Με… «κομμένα φτερά» τα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας

Με… «κομμένα φτερά» τα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας

Εδώ και χρόνια η Πολεμική Αεροπορία ταλανίζεται από τις χαμηλές διαθεσιμότητες των C-130.

Του Χρήστου Μαζανίτη - ΠΗΓΗ: enikos.gr

Πρόκειται για ένα θέμα, με το οποίο έχουμε ασχοληθεί αρκετές φορές τα τελευταία 2 χρόνια.

Η Πολεμική Αεροπορία ταλανίζεται από τις χαμηλές διαθεσιμότητες, με αποτέλεσμα οι Μοίρες Μεταγωγικών Αεροσκαφών να βρίσκονται με «κομμένα φτερά».

Εδώ και χρόνια, η ΕΑΒ έχει μετατραπεί σε πάρκινγκ των C-130, παρά το γεγονός ότι η ΠΑ πληρώνει κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια υποτίθεται για την συντήρησή τους.

Η ΠΑ έχει συντάξει φάκελο στον οποίο αναφέρεται ότι σε συνεργασία με την Ισραηλινή Αεροπορική Βιομηχανία μπορούν να μεταφερθούν με πλοίο 3 C-130 στο Ισραήλ και να γίνει η συντήρηση και αναβάθμισή τους.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, στην πρόσφατη συζήτηση για το προϋπολογισμό στην Βουλή, μίλησε για το θέμα των C-130 αλλά και των μεταγωγικών C-27, που επίσης έχουν χαμηλές διαθεσιμότητες, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «τα C-27 πλέον θα αρχίσουν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά από τις αρχές του επομένου έτους.

Όσο για τα C-130 ξέρετε ότι οι διαθεσιμότητες είναι χαμηλές. Θα φέρω και εκεί πρόταση στην Επιτροπή για να συζητήσουμε τις εναλλακτικές που έχουμε μπροστά μας προκειμένου να επαναφέρουμε και αυτό το πολύ σημαντικό στοιχείο του στόλου των μεταγωγικών αεροσκαφών».

Όμως, το θέμα εδώ και ένα χρόνο δεν εισάγεται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, παρά το γεγονός ότι η ηγεσία του ΓΕΑ έχει συντάξει και κλείσει τον σχετικό φάκελο με τις τελικές προτάσεις. Αποτέλεσμα είναι η ΠΑ να μένει χωρίς μεταγωγικά αεροπλάνα και τα υπάρχοντα να οδηγούνται στην απαξίωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ισραηλινοί είχαν καταθέσει οικονομική προσφορά βάσει της αυτοψίας που έκαναν πριν 18 μήνες. Τα αεροπλάνα βρίσκονται σε ακινησία πάνω από 5 χρόνια. Είναι πολύ πιθανό αν δεν προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες συντήρησής τους να προκύψουν ακόμη και δομικά προβλήματα της ατράκτου, όπως διαβρωμένα δοκάρια.

Αυτή τη στιγμή 10 C-130, 17 Phantom F-4 και 3 ελικόπτερα Super Puma, βρίσκονται… παρκαρισμένα στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ για εργασίες συντήρησης και κανείς δεν έχει να απαντήσει με ένα χρονοδιάγραμμα παράδοσης τους.

Χαρακτηριστικό της καθυστέρησης που παρατηρείται από την ΕΑΒ είναι και το αντίστοιχο θέμα με τους κινητήρες, που είχαμε κατ’ αποκλειστικότητα παρουσιάσει στο enikos.gr τον περασμένο Ιούλιο.

Ένα C-130H βρισκόταν καθηλωμένο χωρίςκινητήρες στο υπόστεγο του Κρατικού Εργοστασίου Αεροσκαφών (ΚΕΑ) της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) στην 112 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) της Ελευσίνας.

Στις αποκλειστικές φωτογραφίες (ΕΔΩ και ΕΔΩ) που εξασφάλισε και δημοσίευσε το enikos.gr φαινόταν το μεταγωγικό αεροσκάφος που έχει ολοκληρώσει όλο το πρόγραμμα συντήρησης και βρισκόταν εν αναμονή των κινητήρων από την ΕΑΒ από τον περασμένο Απρίλιο!

Τελικά, στα τέλη Αυγούστου το μεταγωγικό μπόρεσε να ξαναπετάξει. Η ΕΑΒ, παρότι δεσμεύθηκε για την παράδοση 8 κινητήρων ως το τέλος του 2021, κατάφερε τελικά να παραδώσει μόνο τους 4 εξ αυτών.

Οι νεότερες πληροφορίες για τις διαθεσιμότητες των C-130

Το παραπάνω θέμα με τις διαθεσιμότητες των C-130 και τα… «κομμένα φτερά» της Πολεμικής Αεροπορίας, προκάλεσε αίσθηση και μάλιστα δεν πέρασε ασχολίαστο κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχαν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο υφυπουργός Νίκος Χαρδαλιάς, με τους διαπιστευμένους συντάκτες, στο «Δώμα ΓΕΝ».

Του Χρήστου Μαζανίτη - ΠΗΓΗ: enikos.gr

Το κυρίως ζητούμενο είναι άμεσα να κινηθούν οι διαδικασίες ώστε 4 μεταγωγικά C-130 να πάρουν τον δρόμο για τα εργοστάσια, όπου θα υποβληθούν σε εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης.

Το ένα από αυτά θα πάει μέσω NSPA (NATO Support and Procurement Agency), του οργανισμού υποστήριξης του ΝΑΤΟ, που υποδεικνύει σε ποιο εργοστάσιο μπορεί να πραγματοποιηθεί η απαραίτητη υποστήριξη. Μέσω του Μηχανισμού φαίνεται ότι έχει βρεθεί το εργοστάσιο στην Πορτογαλία, το οποίο όμως δεν έχει ελεύθερη θέση και γι’ αυτό – όπως αποκάλυψε ο υπουργός – καθυστερεί η μετάβασή του.

Σε ότι αφορά τα 3 αεροσκάφη που έχει αποφασιστεί η μεταφορά τους στο Ισραήλ, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας επιβεβαίωσε ότι από το Επιτελείο Αεροπορίας έχει φτάσει εδώ και καιρό ο σχετικός φάκελος και μένει ο ίδιος να αποφασίσει πότε θα τον φέρει ως υποπρόγραμμα για έγκριση στη Βουλή.

«Ο λόγος της καθυστέρησης είναι η ΕΑΒ» ανέφερε ο κος Παναγιωτόπουλος, αποκαλύπτοντας ότι «υποστηρίζει ότι θα μας παραδώσει 4 αεροπλάνα μες στο 2022. Έχουμε αμφιβολίες αν θα τηρηθεί βέβαια αυτή η ευγενής φιλοδοξία της ΕΑΒ. Πολύ σύντομα θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θα το πυροδοτήσουμε». Μεταξύ άλλων, η ΕΑΒ υποτίθεται ότι θα παρέδιδε 8 κινητήρες αεροσκαφών το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ωστόσο παρέδωσε μόνο τους 4.

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. H εξαίρεση της ΕΑΒ από τη συντήρηση των C-130, έχει καθυστερήσει θεαματικά στο να υλοποιήσει το έργο της και να παραδώσει τα αεροσκάφη στην Π.Α.
    Το ΥΠΕΘΑ κλίνει υπέρ του να δοθεί το έργο της συντήρησης τριών C-130 σε ισραηλινή εταιρεία,διότι η εταιρεία καθυστερεί ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ δεν βγάζουν».
    Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί πότε θα κατατεθεί συγκεκριμένη πρόταση στη Βουλή. Θα εξαρτηθεί, από τις υποσχέσεις που έχει δώσει η διοίκηση της ΕΑΒ για το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των αεροσκαφών που ΥΠΑΡΧΟΥΝ αμφιβολίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή