Σοβαρές συζητήσεις Παναγιωτόπουλου-Γκατζ: «Apache A»-C-130-Νέα UAV-Ελικόπτερα ΠΝ S-70

Σοβαρές συζητήσεις Παναγιωτόπουλου-Γκατζ: «Apache A»-C-130-Νέα UAV-Ελικόπτερα ΠΝ S-70


Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ.Νικόλαος Παναγιωτόπουλοςείχε συνάντηση σήμερα, Τρίτη 16 Ιουνίου 2020, με τον Ισραηλινό Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Αμύνης κ. Βενιαμίν Γκατζ (BenjaminGantz), στο πλαίσιο της επισκέψεως που πραγματοποιεί ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκηςστο Ισραήλ, ως επικεφαλής διευρυμένου κυβερνητικού κλιμακίου.

Οι δύο Υπουργοί συζήτησαν μεταξύ άλλων την ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της Άμυνας και Ασφάλειας, με έμφαση στις κοινές αεροπορικές και ναυτικές δραστηριότητες, καθώς και στην προώθηση συνεργειών στον τομέα της Αμυντικής Βιομηχανίας. Σύμφωνα με μήνυμα του Ισραηλινού Υπουργού Άμυνας στα κοινωνικά δίκτυα: «Το Ισραήλ βλέπει την Ελλάδα ως στρατηγικό εταίρο και αληθινό φίλο, και σκοπεύω να συνεχίσω να ενισχύω αυτήν τη σημαντική σχέση σε συνεχή συνεργασία με τον Υπουργό».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος θα μετάσχει στις συναντήσεις που θα έχει η αντιπροσωπεία της Ελληνικής Κυβέρνησης με εκπροσώπους αμυντικών βιομηχανιών.


Με προτεραιότητα στη συντήρηση των κινητήρων των επιθετικών ελικοπτέρων Apache Alpha, που αποτελούν την αιχμή του δόρατος, για την Αεροπορία Στρατού, αλλά και μια αναβάθμιση made in Israel, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, που συνοδεύει τον πρωθυπουργό στο ταξίδι του στο Τελ-Αβίβ, θα επιχειρήσει να πάρει μια πολύ καλή προσφορά σε χρόνους και κόστος.

Όμως δεν είναι μόνο τα της αμυντικής συμφωνίας διότι μια πλειάδα επιχειρησιακών δραστηριοτήτων φέρνει τους δυο στρατούς ολοένα και πιο κοντά στα ζεστά νερά αλλά και τον καυτό πολλές φορές αέρα της Μεσογείου.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές ο υπουργός Εθνικής Άμυνας δεν έχει να συζητήσει λίγα πράγματα.

Οι ίδιες πηγές, έλεγαν πάντως ότι στους φακέλους του, ο Έλληνας υπουργός έχει μια σειρά από προτάσεις προς την Ισραηλινή πλευρά. Όμως περιμένει κι εκείνος να λάβει απαντήσεις μετά το ταξίδι του που είχε κάνει στις αρχές του χρόνου συζητώντας κρίσιμα θέματα για την αμυντική βιομηχανία.

Η αμυντική βιομηχανία και εκσυγχρονισμοί made in Israel για τις Ένοπλες Δυνάμεις

Apache A: Περιμένουμε από την Ισραηλινή πλευρά την προσφορά για την συντήρηση των κινητήρων των επιθετικών ελικοπτέρων Apache, λένε αρμόδιες πηγές.

O ήπιος εκσυγχρονισμός που επιδιώκει η Αεροπορία Στρατού, για να μην ξεφύγει από τα οικονομικά δεδομένα, δίνει προτεραιότητα στους κινητήρες Τ-700 των ελικοπτέρων «Apache A», ώστε ν’ αυξηθεί το προσδόκιμο ζωής τους. Σε δεύτερο χρόνο έρχεται το συγκρότημα του ηλεκτροπτικού σκοπευτικού που είναι «τα μάτια» του ελικοπτέρου σε συνθήκες πλήρους σκότους.

Τα ηλεκτροπτικά των Ελληνικών ελικοπτέρων τείνουν σε πεπερασμένη τεχνολογία και με βάση το προσδόκιμο ζωής τους, δεν μπορούν να μείνουν έτσι για την επόμενη δεκαετία.

Οι Ισραηλινοί στα «Apache A» έχουν τοποθετήσει θερμικό Longbow που παράγει η δική τους αεροπορική βιομηχανία.

Επιπλέον έχουν υπερσύγχρονο σύστημα αυτοπροστασίας, εκσυγχρονισμένες επικοινωνίες, ικανές ακόμη και σε μετάδοση πληροφοριών μέσω δορυφορικού συστήματος ώστε να μεταδίδουν οτιδήποτε απαιτείται, όπου κι αν πετούν εκτός της συμβατικής εμβέλειας.

Ίσως μάλιστα, όπως λένε έμπειροι ιπτάμενοι των επιθετικών ελικοπτέρων, σε ορισμένα σημεία τα Ισραηλινά υπερέχουν ακόμη κι από τα Apache Delta των ΗΠΑ.

C-130: Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος θα κάνει την πρώτη διερευνητική συζήτηση, για το τι μπορεί η Ισραηλινή αεροπορική βιομηχανία να πράξει ή καλύτερα να περισώσει για τα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 που βρίσκονται καθηλωμένα σχεδόν 9 χρόνια στην ΕΑΒ.

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, θέλει κυρίως να μάθει σε πόσο χρόνο και με τι κόστος μπορεί η αυτόνομη σε όλα της Ισραηλινή αεροπορική βιομηχανία να ξαναγεννήσει από τις στάχτες τους τα Ελληνικά C-130 που τα προγράμματά τους έχουν ξεπεράσει σε καθυστέρηση κάθε δεδομένο, όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές.

Νέα UAV: Η Αθήνα, μετά την μίσθωση των HERON, διερευνά καιρό τώρα την πιθανότητα νέων συνεργιών και συνεργασίας με το Ισραήλ στον τομέα της στρατιωτικής τεχνολογίας των UAV’s.

Ως γνωστό το Ισραήλ έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη στον τομέα των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών. Από την άλλη πλευρά η χώρα μας έχει ιδέες και θέλει να προωθήσει για την κατασκευή τμημάτων UAV’s, την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Μάλιστα όπως εξηγούσαν αρμόδια χείλη, υπάρχει η προοπτική του Σεπτεμβρίου, όπου θα γίνει η συνάντηση της Ελληνο-Ισραηλινής συνεργασίας κι εκεί θα υπάρξουν συζητήσεις ανάμεσα στις εταιρίες, κρατικές και ιδιωτικές.

Aegean Hawk: Πάντως έκπληξη μπορεί να πει κανείς ότι προκαλεί η είδηση ότι ανάμεσα στις συζητήσεις του Έλληνα υπουργού Άμυνας με αρμόδιους φορείς- εκτός από τον ομόλογό του- είναι κι αυτή της αναβάθμισης των ελικοπτέρων του ΠΝ S-70. Μπορεί η FOS για τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα να έχει λάβει υπογραφή και να προχωρά, όμως από το Επιτελείο σημειώνουν ότι υπάρχει ένα Ισραηλινό πακέτο αναβάθμισης, για το οποίο η Ελλάδα δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Σ’ ότι αφορά τα τυφέκια TAVOR δεν έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγησή τους από το Γενικό Επιτελείο Στρατού. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης κι αν τυχόν επιλεγεί ως το όπλο που θα βάλει στην άκρη το G-3, θα μπούμε, εξηγούσαν αρμόδιες πηγές, σε συζητήσεις, συμπληρώνοντας παράλληλα πως όλα σ’ αυτό το θέμα είναι ιδιαίτερα ρευστά και πρώιμα.

Στην περίπτωση πάντως που προκριθεί το συγκεκριμένο τυφέκιο έναντι άλλων, σίγουρα δεν μπορεί να γίνει η προμήθειά του μέσω ενός διακρατικού προγράμματος διότι οι εταιρίες κατασκευής δεν φέρουν τον κρατικό μανδύα.

Ελλάδα και Ισραήλ μια γροθιά σε αέρα, ξηρά και θάλασσα

Μέσα στο επόμενο διάστημα κλειδώνει το ραντεβού των «Τίγρεων» της 335 Μοίρας με τα F-16 M, με τα Ισραηλινά μαχητικά και το ιπτάμενο τάνκερ που θα τα συνοδεύει. Στόχος είναι ακόμη μια αεροπορική εκπαίδευση με αρκετά σενάρια στο όριο του Ελληνικού FIR, ίσως και του Κυπριακού.

Οι Έλληνες ιπτάμενοι και μηχανικοί είχαν διαπρέψει στην άσκηση που διοργανώνει το Ισραήλ, με την επωνυμία Blue Flag. Τα Ελληνικά φτερά βρέθηκαν δίπλα στις καλύτερες αεροπορίες του κόσμου και είχαν ν’ αντιμετωπίσουν και πληθώρα αντιαεροπορικών συστημάτων που διαθέτει στην φαρέτρα του το Ισραήλ.

Σίγουρα η εμπειρία εντελώς ξεχωριστή για τους Έλληνες πιλότους που επέστρεψαν στον Άραξο, αλλά θέλουν ολοένα και πιο συχνά να πετούν με τους Ισραηλινούς συναδέλφους τους καθώς σημειώνουν ότι πρόκειται για ιδιαίτερα αυστηρούς επαγγελματίες.

Παράλληλα και στο επίπεδο του Πολεμικού Ναυτικού δεν είναι λίγες οι συνεργασίες που έχουν καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια που περιλαμβάνει ακόμη και εκπαίδευση των Ισραηλινών ναυτικών δόκιμων σε Ελληνικά σχολεία.

Στον τομέα των Ειδικών Επιχειρήσεων είναι μια ιδιαίτερα ξεχωριστή συνεργασία που υπάρχει 365 ημέρες τον χρόνο. Πολλά μαθαίνουν οι Έλληνες SOF όταν ταξιδεύουν στο Ισραήλ, πολλά όμως μαθαίνουν και κάνουν οι Ισραηλινοί όταν βρίσκονται επί Ελληνικού εδάφους με την πολυποικιλότητα του εδάφους.

Το Ισραήλ είναι μια από τις ιδιαίτερα σημαντικές δυνάμεις της περιοχής που όποια χώρα θελήσει να πατήσει στα βήματα που έχει κάνει το Τελ- Αβίβ, σίγουρα έχει να κερδίσει πολλά.

Η Αθήνα καιρό τώρα έχει δει πως οι συνέργειες με την Ισραηλινή πλευρά αποτελούν ίσως ότι πιο δυναμικό μπορεί να εκπέμψει η περιοχή της Αν. Μεσογείου.

Πάνω σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε δομήθηκε κομμάτι κομμάτι και η τριμερής, Ελλάδας- Κύπρου- Ισραήλ και μέσα από αυτή δεν είναι λίγα τα οφέλη που έχει αποκομίσει η Ελλάδα.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια