Η «άνοιξη» της Π.Α. – 12 νέες «οχιές» στο οπλοστάσιο – Αναβάθμιση 83 F-16 στα υπόστεγα της ΕΑΒ

Η «άνοιξη» της Π.Α. – 12 νέες «οχιές» στο οπλοστάσιο – Αναβάθμιση 83 F-16 στα υπόστεγα της ΕΑΒ

Οι τεχνικοί της ΕΑΒ σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία έχουν επιφορτιστεί με μια ακόμη σημαντική εργασία η οποία αφορά το ολοκληρωμένο και πιστοποιημένο τελικό λογισμικό του Viper

Ένα ακόμη Viper θα προστεθεί εντός του καλοκαιριού στο οπλοστάσιο της HAF και δεν είναι άλλο από το πρωτότυπο F-16 block 52+ adv το οποίο αναβαθμίστηκε στην ΕΑΒ και πριν από δυόμιση χρόνια πέταξε για τις ΗΠΑ προκειμένου να δοκιμαστεί.

Η USAF σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin ανακοίνωσαν το τέλος των δοκιμών στην Αεροπορική Βάση Edwards της USAF στην Καλιφόρνια. Αφού αφαιρεθούν οι εξειδικευμένοι αισθητήρες που χρησιμοποιήθηκαν στις δοκιμές το μαχητικό αναμένεται τις επόμενες ημέρες να επιστρέψει στο FortWorth στο Τέξας και να περιμένει την «αερογέφυρα» που θα στήσουν οι Αμερικανοί με τη χρήση και ιπτάμενου τάνκερ για να πετάξει για την Ελλάδα.

Το «005» αρχικά θα προσγειωθεί στην Τανάγρα και στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ και αφού προστεθεί ξανά στη δύναμη της Πολεμικής Αεροπορίας θα καταλήξει σύμφωνα με τον σχεδιασμό και αυτό στην Σούδα και στην 343 Πολεμική Μοίρα. Ενώ σταδιακά εντός του 2024 αναμένεται και η 340 Πολεμική Μοίρα «Αλεπού» να παραλαμβάνει επίσης τα πρώτα της Viper για να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες Μοίρες έως την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Η αναβάθμιση των 83 F-16 block 52

Έως τώρα στα υπόστεγα της ΕΑΒ η διαδικασία της αναβάθμισης των 83 συνολικά μαχητικών F-16 block 52+ και block 52+ adv από συνολικά πέντε Πολεμικές Μοίρες εξελίσσεται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα τα οποία θα μπορούσαν να καθυστερήσουν το πρόγραμμα. Μοναδικό «αγκάθι» φαίνεται ότι είναι οι αποχωρήσεις σημαντικού αριθμού εξειδικευμένων τεχνικών οι οποίοι εργάζονταν στο πρόγραμμα και επιλέγουν άλλες εταιρείες με δελεαστικές προτάσεις για υψηλότερες αποδοχές καθώς η ΕΑΒ δεν έχει εκ του νόμου τη δυνατότητα για αυξήσεις στις αποδοχές αλλά και για μπόνους παραγωγικότητας. Έτσι από την αρχή του προγράμματος σχεδόν 100 εξειδικευμένοι τεχνικοί έχουν αποχωρήσει με αποτέλεσμα η διοίκηση της ΕΑΒ να προσπαθεί μέσω διαγωνισμών να τους αντικαταστήσει προκειμένου να «τρέξει» το πρόγραμμα εντός χρονοδιαγράμματος καθώς αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα της εταιρείας. Ήδη έχουν προχωρήσει δύο διαγωνισμοί για πρόσληψη 145 και 254 τεχνικών αν και ο τελικός αριθμός των προσληφθέντων έπειτα από την τελική επιλογή αναμένεται μικρότερος. Σε κάθε περίπτωση στόχος είναι η παράδοση των Viper στην Πολεμική Αεροπορία να παραμείνει εντός χρονοδιαγράμματος.

Το νέο λογισμικό

Την ίδια ώρα οι τεχνικοί της ΕΑΒ σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία έχουν επιφορτιστεί με μια ακόμη σημαντική εργασία η οποία αφορά το ολοκληρωμένο και πιστοποιημένο τελικό λογισμικό του Viper. Τις επόμενες εβδομάδες θα κατέβουν στην Κρήτη προκειμένου να το περάσουν στις οκτώ «Οχιές» που ήδη έχουν παραδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία ενώ το νέο λογισμικό θα ενσωματωθεί σταδιακά σε όλα τα αναβαθμισμένα Viper που θα βγαίνουν από την ΕΑΒ με προορισμό τις Πολεμικές Μοίρες.

Εντός χρονοδιαγράμματος με πολύ μικρές αποκλίσεις συνεχίζεται στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα η αναβάθμιση των Viper με τους τεχνικούς του εργοστασίου να παραδίδουν τη μία μετά την άλλη τις «Οχιές» στην πρώτη Πολεμική Μοίρα Viper, την 343 «Αστέρι» η οποία ήδη εκπαιδεύεται με τα πρώτα οκτώ Viper.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της εταιρείας και σε συνεχή συνεννόηση με την Πολεμική Αεροπορία έως τα τέλη Ιουλίου αναμένεται εκτός απροόπτου να παραδοθούν στα ‘’μπλε’’ φτερά ακόμη τρεις αναβαθμισμένες «Οχιές» ενώ μέσα στο καλοκαίρι προβλέπεται να προσγειωθεί στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα και το πρωτότυπο F-16 με σειριακό αριθμό «005» το οποίο ολοκλήρωσε στις ΗΠΑ τις δοκιμές του έπειτα από δυόμιση χρόνια.

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια