Οι ιδιαιτερότητες της περιοχής στον Έβρο και ο αγώνας που δίδεται (ΧΑΡΤΗΣ)

Του Αντιστρατήγου ε.α Λάμπρου Τζούμη, Επίτιμου Δκτή 88 ΣΔΙ

Ο Αντγος ε.α. Λάμπρος Τζούμης με ανάρτησή του στο FB δίνει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία για την περιοχή του Έβρου και τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν

Το κείμενο της ανάρτησης:


Στοιχεία αναφορικά με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής στον Έβρο, προκειμένου να γίνει αντιληπτός ο αγώνας που δίδεται καθημερινά από τις δυνάμεις στρατού και αστυνομίας για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών:

- Το 1923 με τη συνθήκη της Λωζάνης καθορίσθηκε ο μέσος ρους του π. Έβρου ως μεθοριακή γραμμή μεταξύ της Τουρκίας και της χώρας μας. Στην Τουρκία παραχωρήθηκε το προγεφύρωμα του Κάραγατς έκτασης περίπου 24.000 τ.μ., (κόκκινο χρώμα, φωτογραφία Α). Το προγεφύρωμα εκτείνεται από το σημείο που συμβάλλουν οι ποταμοί Έβρος και Άρδας Β.Α. του χωριού Καστανεών (σημείο 1) μέχρι το ύψος ανατολικά του χωριού Νέας Βύσσας (σημείο 2). Στην περιοχή αυτή υπάρχουν χερσαία σύνορα, μήκους περίπου 13 χλμ. Στο τμήμα των συνόρων που καθορίζεται από τα σημεία 2 μέχρι και 3 έχει κατασκευαστεί φράχτης που καλύπτει τα 12,5 περίπου χλμ. Στο τμήμα που καθορίζεται από τα σημεία 1 μέχρι 3 υπάρχει το δάσος των Καστανεών, δεν υπάρχει φράχτης και είναι η περιοχή που συνέβη το περιστατικό με τη σύλληψη των δύο ελλήνων στρατιωτικών, τον Μαρ. 2018.

Ο φράχτης είναι εξοπλισμένος με κάμερες, που μεταδίδουν ζωντανά εικόνα σε κέντρο επιτήρησης. Η είσοδος μεταναστών στο ελληνικό έδαφος από την εν λόγω περιοχή που τις τελευταίες μέρες σημειώνονται επεισόδια δεν είναι εύκολη υπόθεση λόγω της ύπαρξης του φράχτη, αλλά και της παρουσίας στρατού και αστυνομίας. Εκτιμάται ότι αριθμός μεταναστών οδηγείται στην υπόψη περιοχή προκειμένου να συμμετέχει σε έναν «πόλεμο κατατριβής», τόσο ψυχολογικό όσο και σωματικό των ελληνικών δυνάμεων που ενεργούν.

- Από το σημείο 2 (Φωτογραφία Α) και νοτιότερα η όριος γραμμή βρίσκεται στη μέση κοίτη του π. Έβρου, που περνά κοντά από πόλεις όπως το Διδυμότειχο, το Σουφλί, οι Φέρες και εκβάλλει στο βόρειο Αιγαίο (περίπου 200 χλμ.). Το χαρακτηριστικό του εδάφους είναι η πολύ πυκνή βλάστηση και το πλέγμα αρδευτικών καναλιών που το διασχίζει. Κατά καιρούς, λόγω γεωλογικών μεταβολών, ο π. Έβρος μετακινείται ανατολικότερα ή δυτικότερα δημιουργώντας προσχώσεις και περιοχές αμφισβητούμενες εκατέρωθεν. Δηλαδή κάποιες φορές με τη μετακίνηση παραχωρεί έδαφος στην Ελλάδα ή στην Τουρκία και τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της ξηρασίας η στάθμη κατεβαίνει πολύ χαμηλά.

Σε αρκετά σημεία στο ποτάμι υπάρχουν προσβάσεις και θα μπορούσε κάποιος να εισέλθει στο ελληνικό έδαφος, με μια πλαστική βάρκα ή κολυμπώντας. Για το λόγο αυτό εκτός από τη φυσική παρουσία που όπως είναι κατανοητό δεν είναι δυνατόν να καλύψει όλη αυτή την έκταση, απαιτείται να εγκατασταθούν κάμερες στο μεγαλύτερο μέρος του ποταμού και αποτρεπτικά εμπόδια (πχ. συρματοπλέγματα) στις όχθες που παρουσιάζουν εύκολη πρόσβαση.

- Είναι σκόπιμο επίσης να επισημανθεί η ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει μια ακόμη περιοχή κατά μήκος του π. Έβρου. Το 1955, υπογράφηκε συμφωνία μεταξύ Ελλάδος-Τουρκίας για κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων, η οποία προέβλεπε και την ευθυγράμμιση σε αριθμό σημείων του ποταμού. Στην περιοχή Φερών, λόγω της ευθυγράμμισης δημιουργήθηκε τουρκικό προγεφύρωμα, ανάλογο με αυτό της περιοχής Καστανεών, το οποίο περιλαμβάνει έκταση 8.500 στρεμμάτων περίπου (Όπως κόκκινο χρώμα, φωτογραφία Β).

Είναι η περιοχή που είχαν συλληφθεί δύο Τούρκοι στρατιωτικοί τον Σεπ. 2018 και είχε σημειωθεί σοβαρό μεθοριακό επεισόδιο, που οδήγησε στο θάνατο του Έλληνα στρατιώτη Ζήση Καραγώγου, τον Δεκ. 1986. Στην περιοχή αυτή απαιτείται κατασκευή ανάλογου αποτρεπτικού εμποδίου όπως αυτό στο προγεφύρωμα Κάραγατς.

Δημοσίευση σχολίου

4 Σχόλια

  1. οι σκοπιανοι,οι βουλγαροι και πολλες ευρωπαικες χώρες που δεν εχουν τα προβλήματα που έχουμε εμεις με τους μεταναστες και προσφυγες εδώ και χρονια ,γιατι μερίμνησαν για συχρονους φρακτες τύπου ΝΑΤΟ και εμεις, φραξαμε μονο 12 χιλιόμετρα . Για όλα αυτά ποιοι είναι υπεύθυνοι;Ακόμη οι τούρκοι που δεν είναι στην Ευρωπαική Ενωση πήραν με χρηματα της Ευρώπης σύχρονα οχήματα ,οι δικοί μας που ήταν,τ για να κάνουν το αυτονόητο; Τεράστια αδιαφορία και τώρα τα βρίσκουμε μπροστά μας.Δυστυχώς παρατήσανε τα σύνορα στο έλεος του Θεού.Καντε το σωστο εστω και τωρα που είναι αργά βέβαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΥΠΑΡΚΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ(ΑΠΟ ΤΟ 2015), ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΕΛΕΙΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΡΜΑΤΟΠΛΕΓΜΑ ΝΑΤΟΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΕΦΥΡΩΜΑ(φΕΡΕΣ).ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΘΕΙ ΧΘΕΣ!ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ ΑΛΗΘΕΥΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΦΤΩΧΟΤΕΡΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΦΡΑΧΤΗ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΕΣ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ 200 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ!. ΕΑΝ ΝΑΙ,ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επειδη είναι υποχρεωση της καθε χωρας να περιφρουρει τα σύνορα και να εξασλιαλίζει την ασφαλεια και την κοινωνικη ειρηνη των πολιτων και των περιουσιων τους, γι΄αυτό έγκαιρα ,Βουλγαροι-σκοπιανοι-σλοβενοι-αυστριακοι-ουγγροι-Γαλλοι-Ισπανοι , έχουν μεριμνησει ΕΓΚΑΙΡΑ να κανουν φραχτες, με τεχνολογια αιχμής(αισθητηρες θερμοτητας , καμερες) και κοινοτικα χρηματα . Ακόμα και τα σκοπια και η τουρκία πηραν χρηματα γαι φραχτη κλπ οχηματα από την Ευρωπη . Οταν λοιπόν γινοταν αυτα εμεις μιλουσαμε για κατεδαφιση του υπαρχοντος φραχτη,μαλιστα το ειχαμε βάλει και σε άμεση προτεραιοτητα, κανοντας λογο επισημα για αναγκη ανοιχτων συνορων.Αντεδρασε τοτε ο κ Πανουσης που ηταν υπουργος προστασιας του Πολίτη και επεσαν να τον φανε .Καποιοι μάλιστα όταν έπεσε μερος του φραχτη πανηγυριζαν. Την αλήθεια των παραπάνω μπορει να διαπιστωσει οποιοσδηποτε και απο σχετικες δηλωσεις που έγιναν επισημα και δημοσιευτηκαν στα ΜΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Χώρα μας δυστυχώς ,μέχρι και σήμερα, καίτοι είχε τη δυνατότητα να πάρει με Ευρωπαικά κονδύλια, ειδικά τεθωρακισμένα οχήματα(η τουρκία πήρε με χρήματα της Κοινότητας) που διαθέτουν θερμικές κάμερες,αισθητήρες θερμότητας,αντλίες και επιχειρούν σε δύσβατες και ελώδεις περιοχές, για τη φύλαξη των συνόρων μας, δεν το έκανε, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της Πατρίδας μας. Επειδή το μεταναστευτικό θα μας απασχολήσει για πολλά χρόνια ακόμα και επειδή κάποτε θα πρέπει να κινήσουμε την διαδικασία για την χρηματοδότηση και αγορά τέτοιων οχημάτων από την Ευρωπαική Ενωση , νομίζω ότι οι αρμόδιοι θα πρέπει κάποτε να νοιαστούν για τα αυτονόητα.Φτάνουν τα λόγια από όλους στα ΜΜΕ, αντιληφθείτε επιτέλους τους κινδύνους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή