5 κορβέτες Gowind 2800HN προτείνουν οι Γάλλοι για το πρόγραμμα κορβετών-Η μελλοντική διάρθρωση του ΠΝ

5 κορβέτες Gowind 2800HN προτείνουν οι Γάλλοι για το πρόγραμμα κορβετών-Η μελλοντική διάρθρωση του ΠΝ

Γράφει ο Πάνος Σπαγόπουλος - ΠΗΓΗ: Ε.Τ.Κ (ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ») 06/02/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]

Το ΠΝ φαίνεται πως θέλει να κλείσει το ζήτημα των κορβετών άμεσα, τώρα που οι συγκυρίες είναι ευνοϊκές, καθώς θεωρεί ότι θα μπορούσε να παραληφθεί η πρώτη από αυτές μαζί με τις δύο πρώτες φρεγάτες Belh@rra το 2025. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το 2025 ακούγεται υπεραισιόδοξο αλλά σίγουρα θα είναι αρκετά συντομότερος ο χρόνος ακόμα κι αν μιλάμε τελικά για το 2026.

Εν ολίγοις αυτό σημαίνει πως εντός, έστω τεσσάρων ετών, το ΠΝ θα έχει εντελώς διαφορετικές δυνατότητες από ότι διαθέτει σήμερα. Το ΠΝ θέλει να αποκτήσει άμεσα τεχνολογικό πλεονέκτημα απέναντι στον τουρκικό Στόλο ο οποίος κι αυτός ενισχύεται διαρκώς. Θεωρούν μάλιστα πως σε διάστημα 32 μηνών τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα μπορέσουν να ετοιμαστούν με την προοπτική να κατασκευαστούν οι υπόλοιπες κορβέτες εκεί.

Το ΠΝ μετά την τελευταία αυτοψία στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θεωρεί πως ο στόχος αυτός είναι εφικτός. Σημειώνεται πως έχει δοθεί η γαλλική δέσμευση πως εφόσον το Ναυτικό επιλέξει την Gowind, θα δοθούν τα σχέδια του πλοίου για την μετέπειτα εμπορική του εκμετάλλευση. Όμως η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων προς το παρόν δείχνει να έχει διαφορετική αντιμετώπιση καθώς επί της ουσίας βάζει τους διαγωνιζόμενους σε ένα είδος διαγωνισμού για την καλύτερη τιμή και αναμένει αυτόν και τον επόμενο μήνα, ακόμα καλύτερες προτάσεις.

Πάντως στο ΥΠΕΘΑ θεωρούν πως σύντομα θα μπορούν να αποφασίσουν. Σημειώνεται ότι οι Γάλλοι προτείνουν 5 κορβέτες στα 1,8 δις ευρώ με τρεις ή τέσσερις να κατασκευαστούν στον Σκαραμαγκά και μάλιστα προτείνονται οι Gowind 2800. Ποια είναι η Gowind 2800 ΗΝ αφού υπάρχουν μόνο οι Gowind 2500 και 3100 και η Gowind 1000 στην χαμηλότερη βαθμίδα; Πρόκειται για μια έκδοση η οποία προέρχεται από την 2500. Είναι πλοίο εκτοπίσματος 2800 τόνων, μήκους 102 μέτρων και μέγιστης ταχύτητας 25.5 κόμβων. Το μεγαλύτερο εκτόπισμα έχει την σημασία του καθώς σημαίνει περισσότερος οπλισμός.

Το ΠΝ αναζητά την ομοιοτυπία που προσφέρει ο συνδυασμός Belh@rra & Gowind αλλά στο ΥΠΕΘΑ είναι σίγουροι ότι οι Ολλανδοί της Damen και οι Ιταλοί της Fincantieri θα επανέλθουν με πιο δυναμικές προτάσεις για να «χτυπήσουν» τους Γάλλους.

Ωστόσο εδώ πρέπει να τονίσουμε πως παίζει κρίσιμο ρόλο και ο γεωπολιτικός παράγοντας. Η Γαλλία είναι η μόνη χώρα που μπορεί να χαρακτηριστεί μεγάλη δύναμη και η οποία λόγω συγκυρίας, έχει αυτή την στιγμή ομόρροπα συμφέροντα με τα ελληνικά. Εκτός αυτού είναι μία χώρα της ΕΕ, που αναμένεται να κάνει «κουμάντο» τα επόμενα χρόνια και θα αποτελέσει σημαντικό σύμμαχο για την Ελλάδα, όταν «κάποιοι» θα ξαναθυμηθούν πως η χώρα έχει κάκιστη οικονομία.

Η μελλοντική διάρθρωση του Πολεμικού Ναυτικού

ΠΗΓΗ: Ε.Τ.Κ. (ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ») 06/12/2022 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]

Η δήλωση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, για την απόφαση προμήθειας πέντε κορβετών εντός του επόμενου τετραμήνου ξεκαθαρίζει ορισμένα στοιχεία για τη μελλοντική διάρθρωση του Πολεμικού Ναυτικού.

» Πρώτο συμπέρασμα είναι ότι ο αριθμός των πέντε κορβετών δεν αφήνει περιθώρια για 4η FDI. Έτσι, το 3+1 γίνεται πλέον 3, χωρίς ελπίδα να παραγγελθεί άλλη «μεγάλη» μονάδα επιφανείας στην κατηγορία της φρεγάτας.

» Δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι ως πιθανότερη λύση για τις κορβέτες προκρίνεται μάλλον αυτή των Cowind. Το ποσό που διατίθεται για την αγορά των 5 σκαφών είναι μόλις 1,5 δισ. €.

Βέβαια, το Πολεμικό Ναυτικό καταφεύγει στην αγορά κορβετών όχι γιατί πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσει κορβέτες λόγω κάποιας ιδιαίτερης επιχειρησιακής ανάγκης, αλλά επειδή πολύ απλά δεν φτάνουν τα χρήματα για φρεγάτες. Στο σημείο αυτό θα ήταν ενδιαφέρον να εξεταστεί η περίπτωση, αντί των κορβετών, το Πολεμικό Ναυτικό να προχωρήσει σε μια παραγγελία σκαφών FDI με οπλισμό κορβέτας, όπως τις παίρνει το γαλλικό Ναυτικό.

Σε αυτήν την περίπτωση, πάντως, τα χρήματα αρκούν για δύο ή τρία σκάφη. Τα σκάφη θα μπορούν να φέρουν τη γαλλική διαμόρφωση οπλισμού, δηλαδή δύο εκτοξευτές SYLVER (που θα μπορούν να είναι οι SYLVER Α43, αντί των Α50 των γαλλικών σκαφών) με βλήματα ASTER 15. Εάν πραγματοποιηθούν και άλλες οικονομίες κόστους, τότε τα σκάφη θα μπορούσαν να πέσουν στα 400 εκατ. € το ένα (το γαλλικό πρόγραμμα για τη ναυπήγηση των 5 FDI κοστολογείται 3,5 δισ.) φέρνοντας στο Πολεμικό Ναυτικό τρεις FDI με οπλισμό κορβέτας και τρεις FDI με οπλισμό φρεγάτας.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια