Σε ρότα και ο εκσυγχρονισμός των υποβρυχίων του ΠΝ

Σε ρότα και ο εκσυγχρονισμός των υποβρυχίων του ΠΝ

Ρότα με την οποία η πλάστιγγα της ισορροπίας ισχύος στο Αιγαίο δεν θα διαταραχθεί, θέλει να χαράξει μέσω του εξοπλιστικού σχεδιασμού το Πολεμικό Ναυτικό.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Μετά την αλλαγή…πίστας σε επιχειρησιακό επίπεδο που συντελείται με τη συμφωνία ναυπήγησης των ψηφιακών φρεγατών Belharra, αλλά και το «σάλπισμα» του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου για την ενεργοποίηση του προγράμματος πρόσκτησης των κορβετών που θα ενταχθούν στο ελληνικό στόλο, οι πληροφορίες του Liberal.gr θέλουν να προετοιμάζεται ακόμη μια σημαντική ψηφίδα που θα μπει στο μωσαϊκό του εκσυγχρονισμού του Πολεμικού Ναυτικού.

Αυτή δεν είναι άλλη από το πρόγραμμα αναβάθμισης αλλά και ενίσχυσης του υποβρύχιου στόλου. Ασφαλείς πηγές ενημέρωσης μεταδίδουν προς το Liberal.gr ότι σε πρώτο πλάνο μπαίνει η προεργασία για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων «αόρατων» υποβρυχίων κλάσης «Παπανικολής». Επιπλέον θα λαμβάνει σταδιακά, εντατικότερο χαρακτήρα η έρευνα αγοράς που έχει ξεκινήσει για την αντικατάσταση των παλαιότερου τύπου υποβρυχίων που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό.

Προς αυτήν την κατεύθυνση όπως ανέφερε αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης, κριτήριο αποτελούν οι δυνατότητες που παρέχουν τα υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής», αλλά αυτό δεν συνεπάγεται ότι οι λύσεις που εξετάζονται προέρχονται αποκλειστικά από την γερμανική αγορά. Αντίθετα φέρεται ήδη να έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις από τις προθήκες της γαλλικής και της ιταλικής αμυντικής βιομηχανίας που διαθέτουν αντίστοιχες δυνατότητες με τα υποβρύχια τύπου 214.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ενισχύεται ο στόλος των υποβρυχίων – Τι προβλέπει το σχέδιο της ηγεσίας του ΠΝ

Σε κάθε περίπτωση το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στον μεσο-μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του Πολεμικού Ναυτικού στο πλαίσιο του οποίου, όπως εξηγείται, οι λύσεις που υφίστανται και οι προτάσεις που θα γίνουν θα πρέπει να κουμπώνουν με τον οικονομοτεχνικό σχεδιασμού του επιτελείου που προφανώς αποτελεί συνάρτηση των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Υπό αυτό το πρίσμα εντείνονται οι προετοιμασίες και για το πρόγραμμα πρόσκτησης των κορβετών για τις οποίες από την Τετάρτη έγινε το δεύτερο βήμα όπως προαναγγέλθηκε και από το δημοσίευμα της «Καθημερινής». Για το πρόγραμμα ερίζουν Γάλλοι, Ιταλοί και Ολλανδοί. Από την ελληνική πλευρά αναμένουν το αργότερο έως το τέλος Νοεμβρίου να υποβληθούν από τους τρεις «μνηστήρες» οι επικαιροποιημένες προτάσεις τους για το πρόγραμμα προϋπολογισμού 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, το οποίο συνολικά μαζί με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης «ΜΕΚΟ», θα φτάσει και ενδεχομένως θα ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια.

Οι πληροφορίες που επεξεργάζονται οι Έλληνες επιτελείς εμφανίζουν την γαλλική πλευρά να ετοιμάζει πρόταση που περιλαμβάνει την ναυπήγηση τριών κορβετών τύπου «Gowind» μαζί με την ενεργοποίηση της προαίρεσης, σε συμφερότερη τιμή, για την τέταρτη φρεγάτα Belharra. Εξίσου ισχυρή θεωρείται η ιταλική υποψηφιότητα για τις κορβέτες κλάσης «Doha», για την οποία προκειμένου να αποφευχθεί ο σκόπελος των καθυστερήσεων, θα λειτουργήσει ως μοντέλο η ελληνογαλλική συμφωνία στρατηγικής εταιρικής σχέσης.

Η ιταλική πρόταση ικανοποιεί επίσης το κριτήριο για εμπλοκή των ελληνικών ναυπηγείων στο πρόγραμμα των κορβετών καθώς είναι εκπεφρασμένο το ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Αυτό είναι και ένα από τα στοιχεία που αφήνουν πίσω την ολλανδική υποψηφιότητα που δεν συνοδεύεται από το ίδιο ζεστό ενδιαφέρον για την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.

ΠΗΓΗ: liberal.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια