Εξελίξεις για τις κορβέτες του ΠΝ-Η «πίεση» των Γάλλων και ο συμβολισμός με το αεροπλανοφόρο Charles De Gaulle-Όλο το παρασκήνιο

Εξελίξεις για τις κορβέτες του ΠΝ-Η «πίεση» των Γάλλων και ο συμβολισμός με το αεροπλανοφόρο Charles De Gaulle-Όλο το παρασκήνιο

Οι διαπραγματεύσεις για τις καινούργιες κορβέτες του Στόλου δεν έχουν σταματήσει με το Πολεμικό Ναυτικό να διαθέτει ήδη τρεις συν μια προτάσεις

του Κώστα Σαρικά

«Εντός του πρώτου τετράμηνου του έτους θα προκύψει η απόφαση για της κορβέτες» εκτίμησε σε χθεσινή συνέντευξή του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος ενώ πρόσθεσε ότι «οι διαπραγματεύσεις είναι εντατικές». Ουσιαστικά ο ΥΕΘΑ επιβεβαιώνει την πρόθεση της κυβέρνησης μετά την απόκτηση των Γαλλικών μαχητικών Rafale και των τριών-με option για ακόμη μια- φρεγατών Belharra να «κλειδώσει» και το ζήτημα των κορβετών βάζοντας στις «ράγες» ένα ακόμη καίριο για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων εξοπλιστικό πρόγραμμα.

Οι διαπραγματεύσεις για τις καινούργιες κορβέτες του Στόλου δεν έχουν σταματήσει με το Πολεμικό Ναυτικό να διαθέτει ήδη τρεις συν μια προτάσεις αν προστεθεί ως πρόταση και η Αμερικανική η οποία όμως ουσιαστικά αποτελεί την απάντηση των ΗΠΑ στο Ελληνικό έγγραφο ενδιαφέρον για τις φρεγάτες πριν η Αθήνα αποφασίσει τη συμφωνία με τους Γάλλους και τη Naval Group για τις Belharra. Με το Ελληνικό Επιτελείο να έχει αρχικά καταλήξει ότι τόσο οι προτεινόμενες από τους Γάλλους Gowind, από τους Ολλανδούς Sigma 10514 αλλά και από τους Ιταλούς Doha αποτελούν πλοία τα οποία καλύπτουν απόλυτα τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και πλέον η διαπραγμάτευση αφορά στους οικονομικούς όρους, το κόστος δηλαδή σε συνδυασμό με τον αριθμό των πλοίων αλλά και την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων.

Με τη Γαλλική πρόταση να κρίνεται ως την πιο ισχυρή αφού αυτή πλέον αφορά τέσσερις κορβέτες όπως επιθυμεί διακαώς το Πολεμικό Ναυτικό με πλήρη διαμόρφωση, οπλισμό και υποστήριξη σε κόστος εντός του Budget που διαθέτει ο Στόλος και δεν ξεπερνά τα 2 δις ευρώ. Ανάλογα δελεαστική οικονομικά είναι και η Ολλανδική πρόταση της Damen με τους Γάλλους όμως να διαθέτουν το πλεονέκτημα της ομοιογένειας και της υποστήριξης αφού Belharra και Gowind έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Η πιο ισχυρή χωρίς αμφιβολία Doha σαφώς και αρέσει στους Ναυάρχους ωστόσο αν οι Ιταλοί δεν κατεβάσουν την τιμή ώστε στα 2 δις να χωρέσουν 4 πλοία με πλήρη διαμόρφωση, οπλισμό και υποστήριξη σαφώς και μειονεκτούν έναντι των υπόλοιπων δύο προτάσεων.

Με όλα τα «όπλα» τους πάνω στο τραπέζι οι Γάλλοι πιέζουν για μια ακόμη συμφωνία έπειτα από τα Rafale και τις Belharra ποντάροντας φυσικά και στο εξαιρετικό κλίμα το οποίο έχει διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα τόσο σε στρατιωτικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο -με αποκορύφωμα την επίσκεψη του υπουργού Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου στη Lorient αλλά και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνου Φλώρου στη Γαλλία και την ανταπόδοση της από τον Γάλλο Αρχηγό στην Αθήνα.

Ο κατάπλους της φρεγάτας «Provence» στον Πειραιά και οι κοινές ασκήσεις με τον Ελληνικό Στόλο και την Πολεμική Αεροπορία εντάσσονται σε αυτό το πλαίσιο. Όμως το Παρίσι φαίνεται ότι επιθυμεί να ανεβάσει το επίπεδο ακόμη ψηλότερα στην σχέση του με την Αθήνα με την αποστολή του αεροπλανοφόρου Charles De Gaulle όχι μόνο στις Ελληνικές θάλασσες αλλά ακόμα και έως το Φάληρο όπου σχεδιάζει να αγκυροβολήσει στα τέλη Μαρτίου. Και φυσικά αυτό θα επιθυμούσε να το συνδυάσει με μια νέα μεγάλη συμφωνία αυτή τη φορά για τις κορβέτες.

Όμως το Πολεμικό Ναυτικό επιθυμεί την βέλτιστη συμφωνία με τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη και τους Επιτελείς να ξεκαθαρίζουν ότι η ανάγκη για καινούργιες κορβέτες είναι άμεση με πρώτο κριτήριο την ανανέωση των Μονάδων βάσει των επιχειρησιακών απαιτήσεων όπως άλλωστε έγινε και με τις φρεγάτες.

Ενώ ταυτόχρονα η κυβέρνηση θέτει και ως όρο την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων στο πρόγραμμα. Στη συζήτηση εκτός από τα ναυπηγεία της Ελευσίνας έχουν μπει και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά τα οποία διαθέτουν πλέον και ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Και στα δύο ναυπηγεία πάντως απαιτούνται επενδύσεις που ξεπερνούν τα 150 εκ ενώ απαιτούνται και τουλάχιστον δύο χρόνια μέχρι να είναι σε θέση να αρχίσουν τη ναυπήγηση των κορβετών. Και εδώ εδράζεται το μεγάλο στοίχημα της Αθήνας. Να κλείσει σύντομα η συμφωνία με κατασκευή όμως τουλάχιστον δύο από τις τέσσερις κορβέτες σε Ελληνικά ναυπηγεία.

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια