Ντένης Πλέσσας: Στα γαλανόλευκα ογδόντα τρεις «Οχιές» μέχρι το 2027

Ντένης Πλέσσας: Στα γαλανόλευκα ογδόντα τρεις «Οχιές» μέχρι το 2027

Με την ευκαιρία της πρόσφατης παράδοσης από τη Lockheed Martin στην Πολεμική Αεροπορία των πρώτων δύο αναβαθμισμένων F-16 στην πιο σύγχρονη διαμόρφωση Viper, αναζητήσαμε τον αντιπρόεδρο της Lockheed Martin Aeronautics κύριο Ντένη Πλέσσα, ο οποίος υπήρξε και ο βασικός εμπνευστής του προγράμματος μαζί με την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της εν λόγω αναβάθμισης;

Οι κύριες αναβαθμίσεις συστημάτων περιλαμβάνουν: Ραντάρ ενεργούς ηλεκτρονικής σάρωσης AESA τύπου APG-83. Υπολογιστή Αποστολών νέου τύπου με διακριτές βαθμίδες τύπου MMC-7000AH, με Προηγμένη Τεχνολογία Ανίχνευσης και Ανίχνευσης / Μετριασμού Παρεμβολών, νέες Κεντρικές Οθόνες, δυνατότητα Link-16, υποδοχή SNIPER, SASSM και PaveWay II.

Τα F-16 υπηρετούν στην Πολεμική Αεροπορία από το 1984. Πώς φτάσαμε από τα Block 30 στις «Οχιές»;

Η συνεργασία με την Ελλάδα για τα F-16 ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 1984, όταν η ελληνική κυβέρνηση εξέφρασε το ενδιαφέρον της για την απόκτηση τριάντα τεσσάρων (34) μονοθέσιων αεροσκαφών τύπου F-16C και έξι (6) διθέσιων αεροσκαφών τύπου F-16D για την αντικατάσταση των αεροσκαφών τύπου F-5A/B Freedom Fighter.

Η πρώτη σύμβαση, που ονομάστηκε Peace Xenia I, υπεγράφη τον Ιανουάριο του 1987. Τα πρώτα αεριωθούμενα αεροσκάφη άρχισαν να καταφθάνουν στην Ελλάδα το 1989. Από τότε η ελληνική Πολεμική Αεροπορία έχει αποκτήσει ένα σύνολο 170 αεροσκαφών αυτού του τύπου (F-16). Η υποδοχή του πρώτου πρωτοτύπου προς αναβάθμιση F-16 στην ΕΑΒ έγινε τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ οι πτητικές δοκιμές του αεροσκάφους ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2021. Το αεροσκάφος πέταξε στις Ηνωμένες Πολιτείες για να υποστεί πρόσθετους ελέγχους εδάφους και πτητικές δοκιμές τον Φεβρουάριο του 2021. Άλλα δύο αεροσκάφη εισήχθησαν στο εργοστάσιο τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021. Οι πτητικές δοκιμές αποδοχής για τα δύο αεροσκάφη ολοκληρώθηκαν το περασμένο καλοκαίρι. Οι παραδόσεις στην ΕΑΒ συνεχίστηκαν και αυτή τη στιγμή εκτελούνται οι εργασίες τροποποιήσεων σε 12 θέσεις υποδοχής του εργοστασίου. Μέχρι το τέλος του 2027 ογδόντα τρία (83) αεροσκάφη θα έχουν αναβαθμιστεί στη διαμόρφωση Viper.

Για πολύ καιρό επικρατούσε σκεπτικισμός σε σχέση με τη δυνατότητα υλοποίησης του προγράμματος. Διαψεύστηκε;

Τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου αποδείχθηκε ότι όσοι είχαν επιφυλάξεις σχετικά με τις προοπτικές του προγράμματος, τις δυνατότητες της ενσωμάτωσης όλων των σύγχρονων συστημάτων και τις δυνατότητες της ΕΑΒ στο να συμμετάσχει επιτυχώς στο πρόγραμμα της αναβάθμισης των μαχητικών F-16, στην πλέον σύγχρονη σε παγκόσμιο επίπεδο διαμόρφωση Viper, είδαν μπροστά τους δύο απτά παραδείγματα, που, αν μη τι άλλο, δείχνουν ότι με μεθοδικότητα, προγραμματισμό, οργάνωση και άρτια τεχνική κατάρτιση το αποτέλεσμα δεν μπορεί να είναι άλλο παρά η επιτυχία.

Ποιος ο ρόλος της USAF και της Lockheed Martin στο πρόγραμμα;

Στις δύσκολες εθνικά στιγμές που περνά η χώρα και μέσα από τις ισχυρές συμμαχίες που ανέπτυξε διεθνώς, συνεργασίες όπως αυτή μεταξύ της USAF, της Lockheed Martin, της ΠΑ και της ΕΑΒ επισφραγίζουν τους κοινούς μας στόχους και αξίες.

Η Lockheed Martin Aeronautics, ως κατασκευαστής του οπλικού συστήματος, υπήρξε ο σχεδιαστής της αναβαθμισμένης έκδοσης Viper και συνέλεξε μια πλειάδα ικανών υπεργολάβων και προμηθευτών, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που θα προσδώσουν στο F-16 τις επιχειρησιακές δυνατότητες σε ένα σύγχρονο δικτυοκεντρικό περιβάλλον, ώστε να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης αερομαχίας και της θωράκισης του ελληνικού εναέριου χώρου. Στην προσπάθεια αυτή ο ρόλος της ΠΑ, της USAF και της ΕΑΒ, σε μία άψογη συμμαχία που αναπτύχθηκε διεθνώς, επισφράγισαν τους κοινούς επιχειρησιακούς στόχους.

Ποια είναι η κληρονομιά της ΕΑΒ;

Είμαι βέβαιος ότι εργαζόμενοι και διοίκηση στην ΕΑΒ και τη Lockheed Martin, συνεργαζόμενοι σαν μια καλοδουλεμένη ομάδα, θα φέρουν σε επιτυχές πέρας το υπόλοιπο αυτής της αναβάθμισης και θα ανταποκριθούν σε όποιες άλλες εργασίες οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις κρίνουν ότι χρειάζονται για τις ανάγκες άμυνας της χώρας.

Τι ρόλο θα παίξει το εν λόγω πρόγραμμα σε σχέση με την αναβάθμιση των F-16 Block 50 και εν συνεχεία της εισόδου των F-35 στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας;

Αναφορικά με τα F-16 Block 50, ελπίζουμε σύντομα -και δεδομένου ότι η αρμόδια επιτροπή του Κοινοβουλίου επί των Εξοπλισμών έχει ήδη εγκρίνει το πρόγραμμα της σχετικής αναβάθμισης του στόλου των 38 μαχητικών F-16 Block 50, ότι το σχετικό διακρατικό αίτημα θα υποβληθεί εντός των ημερών προς την αμερικανική κυβέρνηση προκειμένου να ξεκινήσουν οι διεργασίες.

Ήδη το LoR για LoA των μαχητικών F-35, για 20+20 αεροσκάφη, έχει παραληφθεί από τις αμερικανικές Αρχές και ήδη γίνεται η επεξεργασία του από την USAF, το JPO (F-35 Joint Program Office) και την Lockheed Martin Aeronautics. Τα παραπάνω δύο προγράμματα, ως και το τρέχον πρόγραμμα αναβάθμισης Viper, θα προσδώσουν στην ΠΑ μία πρωτόγνωρη δύναμη υπεροχής στην περιοχή.

Τελειώνοντας, θα επιθυμούσα να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες της Lockheed Martin προς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων και, βεβαίως, την Πολεμική Αεροπορία, ως και την USAF και το US ODC (Office of Defense Cooperation) για την άψογη συνεργασία και υποστήριξη. Ταυτόχρονα θα ήθελα να ευχαριστήσω την ΕΑΒ για την ανταπόκρισή της σε αυτό το μοναδικό και πολυδιάστατο εγχείρημα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ POLITICAL

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια


  1. Κυριε...Ντένη Πλέσσα ειτε ειεστε ασχετος ειτε δουλευετε κοσμο.ΝΑΔΟΥΜΕ ΟΙ....ΟΧΙΕΣ ΠΟΙΟΝ ΠΡΩΤΟ ΘΑ ΤΣΙΜΠΗΣΟΥΝ >Γαλλία & Γερμανία έφτιαξαν «νέα ΕΕ» με την Τουρκία μέλος απορρίπτοντας την «χλιαρή» αντίδραση της Αθήνας!Έβαλαν τη Τουρκία «αθόρυβα» στην ΕΕ μέσω μιας Κοινότητας «κομμένης και ραμμένης» στα μέτρα της! Η Γαλλία και η Γερμανία έφτιαξαν μία «νέα ΕΕ» εντελώς «αθόρυβα» και εντάσσουν σε αυτήν την Τουρκία απορρίπτοντας την ανύπαρκτη αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή