Πώς έγινε το ατύχημα με το F-16 στην Ανδραβίδα – Τα δραματικά δευτερόλεπτα

Τι αποκάλυψε στρατιωτική πηγή για την επιτυχή εγκατάλειψη του μαχητικού στην 117 Πτέρυγα Μάχης – Πώς ο νεαρός πιλότος προσπάθησε μέχρι την τελευταία στιγμή να «σώσει» το αεροσκάφος – Η κίνηση που απέτρεψε τον κίνδυνο για τη ζωή του

Βασίλης Σκουλαράκος

Όταν σε πολλά από τα κείμενά μας λέμε ότι οι Έλληνες πιλότοι είναι οι καλύτεροι του ΝΑΤΟ, άριστα εκπαιδευμένοι και έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο, τα λόγια μας δεν έχουν την παραμικρή δόση υπερβολής.

Δεν είναι μόνο οι καθημερινές μάχες στο Αιγαίο με τους Τούρκους «εισβολείς», που κυριολεκτικά παίζουν με τα νεύρα των Ελλήνων χειριστών. Είναι η αυτοπεποίθηση, η νηφαλιότητα και η σιγουριά στο έργο που επιτελούν. Είναι η ψυχραιμία τους, το ψυχικό σθένος και τα αντανακλαστικά τους, ακόμα και όταν ορισμένες καταστάσεις τείνουν να γίνουν επικίνδυνες.

Το περιστατικό με την επιτυχή εγκατάλειψη του μαχητικού F-16 Block 52+ στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα επιβεβαιώνει ακριβώς όσα λέμε, με τον εκπαιδευόμενο πιλότο αλλά και τους ανωτέρους του, να αποδεικνύουν στην πράξη πως αυτό που προέχει είναι η ασφάλεια των Ικάρων μας και ο στόχος να αποκτήσουν την ικανότητα να ανταποκρίνονται γρήγορα και με τη μέγιστη ασφάλεια στις προκλήσεις που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια των πτήσεων.

Το μεσημέρι της Πέμπτης (18/11) ο νεαρός Ίκαρος της Πολεμικής μας Αεροπορίας εκπαιδεύονταν στο πλαίσιο του πιο απαιτητικού «σχολείου» της Πολεμικής Αεροπορίας, του Σχολείου Όπλων Τακτικής. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr και της δημοσιογράφου Φυλλένιας Γκότση που μίλησε με πηγή που είδε από πολύ κοντά το περιστατικό, ο χειριστής φέρεται να έλαβε εντολή να προσγειωθεί στην 116 Πτέρυγα Μάχης, στο αεροδρόμιο του Αράξου, ωστόσο, η εξαιρετικά χαμηλή ορατότητα εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης και η έντονη βροχόπτωση, ανάγκασαν τον κυβερνήτη του F-16 Block 52+ να επιχειρήσει προσγείωση στο διπλανό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο διάδρομος στην 117 Πτέρυγα Μάχης είχε μεγάλη ποσότητα νερού τη στιγμή που το μαχητικό προσέγγιζε το διάδρομο, επισημαίνοντας πως η «υδρολίσθηση» αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να συμβούν σε διαδικασία προσγείωσης.

Ο νεαρός πιλότος λοιπόν προσγείωσε το αεροσκάφος, ωστόσο, η κατάσταση στο έδαφος δεν του επέτρεπε την ασφαλή ακινητοποίησή του, με τον ίδιο να επιχειρεί τουλάχιστον τρεις φορές να απογειώσει ξανά το μαχητικό. Όταν το F-16 Block 52+, που εκείνη τη στιγμή είχε ταχύτητα τουλάχιστον 150 χιλιομέτρων, άρχισε να διολισθαίνει εκτός διαδρόμου, με ορατό τον κίνδυνο συντριβής, ο χειριστής έλαβε εντολή να χρησιμοποιήσει τον μοχλό εκτίναξης και να εγκαταλείψει με ασφάλεια το μαχητικό.

Ήταν η καλύτερη και η πλέον υπεύθυνη απόφαση, που απέτρεψε τον κίνδυνο για τη ζωή του χειριστή. Όχι μόνο δεν έπαθε το παραμικρό, αλλά αφού έβγαλε τον εξοπλισμό από πάνω του, έφυγε πεζός από το σημείο του ατυχήματος, ανακουφίζοντας όλους όσους παρακολουθούσαν με κομμένη την ανάσα το περιστατικό.

Το μαχητικό αεροσκάφος έχει υποστεί ζημιές, ωστόσο, κανείς στην Πολεμική Αεροπορία δεν νοιάζεται για τις… λαμαρίνες. Το τονίζουμε συνεχώς και το επισημαίνουμε και τώρα, για την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, για το ΓΕΕΘΑ, το ΓΕΑ, το ΓΕΣ και το ΓΕΝ, ύψιστη προτεραιότητα αποτελεί η ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού.

Τα αίτια του ατυχήματος θα διερευνηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ ο νεαρός Ίκαρος θα συνεχίσει τη δύσκολη και εξαιρετικά απαιτητική αποστολή του. «Πάμε γερά, συνεχίζουμε», όπως είπε χαρακτηριστικά στον κυβερνήτη και ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος που έσπευσε να του τηλεφωνήσει το βράδυ της Πέμπτης, λίγες ώρες μετά το ατύχημα.

ΠΗΓΗ: newsbomb.gr

Δημοσίευση σχολίου

6 Σχόλια

  1. Ο μοχλος ...εκτιναξης λειτουργει οταν το Αφος ειναι στο...εδαφος ?Αξίζει να σημειωθεί ότι επιτελείς του Πενταγώνου, αναφερόμενοι στο ατύχημα, διακρίνουν κοινά χαρακτηριστικά με το δυστύχημα με το ελληνικό F-16 στην αεροπορική βάση Los Llanos στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας το 2015.
    Από τη συντριβή του αεροσκάφους εντός της αεροπορικής βάσης είχαν χάσει τη ζωή τους δύο Έλληνες πιλότοι άλλοι οκτώ νατοϊκοί στρατιωτικοί.
    Εδω τους καρφωσαν ,ακριβως ετσι εγινε κανουν αποψιλωση απο αλλα Αφη,ενεργεια ακρως απαγορευτικη και εξαιρετικα επικινδυνη,εχουν αλλες ανοχες τοσο σε ταση ηλεκτρονικων οσο και σερβομηχανισμων ολα τα Αφη ιδιου τυπου.
    Πως προσβάλλουν μνημη χειριστων Αφων > Γραφουν ολα τα πορταλ την λεξη κλειδι > ...... Η αντίληψη του πιλότου.
    Εξαιρει την αντιληψη του και γλυτωσε και εμμεσως ριχνει βολες στους νεκρους στην Ισπανια, συμφωνωντας ,προφανως γιατι υπηρξαν αντιδρασεις, οτι η αιτια ειναι ιδια.
    .......... κατά την προσγείωση του εντός του αεροδρομίου της Ανδραβίδας, όταν ο ίδιος αντιλήφθηκε ότι το μαχητικό παρέκκλινε της πορείας του.
    Στο Αλμπαθετε εγινε στην απογειωση εντός του αεροδρομίου και εμμεσως ριχνουν΄΄βολες΄΄στους νεκρους(οτι σκοτωθηκαν).
    Αυτο ειναι αλητεια,το μαζευεις την λεξη...... Η αντίληψη του πιλότου.
    Σε λιγο θα γραψει η δημοσιογραφος οτι του σερβιραν καφε στην καντινα.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι πληροφορίες του ρεπορτάζ είναι για κλάματα. Διότι: 1. Αν η εκτίναξη του καθίσματος έγινε ενώ το Α/Φ τροχοδρομούσε, στο ύψος εκτίναξης το αλεξίπτωτο ¨δεν προλαβαίνει" να λειτουργήσει και ο χειριστής δεν θα έφευγε πεζός αλλά...... 2. Το ότι προσπάθησε τρείς τουλάχιστον φορές να απογειώσει το Α/Φ, πως πρόλαβε? 3. Ο διάδρομος προσγείωσης είχε μεγάλη ποσότητα νερού και του επετράπει η προσγείωση? Καλό είναι σε κάτι τέτοια "ατυχήματα" οι πληροφορίες που δημοσιοποιούνται να ελέγχονται από ειδικούς για να μην προκαλούν ερωτηματικά . Επαναλαμβάνω ότι μιλάω για το ρεπορτάζ και δεν μειώνω τις ικανότητες των Ελλήνων χειριστών γιατί ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άσχετο, άλλα μήπως λέμε μήπως, να κόψουμε τις εικονικές ώρες πτήσεως από κάποιους αιωνόβιους σμηνάρχους που εξακολουθούν να λαμβάνουν το πτητικό στα 55φεύγα και να τα δίνουμε για την ρεαλιστική εκπαίδευση των νέων αξιωματικών της ΠΑ; Μια σκέψη κάνουμε, όχι ότι θα υιοθετηθεί, άλλα να μην ρίχνουμε όλα τα σφάλματα σε νέους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έκανε 3 αποτυχημένες προσεγγίσεις για προσγείωση.
    Στην προσγείωση, βλέποντας ότι υδρολισθαίνει εκτός διαδρόμου,
    εγκατέλειψε κάνοντας χρήση του εκτινασόμενου καθίσματος.
    Φυσικά και υπάρχουν εκτινασόμενα καθίσματα που λειτουργούν και σε ύψος μηδέν.
    (Zero-zero ejection seats)
    Δες https://en.wikipedia.org/wiki/Ejection_seat#Zero-zero_ejection_seat

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ίκαροι, αποκαλούνται όσο είναι στη Σχολή Ικάρων.
    Εδώ μιλάμε για Αξιωματικό Ιπτάμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ουδεμία σχέση με το δυστύχημα στο Albacete
    το οποίο έγινε σε φάση απογείωσης με αίθριο καιρό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή