναι ηλικίες αυτές για Υπαξκους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσκήσεις, παρελάσεις, μεταθέσεις, 24ωρες υπηρεσίες, περίπολα, πολλαπλά καθήκοντα στις Μονάδες, κάθε είδους αγγαρεία, μάλιστα-διαταξτε-προσοχή-ημιαναπαυση-κράνος-εξάρτηση......Όλα αυτά είναι για ανθρώπους 20ετων με max ηλικία 45 και όχι για ανθρώπους 55 - 60 ετών.
Ο Στρατός για ηλικίες μετά τα 50 είναι μόνο για βαθμούς Σχη και πάνω....δηλ ΣΣΕ
Σε ποιο στρατό στον πλανήτη έχετε δει Υπαξκους δηλ. Στρατιώτες πάνω από 55 ετών!!!!
Τα βλέπουμε στον Στρατό της μονής Αφρικανικής χώρας της Ευρώπης. Αν βρεις ποια είναι κερδίζεις καθρεπτακι.
Διαγραφήσαφως υπαρχει και η χιουμοριστικη πλευρα .
Διαγραφή
Διαγραφή(12:11:00 μ.μ.) Στην οικοδομή ρε φίλε μέχρι τι ηλικία δουλεύουν ? Παίρνουν σύνταξη στα 50? Κανονικά αυτοί που μπήκαν στα 28 πρέπει να πανε μέχρι τα 63. Εμείς βλακες είμασταν δλδ και φάγαμε τα νιάτα μας ?
@17 Δεκ 4:15 Στην οικοδομή οι Αλβανοί δεν έχουν μεταθέσεις ξενύχτια προσοχές κλπ μετά τη δουλειά πάνε για μπύρες και οι περισσότεροι από αυτούς το παίζουν εργολάβοι μιλάμε για λεφτά....
ΔιαγραφήΡε φιλε,ΕΠΟΠ 60 χρονων;Ελεος ρε μαν!!Greek army ολε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν δίκαιο και έγινε πράξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσα χρόνια επιτελικής επεξεργασίας για να μας φέρουν αυτό το έκτρωμα ; που είναι η βαθμολογική εξέλιξη ; μέχρι τα 60 Αρχιλοχίες ;;; (θέλετε να τρέχουν και σαν 20χρόνα μήπως; ) που είναι η δυνατότητα επιλογής σε αυτούς που θέλουν να παραμείνουν και σε αυτούς που θέλουν να φύγουν ; γιατί κάνετε προσθήκη στον νόμο του 2001 και όχι του 1974 όπως κάνατε για τους ΕΜΘ ; γιατί δεν μπήκε σε διαβούλευση να ακουστούν όλες οι γνώμες ; Μία τρύπα στο νερό κύριοι… 12 χρόνο καλύτερη τροπολογία θα έβγαζε…
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνταξει οτι θέλεις φιλε μου . Πες μας μονο τι βαθμός θα σε βολευε Σχης ,Ταξχος .......Δεν σου φτανει που θα εχεις δουλιτσα θελεις και αξιώματα. Αιντε το εχουμε τερματισει εντελώς.
ΔιαγραφήΔύο ερωτήματα για τους συντάκτες της τροποποίησης.
ΑπάντησηΔιαγραφήα. Ν1848/1989
https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/259008/nomos-1848-1989#google_vignette
Άρθρο 13 παρ. 4.
¨Μετά τη λήξη της πενταετούς υποχρέωσής τους όσοι επιθυμούν μπορούν, ύστερα από αίτησή τους, να αξιολογηθούν και να επιλεγούν για περαιτέρω παραμονή στις Ένοπλες Δυνάμεις με τον βαθμό που φέρουν ως Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ.) μέχρι τη συμπλήρωση 35ετούς συντάξιμης πραγματικής υπηρεσίας και εξελίσσονται βαθμολογικά μέχρι τον βαθμό του Υπολοχαγού και των αντιστοίχων των άλλων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.¨
Από το 1989 προβλεπόταν ότι οι ΟΠΥ/ΕΠΥ/ΕΜΘ θα μπορούσαν να παραμείνουν εν/εν μέχρι την συμπλήρωση 35 ετών πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.
Το 2019 αποστρατεύονται αρχιλοχίες ΕΜΘ (ΦΕΚ Γ342/2019 και Γ2175/2019) λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39, του ν.δ. 445/1974.
Παρόλο που προβλεπόταν να μείνουν μέχρι 35 χρόνια αποστρατεύτηκαν με βάση τα ηλικιακά όρια του ΝΔ445/1974.
Το πρόβλημα λύθηκε με τον Ν4609/2019.
https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/513763/nomos-4609-2019
Με την παράγραφο 23 του άρθρου 10 ορίστηκε ότι για τους μονιμοποιούμενους εθελοντές μακράς θητείας δεν ισχύουν τα όρια ηλικίας του ν.δ. 445/1974.
Για όσους δεν είχαν μονιμοποιηθεί δόθηκε η δυνατότητα να παραμείνουν ως ΕΟΘ μέχρι την συμπλήρωση 35ετούς συντάξιμης υπηρεσίας με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου.
ΣΗΜΕΡΑ
Η τροποποίηση του Ν2936/2001 που κατατέθηκε στη βουλή λέει ότι οι ΕΠΟΠ απολύονται όταν συμπληρώνονται 35 έτη υπηρεσίας ή το 60ο έτος ηλικίας. Ανάλογα με το άρθρο 13 του Ν1848/1989. Που φαίνεται όμως ότι εξαιρούνται από τα ηλικιακά όρια του ΝΔ445/1974;
Αν δεν εξαιρεθούν, και ισχύσουν ταυτόχρονα η τροποποιημένη εκδοχή του Ν2936/2001 και το ΝΔ445/1974, οι ΕΠΟΠ πάλι θα πρέπει να αποστρατευτούν στην ηλικία των 50 ετών.
β. Ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους ΕΠΟΠ υπάρχουν και αυτοί που θα προτιμούσαν να φύγουν αυτεπάγγελτα σε ηλικία 50 ετών. Με την λύση που προωθείται εγκλωβίζονται υποχρεωτικά για μια δεκαετία. Για αυτούς δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη;
τωρα που το ξαναβλεπω εχει μια βαση, ειδωμεν
ΔιαγραφήΔεν σε πιάνω φίλε. Για το εμθ έλεγε ΜΈΧΡΙ την συμπλήρωση 35 ( όχι υποχρεωτικά). Για τους ΕΠΟΠ λέει ΌΤΑΝ συμπληρώσουν (υποχρεωτικά).
Διαγραφή@Τρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2024 5:52:00 μ.μ.
ΔιαγραφήΤότε ο στρατιωτικός μπορούσε να φύγει στα 25 χρόνια αλλά αν ήθελε μπορούσε να παραμείνει μέχρι τα 35 οπότε και αποστρατευόταν αυτεπάγγελτα.
Όταν όμως ήταν αρχιλοχίας και γινόταν 50 ετών αποστρατευόταν αυτεπάγγελτα λόγω ηλικίας ακόμα και αν ό ίδιος επιθυμούσε να παραμείνει μέχρι τα 35.
Για αυτό το 2019 οι ΕΜΘ εξαιρέθηκαν από το όριο ηλικίας του ΝΔ445/1974 το οποίο συνεχίζει να ισχύει μέχρι τώρα.
Με την τροποποίηση που κατατέθηκε, ναι μεν ο ΕΠΟΠ θα απολύεται όταν συμπληρώσει 35 χρόνια υπηρεσίας αλλά αν δεν εξαιρεθεί από τις διατάξεις του ΝΔ445/1974 θα τον πιάνει το όριο ηλικίας πριν την συμπλήρωση των 35 χρόνων υπηρεσίας.
Τρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2024 7:34:00 μ.μ.
ΔιαγραφήΈχει βγει καινούργιος νόμος και τελείωσε το πανηγύρι. Τί 64 και 74 λες; Υπήρχε ΕΠΟΠ τότε; Τι θα πεις στο δικαστήριο: ότι ισχύει ο νόμος του 1974 που αναφέρεται σε ΕΠΟΠ που δεν υπήρχαν ή ο καινούργιος;
Επίσης πάλι τα ίδια λες για τους ΕΜΘ που είναι ασφαλισμένοι πριν το 1993 και διέπονται από άλλες διατάξεις. Και όσοι έγιναν ανθυπολοχαγοί είδες ότι υπηρετούν ακόμη γιατί δεν τους πιάνουν τα όρια ηλικίας και θέλει 35 ακατεβατα ή να πληρώσουν τριετία. Το θέμα με τους ΕΠΟΠ τελείωσε για τα επόμενα δέκα χρόνια. μένει τώρα να δούμε τι θα γίνει με αυτούς που μπήκαν 26-28 και δεν θα έχουν 35 στα εξήντα. Εκεί θέλει νέα ρύθμιση πιθανόν με εξαγορά. φυσικά όλα αυτά επηρεάζουν και τους υπόλοιπους θεσμούς (έτη για αποστρατεία και εξαγορά επιπλέον ετών). Πάντως επειδή επιμένεις σου προτείνω να πας κόντρα στο ρεύμα και να πείσεις έναν ΕΠΟΠ που θέλει να φύγει (υπάρχουν πάρα πολλοί- έχω στη Μονάδα μου) να προσβάλει την απόφαση και να πάει δικαστικά. Να δούμε αν θα πάρει σύνταξη ή όχι
@Τρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2024 8:13:00 μ.μ.
ΔιαγραφήΤο ΝΔ445/74 αφορά μόνιμους Ανθυπασπιστές και υπαξιωματικούς.
Οι ΕΠΟΠ μετά την επταετία μονιμοποιούνται. Επομένως τους αφορά και αυτούς.
Ούτε ΕΜΘ υπήρχαν το 1974 αλλά όταν το 2019 κάποιοι αρχιλοχίες έγιναν 50 ετών τους αποστράτευσαν με το ΝΔ445/1974 αν και υπήρχε νεότερος νόμος.
Οι ΕΜΘ που αποστρατεύτηκαν το 2019 (ΦΕΚ Γ342/2019 και Γ2175/2019) είναι του 1995 και όχι του 1993. Αν και δεν έχει σημασία.
Ίσως δεν καταλαβαίνεις τι λέω.
α. Αν θέλουν να κρατήσουν τους ΕΠΟΠ μετά την ηλικία των 50 δεν αρκεί η τροποποίηση αυτή αλλά πρέπει να τους εξαιρέσουν και από τα όρια ηλικίας του ΝΔ445/74. Όπως έγινε με τον Ν4609/2019 για τους ΕΜΘ.
β. Να δώσουν την επιλογή σε όσους θέλουν να αποστρατευτούν στα 50 με όριο ηλικίας να το κάνουν. Δική τους επιλογή θα είναι. Η προστασία κάποιου με το ζόρι και παρά την θέληση του δεν λέγεται προστασία αλλά ντ@β@τζιλίκι.
Τρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2024 9:03:00 μ.μ.
ΔιαγραφήΤην έχουμε ξανακάνει και παλαιότερα αυτή την συζήτηση. Οι εμθ του 1995 που λες για να τους έπιασαν τα όρια πρέπει να ήταν 26 ετών. Άρα είχαν πάει σίγουρα φαντάροι ( αναγνωρισημα και αφαιρώντας 18 μήνες ξαναγυρνάμε στο 1993 στην καλύτερη περίπτωση γιατί τότε αναβολή δίνονταν μόνο για πανεπιστήμια.. και τότε δεν παρατουσες τις σπουδές για να γίνεις στρατιωτικός). Και κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα δούλευαν μέχρι τότε.. οπότε παλιοί ασφαλισμένοι.
Επίσης ο καινούργιος νόμος λέει ΌΤΑΝ.. άρα πρέπει να πάει 60 ή με 35 έτη, είναι δεσμευτικό και δεν σηκώνει παρερμηνειών. Αν έλεγε ΜΈΧΡΙ τότε θα μπορούσαν να ισχύουν αυτά που λες: δηλαδή ο ΕΠΟΠ 18 χρονών θα προλάβαινε να προαχθεί ενώ ο 28 ετών δεν θα προλάβαινε και θα τον έπιαναν τα όρια.
Το θέμα πλέον είναι τι επεκτάσεις θα έχει για τους υπόλοιπούς μας. Μάλλον οδηγούμαστε σε νέα αύξηση των ορίων και σε επιπλέον εξαγορά πλασματικών, αυτά όμως σε βάθος δεκαετίας
@Τετάρτη, Δεκεμβρίου 18, 2024 7:21:00 π.μ.
Διαγραφήα. Αν δεις τα ΦΕΚ είναι 27 ετών (γεννηθέντες 1968).
Το 2019 είχαν 24 χρόνια υπηρεσίας. Μαζί με την 5ετία 29 συντάξιμα.
Ο διαχωρισμός παλαιών – νέων ασφαλισμένων δεν έχει καμία σχέση.
Ακόμα και αν είχε, η αναγνώριση της θητείας δεν κάνει κάποιον νέο ασφαλισμένο, με πρώτη ασφάλιση μετά την 1/1/1993, παλαιό ασφαλισμένο. Πρέπει να υπάρχει υποχρεωτική ασφάλιση με ένσημα μέχρι την 31/12/1992.
Η περίπτωση τους ήταν ακριβώς η ίδια με αυτή που ισχύει σήμερα με τους ΕΠΟΠ.
β. Δεν υπάρχει ακόμα καινούριος νόμος. Μέχρι να ψηφιστεί ισχύει ο παλιός.
Αυτό που λέω λοιπόν είναι ότι για να γίνει σωστά η δουλειά πρέπει να συμπληρωθεί σωστά η τροποποίηση έτσι ώστε να εξαιρεθούν από τους περιορισμούς του ΝΔ445/1974.
Δηλαδή αν η τροποποίηση γίνει
¨«η) Όταν συμπληρώσουν τριάντα πέντε (35) έτη πραγματικής υπηρεσίας ή το εξηκοστό (60ο) έτος της ηλικίας τους. Για τους Επαγγελματίες Οπλίτες δεν ισχύουν τα όρια ηλικίας του ΝΔ445/1974¨ που είναι το πρόβλημα;
Σαφέστατη απαλλαγή από τα όρια ηλικίας χωρίς κανένα περιθώριο παρερμηνείας.
γ. Δεν μου απαντάς όμως και για την περίπτωση αυτών που θέλουν να φύγουν με το όριο ηλικίας. Όπως ο Τρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2024 11:57:00 μ.μ.
Σε τι αποσκοπεί η τόση επιμονή, ίσως όχι δική σου, να ¨σωθούν¨ και όσοι δεν θέλουν.
Γιατί δεν δίνεται η δυνατότητα επιλογής;
Τετάρτη, Δεκεμβρίου 18, 2024 10:37:00 π.μ.
ΔιαγραφήΤο να είναι κάποιος 27 ετών και να μην έχει ένσημα το θεωρώ απίθανο (σπανίως ίσως ισχύει).
Δεν βλέπω λόγω να μπει αυτή η προσθήκη που λες σχετικά με το νόμο του 74. Πες ότι με αποστρατευουν στα 50 και πάω δικαστήριο και εκεί τους λέω ότι:ο νόμος λέει όταν γίνω 60 ή όταν συμπληρώσω τα 35 χρόνια υπηρεσίας. Εγώ δεν έχω τίποτα από αυτά, γιατί με αποστρατευσατε; Τί θα μου πουν, ισχύει ο νόμος του 1974 και όχι του 2024;
Τώρα για το τελευταίο που λες: σε ποιόν έδωσαν δικαίωμα επιλογής για να δώσουν στους ΕΠΟΠ ; Η πλειοψηφία όσων είμαστε μεταξύ 25-35 θέλουμε να φύγουμε αλλά δεν μας δίνουν την επιλογή και ας μπήκαμε με άλλους νόμους. Όποιος ΕΠΟΠ θέλει ας το πάει δικαστικά και θα φανεί τι θα γίνει: εγώ λέω ότι θα περιμένει τα 62 για να πάρει μειωμένη και εσυ- αν θυμάμαι καλά - ότι θα πάρει αμέσως ότι του αναλογεί. Ας δοκιμάσει κάποιος και αν κερδίσει θα ανοίξει ο δρόμος και για εμάς τους υπόλοιπους.
@Τετάρτη, Δεκεμβρίου 18, 2024 10:37:00 π.μ.
ΔιαγραφήΘα ξεκινήσω από το κλείσιμο του σχολίου σου.
Δεν θα ανοίξει ο δρόμος για κανέναν. Το όλο θέμα αφορά αυτεπάγγελτη αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας. Σήμερα πρακτικά όριο ηλικίας στον βαθμό δεν υφίσταται/ισχύει για καμία κατηγορία εκτός των ΕΠΟΠ. Επομένως ότι και να γίνει, όπως και να λυθεί το θέμα, δεν πρόκειται να επηρεάσει καμία άλλη κατηγορία.
Σε ότι αφορά τους ΕΠΟΠ υπάρχουν αυτοί που θέλουν να παραμείνουν εν/εν όσο γίνεται περισσότερο και αυτοί που θα προτιμούσαν να φύγουν νωρίτερα.
Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες κατηγορίες των στρατιωτικών.
Το θέμα είναι ότι οι ΕΠΟΠ θα έφευγαν όλοι πριν την συμπλήρωση της 35ετίας. Όσοι ενδιαφερόντουσαν να παραμείνουν προσπαθούσαν να δοθεί λύση επέκτασης της παραμονής τους. Όμως η λύση που προτείνεται εγκλωβίζει και όσους θα ήθελαν να φύγουν.
Το να έρχεσαι να λες ότι αφού σε εμάς (όποιους εμάς) δεν δόθηκε καμία δυνατότητα επιλογής επομένως γιατί να δοθεί στους ΕΠΟΠ είναι ο ορισμός της έκφρασης για την ¨κατσίκα του γείτονα¨.
Για το θέμα των ΕΜΘ του 2019 δεν συνεχίζω γιατί από τις παρατηρήσεις σου καταλαβαίνω ότι δεν γνωρίζεις το ασφαλιστικό όσο καλά νομίζεις.
Πέμπτη, Δεκεμβρίου 19, 2024 9:23:00 π.μ.
ΔιαγραφήΤότε εσύ που το γνωρίζεις το ασφαλιστικό, για το καλό των ΕΠΟΠ και για να μην ψοφήσει η κατσίκα τους πρέπει να σωπάσεις. Όχι γιατί σου το γράφω αλλά γιατί εμείς οι υπόλοιποι έχουμε άδικο και εσύ δίκαιο. Θα ψηφιστεί λοιπόν ένας νόμος που δεν θα έχει καμία ισχύ γιατί δεν αναφέρει τον 74 και επομένως οι ΕΠΟΠ θα μπορούν να τον προσβάλλουν και να οδηγηθούν πρόωρα στην σύνταξη. Τα είπες όλα τόσο σωστά, γιατί λοιπόν θέλεις να ξεστραβωσεις το υπουργείο; Σε εμένα θα κάνεις κακό ή στους ίδιους τους ΕΠΟΠ;
Αλλά μάλλον δεν πιστεύεις και εσύ αυτά που γράφεις.
Για μια ακόμη φορά πράττουν το σωστό διορθώνοντας τα κακώς κείμενα....οδηγηθήκαμε να λέμε και πάλι καλά .... Όμως γιατί στην εν λόγω τροπολογία δεν υπήρξε η πρόβλεψη του αποστρατευτικός βαθμού Υποπλοιάρχου για τους Αξιωματικούς Ειδικοτήτων προέλευσης ΕΜΘ, οι οποίοι συμφώνως ΦΕΚ 3993/Γ/10-12-2024 δεν λαμβάνουν τον αποστρευτικο του Υποπλοιάρχου όπως καθορίζεται με το άρθρο 46, παράγραφος 6 του νόμου 5018/2023; Όταν ήδη οι αντίστοιχοι του ΣΞ αποστρατεύτηκαν ορθώς ως Λοχαγοί, ΦΕΚ 452/Γ/7-2-2024; Τι συμβαίνει; Κάποιος έχει πράξει σωστά και κάποιος λάθος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ νηστικός καρβέλια ονειρεύεται
ΔιαγραφήΤο δεύτερο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 13 του Ν1848/1989 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 46 του Ν5018/2023 λέει:
Διαγραφή¨Κατά παρέκκλιση των προβλεπομένων στο πρώτο εδάφιο της παρ. 4 ως προς τον καταληκτικό βαθμό, με όμοιο προεδρικό διάταγμα καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την απονομή αποστρατευτικού βαθμού Λοχαγού και αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων σε Εθελοντές και Εθελόντριες Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ.) βαθμού Υπολοχαγού, που τίθενται σε αποστρατεία.¨
https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/857367/nomos-5018-2023
Μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί το ΠΔ που προβλέπεται για την απονομή αποστρατευτικού βαθμού Λοχαγού στους ΕΜΘ Υπολοχαγούς.
Όταν είχε νομοθετηθεί η απονομή του αποστρατευτικού βαθμού του Ανθυπολοχαγού στους Ανθυπασπιστές ΕΜΘ με το άρθρο 2 του Ν4494/2017 είχε ακολουθήσει η έκδοση του προβλεπόμενου ΠΔ (ΠΔ16/2019) και μετά έγινε η απονομή αποστρατευτικού βαθμού.
https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/312720/nomos-4494-2017
https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/554532/p.d.-16-2019
Στην συγκεκριμένη περίπτωση το ΠΝ έπραξε σωστά.
Το 80% είναι με κοινωνικά κριτήρια και δεν πατάει πουθενά..και υπηρεσία ως τις 20.00..έτσι και γω κάθομαι αλλά 100 χρόνια,και στον τόπο μου χωρίς έξοδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε νιώθω αδερφέ μαζί σου..καλή δύναμη να έχουμε
ΔιαγραφήΑκριβώς έτσι είναι φίλε. Ακριβώς.. Αυτοί είναι καλύτερα και από ΔΥ που δουλεύει εφορία ή ΔΕΗ. Ούτε ασκήσεις, ούτε υπηρεσίες, ούτε καν κινήσεις. Όλα τα χοσέ τα τρώνε οι "κανονικοί". Στο τέλος θα καταλήξουν αυτοί οι "κανονικοί" να έχουν και αυτοί πρόβλημα. Επειδή αν ένας κάνει την δουλειά 10 ατόμων, κάποια στιγμή θα κλατάρει. Και αν τολμήσεις και πεις τίποτα σχετικά με αυτά, θα σε κράξουν οι υπόλοιποι σε φάση "τι συνάδελφος είσαι εσύ? Ντροπή σου και λοιπά".
ΔιαγραφήΟι ΕΠΟΠ στα εξήντα και οι αξιωματικοί από ΑΣΕΙ στα 53-55. Άλλος ένας λόγος η πρόωρη συνταξιοδότηση που οι νέοι δεν πάνε στις σχολές. Κανείς δεν θέλει να γεράσει πρόωρα, ΚΑΑΥ , λέσχη και λίγη σύνταξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας Εποπ θα έχει ανώτερη ηλικία από έναν ανώτατο αξιωματικό?
ΑπάντησηΔιαγραφήεννοειται , το τερματισαν. Πλακα εχει .....
ΔιαγραφήΑπορώ αφού δεν μπορούν να συνεννοηθούν τα υπουργεία για να νομοθετισουν κάτι σοβαρό δεν υπάρχει πρωθυπουργός να πει τέλος θα γίνει αυτό? Κράτος υπάρχει? Τι νομίζουν ότι ο στρατός είναι Δήμος? Ρισκάρουν την ασφάλεια της χώρας με γελοιότητες.
ΔιαγραφήΚαι να μην ξεχάσουμε τα μερισματάκα των ανωτάτων,που , σημειωτέον,δεν υπάρχει για βαθμό ταξχου. Από υπγο και πάνω. Κι η ντροπή ντρέπεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ -ΠΡΑΣΙΝΑ ΣΦΥΡΟΔΡΕΠΑΝΑ ΤΗΣ ΜΙΖΕΡΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΧΑΡΕΙ ΜΗΝ ΤΟΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΨΥΧΟΠΛΑΚΩΝΟΥΝ.-ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήραν λίγο πάνω τους οι διατηρητέοι πλην πικραμένοι σχες των 7+ ετών στο βαθμό.,και που δεν θα δουν προαγωγή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε όλο το δημόσιο προβλέπεται προαγωγή του μη παραγωγικού ανά 8ετη. Είναι κάτι που θα προσβληθεί αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον στρατό υπάρχει ιεραρχία των βαθμών και όχι της ηλικίας. Πολλοί το έχουν ξεχάσει και γράφουν μπαρουφες
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντάξει θα πάει και αυτό σίγουρα
ΔιαγραφήΡουφα το αυγό σου
Διαγραφή@ 17 9:16, είπαμε όχι μπαρούφες! Προς το παρόν, αφού σού αρέσει αυτή η διάλεκτος, βάρα προσοχή στους 22χρονους!
ΔιαγραφήΤετάρτη, Δεκεμβρίου 18, 2024 8:19:00 π.μ. καμιά σφαλιάρα βαράμε, αλλά τα νέα θεωρούν ότι τα ξέρουν όλα, οπότε χαμένη πάει κι αυτή, ώσπου τα βρίσκουν μπροστά τους....
ΔιαγραφήΓια νόμο 5 γραμμών θέλουν 5 χρόνια να τον βγάλουν; Πολύ δουλεύουν εκεί στην βουλή......
ΑπάντησηΔιαγραφήΕι εσείς εκεί... Το ξέρετε ότι τους στρατιώτες τους εκπαιδευουν οι ΕΠΟΠ. Ποιος πχ θα τους πηγαίνει για γυμναστική το πρωί? Θα γελάσει το πανελλήνιο και όχι μόνο με τα τσίρκο που νομοθετειτε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορώ... Το κράτος αδυνατεί να συνεχίσει να είναι κράτος και όχι muppet show?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια στον κ. Υπουργό, που έλυσε το θέμα. Εννοείται ότι θα υπάρχουν δυσαρεστημένοι, οι οποίοι περίμεναν περισσότερα. Θα πρέπει όμως, να προτείνουν καλύτερες λύσεις και, μέχρι τώρα, δεν έχω δει καμία, Όσον αφορά στους 60άρηδες που θα κάνουν υπηρεσίες και ασκήσεις, δυστυχώς για αυτούς, δεν μπορούν να απαλλαγούν, όσο και εάν είναι δύσκολο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕποπ στα 55 και 60;Καλη αντάμωση στο σαλονάκι με τον πράσινο καναπέ...θα τρώμε τρίγωνη τουβλοτυρόπιτα παρεούλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2024 9:16:00 μ.μ. έχεις να ρουφήξεις πολλά αυγά μέχρι τα 60 και δεν θα βγάλεις κιχ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2024 9:16:00 μ.μ. ψάξε λίγο κάτι που γράφει περικοπή μισθού λόγω ποινής. Θα μάθεις τι γίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό καλό είναι να το πεις πρώτα στον εαυτό σου. Κανείς δεν είναι τέλειος και ειδικά στο στρατό.
Διαγραφή"Το πνεύμα των ΕΠΟΠ θα είναι πρόθυμο αλλά η σάρκα ασθενής ".
Πες το σε κάτι άναρχοαυτόνομα συνταγματαρχάκια.
ΔιαγραφήΚάντε εικόνα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔκτης λόχου Ανθλγος ΣΣΕ 23 ετών παιδάκι και από κάτω του καμιά 20αρια παππούδες,χιλιοταλαιπωρημένοι, κοιλαραδες ,ηλικίας 58+ ΕΠΟΠ.
Θα πηγαίνει η σφαλιάρα σε άλλο τόπο.
Που τα έχετε δει αυτά!!! Σε ποιο στρατό στον πλανήτη υπάρχουν αυτές οι ηλικίες??
Εαν δεν σου αρεσει μπορείς να αποχωρησεις δεν σε κρατάμε με το ζόρι χιλιοταλαιπωρημενε κοιλαρά!!
ΔιαγραφήΚαλά εσείς ειχατε φαγωθεί να έρθει ρυθμιση για το Θέμα σας . Τώρα που τελίκα λύνεται ΔΕΝ σας αρέσει . Πλάκα έχετε. Μάλον αυτό που θέλατε δεν ηταν να υπηρετείτε τις ΕΔ αλλα να σας διωξει με πληρη συνταξιοδοτικά δικαιώματα ετσι ωστε αντι απο ΚΨΜ σε ΚΨΜ να πηγαινετε απο καφενειό σε καφενείο..καφενεία!!!
ΔιαγραφήΗ εικόνα αυτή έρχεται κατόπιν εορτής. Οι στρατηγάρες μας,οι οποίοι απ'ότι φαίνεται αυτοί είχαν εισηγηθεί για το συγκεκριμένο μοντέλο, πρέπει να είχαν κατά νου ότι δε θα άντεχε κανείς μέχρι την πλήρη συνταξιοδότηση,σε όποια ηλικία ή χρόνια υπηρεσίας αν ερχόταν. Βγαίνουν διάφορα συμπεράσματα απ'αυτό, κυρίως για τους ιθύνοντες νόες αλλά δεν είναι του παρόντος. Το θέμα εν τέλει είναι ότι όλοι βρίζουν μεν τους ΕΠΟΠ, όχι τους ΕΠΥ, αλλά και δεν κάνουν χωρίς αυτούς χωρίς φυσικά να τους αναγνωρίζεται το έργο τους,η συνεισφορά τους -όπως και να το πούμε μια είναι η σημασία κι η ουσία. Καληνύχτα Ελλάδα.
ΔιαγραφήΤετάρτη, 18, 2024 10:18:00 μ.μ.10 ανωτέροι αξιωματικοί= 1 ΕΠΟΠ
ΔιαγραφήΤετάρτη, Δεκεμβρίου 18, 2024 10:23:00 μ.μ. ΕΠΟΠ 3η έλα τώρα μη λαικίζεις. Όλος ο στρατός ζητά κάτι με συνοδευτικό το κλάμα,και οι εποπ που σκόπιμα τους είχαν στον αέρα σου φταίνε???!!!! Τράβα κλάψε κάπου κρυφά γιατί εδώ εκτίθεσαι.
ΔιαγραφήΤετάρτη, 18, 2024 10:23:00 μ.μ. τα ΚΨΜ στα χαρίζουμε μεγάλε, μάλλον αυτό είν'το φυσικό περιβάλλον σου. Όσο για τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, εύχομαι όταν θα φτάσεις σε χρόνια υπηρεσίας που να δικαιούσαι σύνταξη,να σου πούνε "όχι,δεν δικσιούστε κύριε. Δούλεύατε χωρίς αντίκρυσμα"
ΔιαγραφήH εικόνα σου έχει λαθοι. 1ον Ανθλγο Ευελπι Δκτη Λοχου στα 31 χρόνια υπηρεσίας μου δεν έχω δει ποτέ. Υπλγο ναι. 2ον με τα τεράστια κενά κατάταξης στην ΣΣΕ από την περίοδο της οικονομικής κρίσης, τις παραιτήσεις και πρόσφατα την στροφή των νέων σε άλλες σχολές ξέχνα για μεγάλο διάστημα Δκτες Λόχου από ΣΣΕ. Το ρόλο αυτό έχουν αναλάβει ήδη σε πολλές Μονάδες Αξκοι από ΑΣΣΥ. 3ον Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω ή πιο σωστή εικόνα είναι ένας Λοχος με παρόντες αυτούς που δεν θα είναι στα Νοσοκομεία. Αυτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ρύθμιση είναι σωστή σε διαφορετική περίπτωση δεν μπορούσε κανένας ΕΠΟΠ πλήρη σύνταξη αλλά και τώρα ένας ΕΠΟΠ αν έχει μπει στα 28 και δεν έχει ένσημα και στα 60 να φύγει του λείπουν 2-3 χρόνια .Τωρα ποιος θα αντέξει μέχρι τα 60 με το βαθμό του ακστη γιατί να δώσει βαθμό σε 27000 κοσμο το θεωρώ απίθανο από πολλές απόψεις είναι άλλο θέμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρώτο βήμα έγινε σε βάρος του αξιόμαχου των Ενόπλων Δυνάμεων. Ακολουθεί το δεύτερο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα ηλικιακά όρια του Ν.Δ.445/74, και είναι η νομοθετική πρόβλεψη για προαγωγή των ΕΠΟΠ μέχρι το βαθμό του Ανχη. Τί εξουσία είμαστε ό,τι θέλουμε κάνουμε;;;; Εκτός αν μετά τα 50 οι ΕΠΟΠ τίθενται εκτός οργανικής θέσεως(ΕΟΘ) οπότε ως αργόσχολοι θα επιβαρύνουν των κρατικό προυπολογισμό ετησίως με 917 000 000 ευρώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ΕΠΟΠ ζητούσαν το αυτονόητο όπως όλος ο εργαζόμενος κόσμος, είτε στον ιδιωτικό τομέα είτε στον δημόσιο. Ήταν μάλιστα,η μοναδική διάκριση στο δημόσιο τομέα. Δε ζήτησαν παραπάνω βαθμούς, πλασματικούς.
Διαγραφήαλλη δουλεια δεν ειχες να κανεις και επιασες το πληκτρολογιο?
ΔιαγραφήΓιατί, τώρα οι 8 καραβιές συνταγματσρχαοι ,και οι διλλάσιες των ΕΠΥ ανθστων έως υπχων τι κάνουν???? Δίνουν απ'την τσέπη τους????!!
ΔιαγραφήΣυμφωνώ! Το 'ιδιο πρόβλημα με τους ΕΠΟΠ έχουν και οι προερχόμενοι από ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ. Επιμένω εδώ και 7 χρόνια ότι η μόνη λύση είναι η εξαίρεση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων από το το νέο ασφαλιστικό -συνταξιοδοτικό, όπως αυτό, διαμορφώθηκε από το 2010 μέχρι σήμερα. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί!
ΔιαγραφήΤι διαπιστώνεις που Βλέπεις καθημερινά εικόνες στις ειδήσεις από επαγγελματίες στρατιώτες των ΗΠΑ, Ισραήλ, Ρωσία, Γαλλία κλπ κλπ???
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπανια θα δεις ενστολο πάνω από 30-35 ετών.
Τους Βλέπεις και τους χαίρεσαι!!!
Εδώ στην Ελλάδα τι ακριβώς θέλετε να κάνετε?
Έχετε δει η πλειοψηφία που υπηρετεί στις Μονάδες πως είναι?
Που θα τους πάτε και τι θα τους κάνετε τόσο κόσμο 55+ στο στρατό?
Δεν βλέπετε ότι τα νοσοκομεία καθημερινά είναι γεμάτα???
Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο Στρατός όπου τα στελέχη του είναι μεγαλύτερα σε ηλικία από τους Ανώτατους Αξκους .
Γελάει ο κόσμος!!!
Βγάλτε τον κόσμο στην σύνταξη όπως γίνεται παντού στον κόσμο.
Περισσότερο σας στοιχίζει να τους Έχετε ενεργούς... δεν το καταλαβαίνετε???
@ 19 3:29, προφανώς ή δεν ξέρεις τι σύνταξη σε περιμένει στα 50 και ΕΠΟΠ ή κάνεις και άλλη δουλίτσα. Ανέμενον αναγνώριση! Όλα με τη σειρά τους!
ΔιαγραφήΔύσκολο υπξκος μετά τα 50. Συμφωνώ. ΕΟΘ όμως μέχρι τα 100. Αυτό είναι λογικο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια ερώτηση γιατί δεν το εχω καταλάβει.. στα 35 πραγματικά χρονια ...ειναι 30 + 5 μάχιμη πενταετια ,η πρέπει να εχεις 35 χρονια ενσυμα Σωμα κλπ...εργασία στον ιδιωτικο τομέα..
ΑπάντησηΔιαγραφή35 πραγματικά + 5 σε Μονάδες Εκστρατείας =40 συνταξιμα. Τα 5 θα τα πληρώσετε ούτως ή άλλως όλοι. Το μυστικό είναι σε τι ηλικία μπήκες και αν είχες ένσημα έξω η έκανες θητεία. Πχ αν πήγες να κάνεις κανονικά την θητεία σου (δίχως αναβολή) και πριν δεν είχες ένσημα τότε κάνεις 35 πραγματικά +5 που πληρώνεις. Σε γενικές γραμμές για να μην κουράζω, αν μπήκε κάποιος πχ 28 χρόνων θα πρέπει να μαζέψει τα ένσημα του, την θητεία του (αναγνώριση) και να μιλήσει με τον ΕΦΚΑ τμήμα απονομής συνταξεων για την διαδικασία αναγνώρισης και μεταφοράς. Υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις που μειώνουν τα πραγματικά χρόνια όπως η οικογενειακη κατάσταση κτλ. Αρμόδιος για όλα είναι ο ΕΦΚΑ οπότε ο καθένας τα βαζει κάτω και ενεργεί ανάλογα. Όσον αφορά τους μεγάλους σε ηλικία (κατάταξη ως ΕΠΟΠ στα 28)εκει δεν βγαίνουν τα κουκιά για 40 συνταξιμα. Π.χ.2003 κατάταξη στα 28 του χρόνου θα έχει 22 (στα 50 του) πραγματικά +8 χρόνια ενσημα+5 τα μαχιμα μας κάνει 35. Λείπουν 5 χρόνια για να έχει πλήρη συνταξιμα 40. Εδώ θα παίξει τροποποίηση του νόμου λίαν συντόμως η θα βγαινεται με 35/40.Ελπίζω να βοήθησα λίγο. Δεν είμαι ΕΠΟΠ. Απλά ένας συνάδελφος.
Διαγραφή35 πραγματικη υπηρεσια συν 5 η αγορα πλασματικων στη συνταξιοδοση δλδ 40 συνταξιμα στα 35 χρονια περιλαμβανονται και συνταξιμα ετη απο αλλους φορεις
ΔιαγραφήΈνα ερώτημα θα ήθελα να κάνω κι αν ξέρει κάποιος ας το απαντήσει..εάν στρατιωτικός παραιτηθεί πριν τα 60 και δεν έχει τα απαιτούμενα έτη για σύνταξη.αρχισει να δουλεύει έξω με ένσημα ,θα πάρει σύνταξη στα 60 η 62 η σαν πολίτης στα 67;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν θα έρθει η ώρα να φύγεις, λίγο νωρίτερα θα πρέπει να πας σε ΕΡΓΑΤΟΛΟΓΟ να τα βάλετε κάτω για να ξέρεις τι να κάνεις και πότε. Αν αυτή την στιγμή έχεις ακόμα χρόνια μπροστά σου, μπορείς να πας μια βόλτα και τώρα για να ξέρεις περίπου που βαδίζεις. Όχι βιαστικές κινησεις και οπωσδήποτε μακριά από αυτούς που τα ξέρουν όλα.
Διαγραφή