Σε «after burner» κατάσταση το πρόγραμμα των Viper-Στην τελική ευθεία οι δοκιμές του πρωτότυπου στις ΗΠΑ

Σε «after burner» κατάσταση το πρόγραμμα των Viper-Στην τελική ευθεία οι δοκιμές του πρωτότυπου στις ΗΠΑ

Η πρώτη «Οχιά» βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο των δοκιμών όπου ελέγχονται εξαντλητικά όλες οι παράμετροι κάθε συστήματος του μαχητικού και κυρίως ο τρόπος που λειτουργούν ταυτόχρονα, ακόμα και σε ακραίες συνθήκες

του Κώστα Σαρικά

Εντός χρονοδιαγράμματος και με τα προβλήματα που είχαν προκύψει στην Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία να επιλύονται σταδιακά προχωρά το πρόγραμμα αναβάθμισης των 83 μαχητικών F-16 block 52+ και block 52+ adv.

Ήδη στα υπόστεγα της ΕΑΒ στην Τανάγρα έχουν μετασταθμεύσει 8 αεροσκάφη τα οποία θα είναι τα πρώτα τα οποία θα ξεκινήσουν να αναβαθμίζονται ακόμα και εντός του 2022.

Μαχητικά τα οποία προέρχονται και από τις πέντε Πολεμικές Μοίρες της Πολεμικής μας Αεροπορίας οι οποίες διαθέτουν τους υπό αναβάθμιση τύπους F-16.

Οι τεχνικοί έχουν αρχίσει εδώ και αρκετούς μήνες τις απαιτούμενες εργασίες αποσυναρμολόγησης ώστε να αφαιρεθούν από τα μαχητικά όλα τα απάρτια, καλωδιώσεις και συστήματα τα οποία θα αντικατασταθούν με καινούργια. Ό,τι δηλαδή έγινε στο πρωτότυπο μαχητικό το οποίο ήδη βρίσκεται από τον περασμένο Μάιο στις ΗΠΑ και περνά από εξονυχιστικές δοκιμές προκειμένου να λάβει πιστοποίηση από την κατασκευάστρια εταιρεία αλλά και από την αρμόδια αρχή της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία έχουν ήδη προσληφθεί τουλάχιστον 300 τεχνικοί οι οποίοι ξεκίνησαν την σχετική εκπαίδευση ενώ σύμφωνα με τον προγραμματισμό μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να προσληφθούν περίπου ακόμη τόσοι. Και εκεί εντοπίζεται πλέον η ανάγκη να έχει εκπαιδευτεί το σύνολο του προσωπικού έτσι ώστε όταν εντός του 2022 οι Αμερικανοί πιστοποιήσουν την «Οχιά» να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες μαζικής αναβάθμισης. Και με δεδομένο ότι απαιτούνται τουλάχιστον τρείς έως τέσσερις μήνες εκπαίδευσης, όπως ήδη προκύπτει από τις εργασίες που γίνονται στην ΕΑΒ και στα πρώτα μαχητικά ώστε οι τεχνικοί να μπορούν χωρίς προβλήματα να τοποθετήσουν όλα τα καινούργια συστήματα.

H πρώτη «Οχιά» βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο των δοκιμών όπου ελέγχονται εξαντλητικά όλες οι παράμετροι κάθε συστήματος του μαχητικού και κυρίως ο τρόπος που λειτουργούν ταυτόχρονα ακόμα και σε ακραίες συνθήκες.

Το πρωτότυπο έχει ήδη περάσει τα πρώτα τεστ στον ειδικό ανηχοικό θάλαμο και... γράφει συνεχώς ώρες πτήσης στον αέρα αφού μεταξύ άλλων ένα από τα ζητούμενα είναι η συμπεριφορά των συστημάτων σε βάθος χρόνου ώστε να ακολουθήσουν τα πρώτα «service» και να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η τελική πιστοποίηση από την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin αλλά και από την USAF αναμένεται να δοθεί εκτός απροόπτου έως το καλοκαίρι για να ανάψει το «πράσινο» φως ώστε η πρωτότυπη αναβάθμιση να μετατραπεί σε βιομηχανική στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ.

Το τελικό «ΟΚ» των Αμερικανών θα σημάνει την απαρχή των εργασιών τοποθέτησης όλων των καινούργιων συστημάτων στα υπό αναβάθμιση μαχητικά τα οποία βρίσκονται στα υπόστεγα της ΕΑΒ με στόχο μέσα σε 8 μήνες κάθε αεροσκάφος να έχει μετατραπεί σε «Οχιά».

Στο «peak» του προγράμματος οι τεχνικοί της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας μαζί με τα στελέχη της LM αλλά και προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας θα εργάζονται ταυτόχρονα σε 14 μαχητικά και αυτός θα είναι ο μέγιστος αριθμός αεροσκαφών τα οποία θα λείπουν από τις Πολεμικές Μοίρες κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του μεγάλου προγράμματος. Αριθμός ο οποίος αναμένεται να καλυφθεί από αύξηση στις διαθεσιμότητες με τους Επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας να έχουν ήδη προχωρήσει στον απαιτούμενο σχεδιασμό αλλά στην ενίσχυση με ανταλλακτικά και αναλώσιμα.

Τα πρώτα αναβαθμισμένα F-16 σε διαμόρφωση Viper αναμένεται να μεταφερθούν σύμφωνα με πληροφορίες στην Σούδα και στην 115 Πτέρυγα Μάχης η οποία θα αποτελέσει τη «φωλιά» της πρώτης Μοίρας Viper της Πολεμικής Αεροπορίας.

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια