Σε Τανάγρα και Σκύρο τα γαλλικά RAFALE, τον Φεβρουάριο: Φτερό-φτερό με τα Mirage 2000-5, και όχι μόνο, στο Αιγαίο…

Μια εικόνα βγαλμένη από το μέλλον… Rafale της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας σε σχηματισμό με Ελληνικό F-16 Block 50 της 347 Μοίρας «Περσέας» κατά την πρόσφατη αεροπορική άσκηση “VOLFA 2020”, μια άσκηση με κοινά χαρακτηριστικά του Ελληνικού «Ηνιόχου». Πηγή: Πολεμική Αεροπορία

Tα μυστικά των Γαλλικών Rafale θα δοθούν στην Τανάγρα και την Σκύρο στα Ελληνικά γεράκια, για να κλειδώνουν το Αιγαίο…

Επιχείρηση «Σκύρος» για τα RAFALE, τα Γαλλικά μαχητικά που πρόκειται να βρεθούν το επόμενο διάστημα- μετά τις Ελληνογαλλικές υπογραφές- στο αεροδρόμιο της Τανάγρας.

Θα έχουν την ευκαιρία να σταματήσουν εκεί που θα σταθμεύουν τα 18 F-3R της Πολεμικής Αεροπορίας στην 332 Μοίρα, ενώ σύμφωνα με ασφαλείς πηγές οι Γάλλοι ιπτάμενοι και τεχνικοί θα γνωρίσουν και την προκεχωρημένη φωλιά των μελλοντικών Ελληνικών RAFALE, σ’ ένα από τα φυσικά αεροπλανοφόρα του Αρχιπελάγους.

Άλλωστε η Σκύρος παραδοσιακά υπήρξε η φωλιά των Γαλλικών στρατηγικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας εδώ και πολλά χρόνια, από την εποχή των F-1 Mirage. Ωστόσο οι διαθεσιμότητες των Mirage όσο κατέβαιναν, με αποκορύφωμα τα χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης, τόσο τα F-16 αντικαθιστούσαν αυτά τα readiness που σχεδόν πάντοτε ανήκαν στα Mirage 2000.

Το Ελληνικό αεροπορικό Επιτελείο θέλει οι Γάλλοι ιπτάμενοι που θα φτάσουν στην Τανάγρα να έχουν λάβει εντολή από την Διοίκηση της Armee de L’ air ώστε να παρουσιάσουν στον αέρα ορισμένα από τα μυστικά του νέου όπλου που σε λίγους μήνες θα βαφτεί και στα Ελληνικά χρώματα.

Βεβαίως μετά την επιστροφή των Ελλήνων ιπταμένων από την εκπαίδευσή τους στην Γαλλία μπορεί να πει κανείς ότι θα γνωρίζει η Πολεμική Αεροπορία το εύρος της γκάμας των δυνατοτήτων των RAFALE. Πάντως η παρουσία των Γαλλικών αεροσκαφών στην Τανάγρα λίγες ημέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας για κοινή εκπαίδευση με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, δίνει ένα σαφές στίγμα!

Από τα Γαλλικά μαχητικά έως Ειδικές Επιχειρήσεις στο Αιγαίο

Τις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου τα RAFALE της Γαλλίας θα πετάξουν στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας αλλά κυρίως σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στον ουρανό του Αιγαίου.

Εκεί θα βρεθούν φτερό με φτερό με τα Mirage 2000-5 αλλά και τα μαχητικά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας. Και αυτή η πρώτη παρουσία των RAFALE στον ουρανό του Αρχιπελάγους είναι ένα διαφορετικό μήνυμα προς τη νευρική γείτονα. Από τη μια τα νέα μαχητικά που ετοιμάζονται να ενταχθούν στον Ελληνικό αεροπορικό στόλο και που θα κληθούν να φρουρούν τις εναέριες Θερμοπύλες κι από την άλλη η Γαλλική παρουσία στην «καρδιά» του Αιγαίου, κάτι που δεν αποκλείεται να γίνει πιο συχνό φαινόμενο, εκεί ακριβώς που σχεδόν κάθε μέρα η Τουρκία θέτει αξιώσεις.

Το διάστημα που αναμένονται οι Γάλλοι ιπτάμενοι και μηχανικοί στην Ελλάδα, πολλά από τα σενάρια αυτής της συνεκπαίδευσης απ’ ότι φαίνεται θα λάβουν διακλαδικό για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις χαρακτήρα, μιας και δεν θα είναι μόνο ένα «man to man» ανάμεσα σε Γαλλικά και Ελληνικά αεροσκάφη.

Στρατιωτικές πηγές σημειώνουν πως και το Πολεμικό Ναυτικό θα λάβει μέρος ενώ μέχρι και τμήματα Ειδικών Επιχειρήσεων με εξειδικευμένους JTAC θα βρεθούν στη νησιωτική Ελλάδα.

Οι πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές είναι ότι στις 2 Φεβρουαρίου ένα σμήνος τεσσάρων Γαλλικών RAFALE, το οποίο επιστρέφει από το Μάλι θα προσγειωθεί στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα και οι Γάλλοι ιπτάμενοι θα παραμείνουν σε Ελληνικό έδαφος τουλάχιστον για περίπου μια εβδομάδα.

Ωστόσο η αποστολή αυτή είναι περιστοιχισμένη από περίπου 150 στελέχη της Armee de L’ air που μεταφέρονται μ’ ένα μεταγωγικό αεροσκάφος Α-400, ενώ η τετράδα των RAFALE συνοδεύεται κι από ένα ιπτάμενο τάνκερ KC-135.

Την Δευτέρα 11 του μηνός θα γίνει σύμφωνα με πληροφορίες ακόμη μια τηλεδιάσκεψη ανάμεσα στα αεροπορικά Επιτελεία Ελλάδας και Γαλλίας μήπως υπάρξει και ημέρα διακεκριμένων προσώπων στην οποία δεν αποκλείεται να παραβρεθεί και η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Ταυτόχρονα τα δυο Επιτελεία συνομιλούν και για την ανταλλαγή ιπταμένων στα διθέσια μαχητικά, Γάλλων στα Mirage 2000-5 και Ελλήνων στα Rafale. Για τα Ελληνικά F-16 και τους Γάλλους πιλότους είναι μια εντελώς διαφορετική διαδικασία που πρέπει να δοθεί πρώτα έγκριση από τις ΗΠΑ.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια