Πολεμικό Ναυτικό: Τα «αγκάθια» για νέο ναύσταθμο-Στο Βόλο μαζί με τους Πεζοναύτες τα αρματαγωγά

Πολεμικό Ναυτικό: Τα «αγκάθια» για νέο ναύσταθμο-Στο Βόλο μαζί με τους Πεζοναύτες τα αρματαγωγά

Βασίλης Σκουλαράκος

Εξαιρετικά σημαντικό έργο αλλά με τεράστιο κόστος – Η ανέξοδη λύση που μπορεί να ικανοποιήσει πολλές ανάγκες

Σχέδιο για να ρίξουν μόνιμα άγκυρα στο λιμάνι του Βόλου αρματαγωγά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού μελετά η στρατιωτική και πολιτική ηγεσία.

Εκτός από την αναβάθμιση του ναυστάθμου της Σούδας, ο οποίος αναμένεται να εξελιχθεί σε εφάμιλλο της Σαλαμίνας, υπάρχει στα… σκαριά και η μελέτη για την στρατιωτική αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου.

Στόχος είναι το λιμάνι της Μαγνησίας, το οποίο έχει άμεση έξοδο προς το κεντρικό Αιγαίο, να έχει αναβαθμισμένο ρόλο και να μετατραπεί σε μόνιμο χώρο ελλιμενισμού των αρματαγωγών του ελληνικού Στόλου, τα οποία χρησιμοποιούν κατά βάση οι πεζοναύτες της 32ης Ταξιαρχίας και τα δύο εκ των τριών ταγμάτων της, 505 και 521 του Βόλου. Έτσι, τα στρατεύματα που προορίζονται να εκτελέσουν αμφίβιες αποβατικές επιχειρήσεις, θα βρίσκονται δίπλα στα μέσα του Πολεμικού Ναυτικού που θα τους μεταφέρουν.

Με τα συγκεκριμένα πλοία, είναι εφικτή η μεταφορά ενός πλήρους Αποβατικού Τάγματος προς το Αιγαίο σε πολύ μικρότερους χρόνους, καθώς πλέον δεν θα απαιτείται το ταξίδι από τη Σαλαμίνα στο Βόλο, προκειμένου να παραληφθούν οι πεζοναύτες, γεγονός που σημαίνει φυσικά και εξοικονόμηση χρημάτων. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα για ακόμα περισσότερες ασκήσεις, μιας και τα αρματαγωγά θα είναι μόνιμα ελλιμενισμένα στο Βόλο και στη διάθεση της 32ας Ταξιαρχίας, αλλά και των υπόλοιπών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων που εδρεύουν στην κεντρική Ελλάδα.

Το συγκεκριμένο σχέδιο, για ναυτική βάση μέσα στο πολιτικό λιμάνι του Βόλου, φαίνεται πως… καλοβλέπουν και οι ΗΠΑ καθώς, υπενθυμίζεται πως στη Μαγνησία, και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού στο Στεφανοβίκειο, εδρεύει για τουλάχιστον 6 μήνες το χρόνο η 3rd CAB των ΗΠΑ με ελικόπτερα Apache και Blackhawk, τα οποία εκτελούν κοινές ασκήσεις και εκπαίδευση με Έλληνες πιλότους και μηχανικούς.

«Αγκάθι» το κόστος

Τη μελέτη έχει αναλάβει να εκπονήσει το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το οποίο εξετάζει και τις αναγκαίες εργασίες επεκτάσεως του λιμένος Βόλου, με σκοπό την δημιουργία υποδομών για μόνιμο ελλιμενισμό τριών αρματαγωγών κλάσεως ΣΑΜΟΣ.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη θα έλυνε πολλά προβλήματα, τόσο σε οργανωτικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο, πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, με επίσης τεράστιο κόστος και ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό. Για να μετατραπεί άλλωστε ένα πολιτικό λιμάνι, έστω και μέρος του, σε στρατιωτικό, απαιτείται απαραίτητα η δημιουργία ενός ολόκληρου δικτύου εγκαταστάσεων και υποδομών, που φυσικά στο Βόλο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν. Δημιουργία περισσότερων προβλητών, εγκαταστάσεις αποθήκευσης οπλισμού, εγκαταστάσεις για επισκευές των μονάδων, χώροι δεξαμενών, είναι τα βασικά μόνο που πρέπει να γίνουν στο μεγάλο λιμάνι της Μαγνησίας για να αναβαθμιστεί σε βάση του Πολεμικού Ναυτικού.

Όλα αυτά φυσικά απαιτούν πολύ χρήμα. Τεράστια κονδύλια θα πρέπει να βρεθούν για να δημιουργηθεί ναυτική βάση για τα αρματαγωγά στο πολιτικό λιμάνι του Βόλου και μάλιστα σε μια περίοδο που βασικός στόχος πρέπει να είναι η εξοπλιστική ενίσχυση του Στόλου μας με νέα πλοία και οπλικά συστήματα. Επομένως, απαραίτητη προϋπόθεση στην δημιουργία του νέου ναυστάθμου, είναι να μην λειτουργήσει εις βάρος του εξοπλιστικού προγράμματος για το Ναυτικό. Δεν πρέπει, σε καμία περίπτωση, τόσο η αναβάθμιση της Σούδας όσο και του Βόλου να λειτουργήσουν ανασταλτικά στην απόκτηση νέων φρεγατών, άλλων πλοίων ή όπλων.

Εξάλλου, αν είναι τόσο αναγκαίο να υπάρχουν αρματαγωγά στο λιμάνι του Βόλου, ας αποφασιστεί ο μόνιμος ελλιμενισμός ενός ή δύο πλοίων, κλάσης ΣΑΜΟΣ, μέσα στο πολιτικό λιμάνι του Βόλου. Λύση ανέξοδη που σίγουρα θα ικανοποιήσει πολλές ανάγκες.


ΠΗΓΗ: newsbomb.gr

Δημοσίευση σχολίου

4 Σχόλια

  1. Πολύ σωστή επιχειρησιακά απόφαση, ανεξάρτητη όμως από τα συμφέροντα των πληρωμάτων.Υπάρχουν ήδη έτοιμα σχέδια και μελέτες από παλαιότερα ώστε να κατασκευασθούν προβλήτες εάν δεν επαρκούν οι νυν στο τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, κυριολεκτικά στο κέντρο της ηπειρωτικής Ελλάδας και του Αιγαίου μας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επιτέλους μια φωνή της λογικής. Αυτό που για δεκαετίες υπάρχουν σχέδια και μελέτες και που κάποιοι για καθαρά συμφεροντολογικους λόγους δεν θέλουν ακόμη . Λοιπόν λιμένας ΤΩΡΑ στον Βόλο και αφήστε τα ψοφια που μπουρδολογούν κάτι φαλακροί μεταφορείς πετροκάρβουνων συνεπικουρούμενοι από μεταφορείς τελάρων με σάπια βερίκοκα. Αεί.... χάσου πια, με το κάθε ορφανό της αχρηστερης νομεκλανούρας και της στρουκτουραλικης ντεκαντατσιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. βολιωτες...βολιωτες...παιδια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ τι παριστάνεις; Να υποθέσω την νύφη στο τρένο, που χοροπηδάει στα γόνατα του αραβωνιάρη φωνάζοντας "όλοι για την Λάρισα, όλοι για την Λάρισα", στην περίπτωση μας για τον Βόλο. Άιντε από εκεί με το κάθε ανθρωπάκι που έχει και επιχειρησιακή άποψη.

      Διαγραφή