Φρεγάτες: Οι Γάλλοι «τρέχουν» για να πείσουν

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι «τρέχουν» για να πείσουν

Στο παρά ένα έδειξαν τα «βαριά χαρτιά» τους, για να κερδίσουν τη... ναυμαχία με τις φρεγάτες

Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com

Να κόψουν πρώτοι το νήμα στον αγώνα δρόμου για τις νέες ελληνικές φρεγάτες επιδιώκουν οι Γάλλοι της Group Naval, οι οποίοι αποκαλύπτουν τα «βαριά χαρτιά» της πρότασής τους λίγο προτού πέσει η αυλαία για την κατάθεση των προσφορών.

Με δεδομένο ότι η επιχειρησιακή αξιολόγηση από πλευράς Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Μαΐου, τα περιθώρια για μεγάλες αλλαγές στις προτάσεις που κατέθεσαν οι «μνηστήρες» του προγράμματος των σχεδόν 5 δισ. ευρώ στενεύουν. Το Παρίσι, ωστόσο, που θεωρείται ένας εκ των βασικών διεκδικητών με την προσφορά για τέσσερις φρεγάτες FDI, αποκάλυψε έναν ακόμη άσο που έκρυβε στο μανίκι του. Η γαλλική εταιρεία Group Naval προσφέρει, λοιπόν, τη δυνατότητα προσθήκης στα ελληνικά πλοία των εκτοξευτήρων Sylver 70. Αυτό σημαίνει ότι αποδεσμεύονται τα πανίσχυρα στρατηγικά βλήματα Scalp Naval με βεληνεκές που ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα. Με το όπλο αυτό οι φρεγάτες θα μπορούν να πλήξουν πολύτιμους στόχους, βαθιά στο εσωτερικό της Τουρκίας, όπως αεροδρόμια, υποδομές ενέργειας και εργοστάσια. Την «αεροπορική» έκδοση του συγκεκριμένου πυραύλου θα μεταφέρουν και τα ελληνικά Rafale, τα οποία σε συνδυασμό με τις φρεγάτες θα δώσουν τρομακτική δύναμη πυρός στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Οι Γάλλοι στην πρόταση που κατέθεσαν στο Πολεμικό Ναυτικό στέκονται ιδιαίτερα στο υψηλών δυνατοτήτων ραντάρ Sea Fire, το οποίο μπορεί να εγκλωβίσει ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό στόχων, από εχθρικά μαχητικά και μη επανδρωμένα αεροσκάφη μέχρι υπερηχητικούς πυραύλους. και να εξαπολύσει εναντίον τους βλήματα σε απόσταση που φτάνει τα 500 χιλιόμετρα. Η Naval πρόσθεσε και σύστημα εγγύς προστασίας της φρεγάτας με 21 βλήματα Ram, που δεν υπήρχε στην αρχική πρόταση και αποτελούσε πάγιο αίτημα του Στόλου.

Το Παρίσι τονίζει ακόμη τις ανθυποβρυχιακές δυνατότητες του πλοίου που διαθέτει σόναρ τρόπιδας αλλά και ρυμουλκούμενο Captas 4, ενώ οι FDI μπορούν να φιλοξενήσουν και να συνεργαστούν με ελικόπτερα S-70Β, που διαθέτει ήδη το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και με τα νέα ΜΗ-60 Romeo που θα αποκτήσει σύντομα.

Οι Γάλλοι φαίνονται διατεθειμένοι να τρέξουν τις διαδικασίες ώστε η πρώτη φρεγάτα, η οποία θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της εταιρείας στη Λοριάν, να παραδοθεί σε χρόνο-ρεκόρ το 2025, ενώ οι υπόλοιπες θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα.

Ως ενδιάμεση λύση το Παρίσι προτείνει δύο μεταχειρισμένα πλοία, τη φρεγάτα με αντιαεροπορικές δυνατότητες «Jean Bart» και την πολλαπλών ρόλων «Latouche-Treville».

Τα πλοία θα παραδοθούν δωρεάν, αφού πρώτα γίνουν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και εκσυγχρονισμού. Προτείνεται ακόμη ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων ελληνικών φρεγατών ΜΕΚΟ σε εγχώρια ναυπηγεία, ενώ σε ολόκληρο το πρόγραμμα προβλέπεται η συμμετοχή μεγάλου αριθμού ελληνικών εταιρειών τεχνολογίας.

Για το θέμα ρωτήθηκε και η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας Φλοράνς Παρλί. η οποία σε συνέντευξη που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της εφημερίδας «La Tribune» αναφέρει ότι η Αθήνα και το Παρίσι βρίσκονταν κοντά στην ολοκλήρωση της συμφωνίας τον Ιούλιο του 2020, όμως η ελληνική πλευρά έθεσε ως προτεραιότητα την αγορά των μαχητικών αεροσκαφών Rafale. «Από τις αρχές του έτους οι Έλληνες ξεκίνησαν εκ νέου τη διαδικασία εξαγοράς τεσσάρων φρεγατών, τον εκσυγχρονισμό τεσσάρων ΜΕΚΟ και ζήτησαν προσωρινή λύση εν αναμονή των νέων φρεγατών. Απαντήσαμε και στα τρία ζητήματα», ανέφερε η Φλοράνς Παρλί, ενώ για το «καυτό» θέμα των ναυπηγείων επισήμανε ότι «η ελληνική κυβέρνηση θέλει τρεις από τις τέσσερις νέες φρεγάτες να κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Αυτό προϋποθέτει ότι υπάρχει ένα τοπικό ναυπηγείο ικανό να τις υλοποιήσει και αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις στην Ελλάδα, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί αλλού».

ΠΗΓΗ: POLITICAL 15/05/2021 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

  1. Αν ισχύουν αυτά που λέγονται και γράφονται καιρός δεν είναι να τελειώνει η Κυβέρνηση με την φαρσοκωμωδία των ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, όπως έχουν καταντήσει με την αναβλητικότητα λήψεως αποφάσεων λόγω, ελλείψεως οράματος μικροπολιτικής και ιδεοληψιών, και να πάρει επι τέλους μια απόφαση, γιατί μόνο απόφαση χρειάζεται και όχι παλινδρομήσεις.
    Σημειωτέον ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις για την ασφαλή εκτέλεση τέτοιων προγραμμάτων πράγμα το οποίο εχει ήδη αποδειχθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή