Πρόταση για 4 φρεγάτες κατέθεσαν στο ΥΠΕΘΑ οι Ολλανδοί-Τι περιλαμβάνει και ποιο το κόστος

ΗΡΘΑΝ ΚΑΙ ΟΙ...ΠΛΕΟΥΜΕΝΟΙ ΟΛΛΑΝΔΟΙ ΜΕ 4 ΦΡΕΓΑΤΕΣ!

Γράφει ο Βασίλειος Πολίτης Διεθνολόγος και Ναύαρχος ε.α

Έχω γράψει επανειλημμένως σε άρθρα μου και έχω πει σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις μου ότι η αγορά εξοπλισμών και ειδικά πολεμικών πλοίων επιφανείας και υποβρυχίων δεν γίνεται με τη μέθοδο... σουπερμάρκετ ή click away. Το τι χρειάζονται το Πολεμικό Ναυτικό και ο Στόλος μας είναι γνωστό και το ξέρουν πολύ καλά όχι μόνο η φυσική ηγεσία του, αλλά και οι επιτελείς του, οι άνθρωποι που ταξιδεύουν τα πλοία, οι αξιωματικοί και οι υπαξιωματικοί του οι οποίοι καθημερινά τα ζουν, αυτοί που έχουν σπουδάσει και έχουν περάσει όλη τους τη ζωή ώστε να κρατάνε αξιόμαχο και ετοιμοπόλεμο το Ναυτικό μας. Πολεμικά πλοία με συγκεκριμένες δυνατότητες τοπικής αεράμυνας, ανθυποβρυχιακού πολέμου και οπλικά συστήματα ικανά να αντιμετωπίσουν την απειλή που όλοι ξέρουμε από πού προέρχεται εδώ και πολλά χρόνια. Φρεγάτες με οργανικά ελικόπτερα που θα μπορούν να επιχειρούν στη Μεσόγειο, στον Ατλαντικό, στη Μαύρη Θάλασσα -παντού και όχι μόνο στο Αιγαίο και το Ιόνιο.

Όπως είχα αποκαλύψει, λοιπόν, σε παλαιότερο άρθρο μου στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ», μετά τους Αμερικανούς και τους Γάλλους και οι Ολλανδοί σκέπτονταν να καταθέσουν πρόταση για το πρόγραμμα απόκτησης νέων φρεγατών, μετά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη. Η πρόταση, λοιπόν, των Ολλανδών κατατέθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο Π.Ν. και περιλαμβάνει την υλοποίηση προγράμματος απόκτησης τεσσάρων φρεγατών SIGMA 10514 (στην πραγματικότητα, λόγω μήκους και οπλικών συστημάτων, δεν είναι φρεγάτες, αλλά κορβέτες), τον Εκσυγχρονισμό Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των ΜΕΚΟ 200 (από τη Thales Netherlands) και, τέλος, την ενδιάμεση λύση των δύο φρεγατών «Μ» από το ολλανδικό Ναυτικό που δεν πουλήθηκαν, τελικά, σε χώρες της Λατινικής Αμερικής και είναι διαθέσιμες. Το κόστος της παραπάνω πρότασης κρίνεται οικονομικότερο συγκριτικά με τη γαλλική και την αμερικανική, αλλά δεν φαίνεται να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, επειδή τα πλοία αυτά (οι SIGMA 10514 χρησιμοποιούνται ήδη από το Ναυτικό της Ινδονησίας) θεωρούνται καθαρά παράκτιας άμυνας, δεν έχουν δυνατότητες Α/Α περιοχής (διαθέτουν το πυραυλικό σύστημα μέσου βεληνεκούς ΜΙCΑ) και το υπάρχον μήκος τους (105 μ., με μετασκευή μπορεί να φθάσει και τα 125 μ.) δεν είναι αρκετό για τα οπλικά συστήματα που θέλει να εγκαταστήσει το Π.Ν.

Σύμφωνα με τους Ολλανδούς, το κόστος για κάθε φρεγάτα τύπου SIGMA 10514, που θα κατασκευάζεται από τα Ναυπηγεία Damen αρχικά και μετά η τεχνογνωσία θα μεταφερθεί για παραγωγή σε Ελληνικά Ναυπηγεία, θα αγγίζει τα 800 εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο, συμπεριλαμβανομένων στην τιμή των οπλικών συστημάτων και των συστημάτων υποστήριξης οργανικού ελικοπτέρου μέχρι 10 τόνων (SΕΑ HAWK κ.λπ.). Η τιμή απόκτησης δύο φρεγατών ενδιάμεσης λύσης τύπου «Μ» (είναι οι φρεγάτες που αντικατέστησαν τις τύπου «S» στο ολλανδικό Ναυτικό) ανέρχεται σε 250 εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο. Οι Ολλανδοί ισχυρίζονται πως μπορούν να πετύχουν συμβατότητα των SIGMA 10514 με τις υπόλοιπες φρεγάτες του Π.Ν. (ολλανδικές «S» και γερμανικές ΜΕΚΟ-200), τοποθετώντας το Τακτικό Σύστημα Μάχης TACTICOS στο Κέντρο Πληροφοριών Μάχης των φρεγατών, όπως αντιστοίχως ισχυρίζονται οι Αμερικανοί με το COMBATSS-21.

ΠΗΓΗ: POLITICAL 19/12/2020 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια